728 x 90

«بیت»خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی(۴)

بیت
بیت

غول عظیم اقتصادی ـ سیاسی موسوم به بنیاد «آستان قدس رضوی»


بنیاد «آستان قدس رضوی» یکی از ثروتمندترین کارتل‌های اقتصادی مافیای «بیت»خامنه‌ای است که در دیکتاتوری ساقط شده سلطنتی تولیت آن از طرف پادشاه وقت منصوب می‌شد. با روی کار آمدن دیکتاتوری مطلقه ولایت فقیه، از سال ۵۷خمینی به جای شاه این انتصاب را انجام می‌داد و بعد از مرگ او تاکنون، متولی این نهاد توسط شخص خامنه‌ای منصوب می‌گردد و از آنجا که ولایت‌فقیه هم مانند منصب پادشاهی، یک مقام مادام‌العمر است، این انتصاب تا مرگ یا سقوط خامنه‌ای در ید اختیار اوست.

تولیت آستان قدس و دو تذکر ضروری

  • تولیت یا سرپرستی موقوفه‌های بارگاه امام رضا (ع) برخلاف ظاهرش که باید نهادی تماماً مردمی باشد، یک منصب مطلقاً حکومتی است. در حالی که بر اساس قوانین موضوعه فقهی، این مسئولیت که عبارت است از سرپرستی و مدیریت موقوفه‌های حرم امام رضا (ع)، که مانند دیگر اموال وقفی یا در ید اختیار وقف کننده است یا کسی یا کسانی که او مشخص می‌کند متولی اداره موقوفه‌ها هستند. به این ترتیب نصب سرپرست از سوی حکومت برای آنچه که تماماً متعلق به مردم وقف کننده است، از بیخ و بن یک غصب کامل است.
  • این دستگاه «موقوفه نهاد» از دیرباز با سوء‌استفاده از احساسات مذهبی مردم و عشق آنها به پیشوای عادل و ستم‌ستیزشان (امام رضا) پایه‌گذاری شده و هیچ ربطی به آن پیشوای پاک و بزرگوار نداشته و ندارد.

(پیشوایی که نه مرعوب قدرت خلیفه شد و نه مقهور ثروت دربار و در پیچیده‌ترین بازی سیاسی ناگزیری که از طرف خلیفه عباسی به او تحمیل شده بود، افشاگر خلیفه باقی ماند و به قدرت پشت کرد تا سرانجام توسط همان خلیفه به‌ شهادت رسید و به‌علت همین رویکرد پاکبازانه و شجاعانه‌اش، عشقش در دل مردم جاودانه شد)

به همین علت روشن است که این بنیاد و تمامی آنچه که از فساد و غصب و... در آن یا توسط آن صورت می‌گیرد هیچ ربطی به امام رضا علیه‌السلام نداشته و ندارد و حتی نام و پیکر پاک آن پیشوای شهید کماکان غریب‌تر و مظلوم‌تر از همیشه در محاصره حکام ستمگر، باقی‌ و اسیر مانده و آنچه که در باب خیانت‌ها، چپاول‌های این نهاد عظیم مالی در این نوشته مطرح می‌گردد در حقیقت تلاشی است برای افشای خلیفه ستمگر این دوران خامنه‌ای جنایتکار که با سوء‌استفاده از نام امام و احساسات مذهبی، مردم محروم را غارت می‌کنند.

متولیان آستان قدس پس از سقوط سلطنت

از اوایل انقلاب آخوند عباس واعظ طبسی با کمک پسرانش تولیت آستان را از سوی خمینی برعهده گرفت.

پس از مرگ او،‌ از ۱۷اسفند۹۴خامنه‌ای آخوند جنایتکار ابراهیم ر‌ئیسی را به تولیت آستان قدس منصوب کرد. دوران فرمانروایی رئیسی جلاد (عضو هیات مرگ قتل‌عام ۶۷) بیشتر از سه سال به درازا نکشید و وی به ریاست قوه قضاییه رژیم منصوب شد.

از آن پس تولیت این امپراطوری عظیم به آخوند احمد مروی محول شد.

اهمیت مالی و سیاسی آستان قدس

معاون اماکن آستان قدس در۲۱اردیبهشت ۹۶در مصاحبه با آستان نیوز گفت: «سالانه ۳۰۰میلیون نفر برای زیارت به مشهد می‌آیند»

سابقاً مساحت حرم به اطراف مرقد امام رضا(ع) خلاصه می‌شد اما طی ۴۰سال حاکمیت آخوند‌ها حریم آستان، ازحرم امام رضا فراتر رفت و به بیش از ۴۳% از کل مساحت شهر مشهد (استان خراسان) گسترش یافت و به این ترتیب بخش بزرگی از مساحت شهر مشهد جزء موقوفات آستان قدس رضوی درآمد.

همچنین مساحت چشم‌گیری از زمینهای قابل کشت در اطراف مشهد و سایر شهرهای ایران از جمله: تهران، قزوین، اصفهان، دامغان، سمنان، یزد، کرمان و... متعلق به آستان قدس رضوی است. ارزش تقریبی این زمین‌ها تا حدود ۲۰میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به این‌ترتیب متولی آستان قدس «والی خراسان» شد و به هیات یک امپراطوری عظیم مالی آمد. این غول عظیم مالی، مالکیت حداقل ۵۸شرکت، و چند هلدینگ را مستقلا داراست و در ۳۱شرکت دیگر هم سهم‌ مؤثر دارد. همچنین دارای کارگزاری بورس، مؤسسه مالی، باغات وسیع کشاورزی_ دامداری، رسانه، چاپخانه و شرکت خدمات اینترنتی و خودروسازی می‌باشد.

بخشی از ظرفیت تولید و درآمد‌زایی سالانه آستان قدس

به گزارش وب‌سایت‌ آستان قدس، تولید و ظرفیت درآمد‌زایی اقتصادی سالانه آن بشرح زیر است:

تولید ۱۰درصد قند، ۱۱درصد سنگ‌های تزئینی، ۳.۷درصد اتوبوس‌های درون شهری و بین‌شهری و یک ششم ظرفیت تولید نان صنعتی کشور.

مجموعه شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی سالانه ۷۳هزار تن شیرخام، ۳۰۰تن گوشت قرمز، هزار تن گوشت سفید، ۱۰۰هزار تن محصولات کشاورزی، ۱۰میلیون متر مربع پارچه، شش هزار متر مربع فرش دست‌بافت و اجرای بیش از ۱۳۶پروژه عمرانی، توسعه، راه‌ و شهرسازی «برآمد تولیدی» دارد.

هزینه مالی آستان قدس در صدور تروریسم و بنیادگرایی

در راستای سیاست صدور تروریسم، این بنیاد در سوریه فعالیت‌هایی از جمله در زمینه ساختن پل داشته است.

در سال ۱۳۹۶بین سپاه پاسداران و این بنیاد برای اختصاص حداقل ۲۰درصد درآمد سالانه آستان قدس برای تأمین

هزینه‌های سپاه در امور صدور تروریسم و هزینه دخالت در کشورهای منطقه به‌ویژه در یمن و سوریه به توافق رسیده‌اند

شماتیک مقدماتی از کمپانی‌های متعلق به آستان قدس ۱

شماتیک مقدماتی از کمپانی‌های متعلق به آستان قدس

سازمان اقتصادی رضوی

سازمان اقتصادی رضوی مسئول سرو سامان دادن به شبکه پیچ در پیچ اقتصادی آستان است. این سازمان مدیریت ۸۹شرکت و مؤسسه را برعهده‌ دارد که در ۴۴مورد بیشتر از ۵۰درصد سهام را در اختیار دارد.

در دهه ۱۳۷۰و اوایل ۱۳۸۰شرکت‌های قدیمی‌تر نام تازه‌ای گرفتند و شرکت‌های جدید برای تأمین و ایجاد زمینه اقتصادی ـ مالی مطمئن برای فعالیت‌های فرهنگی و اهداف عالی آستان به شکلی زنجیروار ایجاد شدند.

سال ۱۳۷۷فعالیت‌های اقتصادی آستان رسماً از دیگر فعالیت‌ها جدا شد و در پی آن «سازمان اقتصادی رضوی» در اوایل سال ۱۳۸۳ثبت شد.

در حال حاضر این مؤسسه که تعداد کارکنان آن به حدود ۱۲هزار نفر می‌رسد، برای کسب عنوان بزرگ‌ترین مجموعه اقتصادی ایران با قرارگاه خاتم‌الآنبیا متعلق به سپاه پاسداران و بنیاد تعاون ناجا وابسته به نیروی انتظامی رقابت می‌کند.

سازمان اقتصاد رضوی یکی از بزرگترین هولدینگ‌های اقتصادی ایران به‌ویژه در شرق کشور به‌شمار می‌آید. فعالیت اقتصادی این سازمان به چند حوزه تقسیم شده که شرکتی مادر مسئولیت هر حوزه را با شرکت‌های زیر مجموعه‌اش برعهده‌ دارد:

اسامی‌بخشی از شرکتها و هلدینگ‌های آستان قدس ۲

اسامی‌بخشی از شرکتها و هلدینگ‌های آستان قدس

فهرست کلی بخشی از شرکتها و هلدینگ‌های این مجموعه به شرح زیر است:

هلدینگ‌ها

عمران و ساختمان، مالی و تجاری، کشاورزی و دامپروری، صنایع غذایی و دارویی، صنعت و معدن، خودروسازی، انرژی، فناوری اطلاعات

مؤسسات، شرکتها و کارخانه‌هایی که آستان قدس رضوی یکی از سهامداران اصلی آنهاست

  • راه‌آهن مشهد
  • فرودگاه بین‌المللی سرخبخشی
  • پارکینگ طبقاتی صحن رضوی
  • شرکت فولاد مبارکه

آستان قدس روزگاری که قرار بود با موقوفات شهروندان، کار خیریه انجام دهد، اکنون آن‌چنان وسعت یافته که هیچ نهاد نظارتی و نه حتی نهادهای مالیاتی و بازرسی حکومتی هم جرأت نزدیک شدن به حریم این امپراطوری را ندارند، نهادی که اینک تحت ریاست واقعی آخوند جنایتکار احمد علم‌الهدی است که از طرف مردم و با طعنه و تمسخر « امپراطوری علم‌الهدی» نامیده می‌شود.

نمای دیگری از اسامی برخی کمپانی‌های زیرمجموعه آستان قدس ۳

نمای دیگری از اسامی برخی کمپانی‌های زیرمجموعه آستان قدس

زیستگاه اژدهای هفت‌سر فساد

یکی از اژدهای هفت سر فساد که مستقیماًً از طریق بیت خامنه‌ای خون می‌خورد و فساد می‌کند، بنگاههای اقتصادی

«امپراطوری علم‌الهدی» می‌باشد. زیرا این بنگاهها نه تنها مالیات نمی‌دهد بلکه دفتر و دستک‌ روشنی هم نداشته و به هیچ مرجعی هم حساب پس نمی‌دهند.

محمود صادقی نماینده مجلس (رژیم) در دعوای باندی بر سر تصویب FATF در پاسخ به آخوند علم‌الهدی در توئیتر نوشت: «چه کسی باید پاسخگوی رفتارهای خسارت‎بار مخالفان شفافیت تراکنش‎های بانکی باشد؟ یکی از زیستگاههای اژدهای هفت سر فساد، شبکه بانکی غیرشفاف است. زادگاه بسیاری از آن‎ها نیز خراسان است.» (روزنامه اعتماد ـ رژیم ۳تیر۹۷)

جنایت و فساد نردبان ترقی در بیت خامنه‌ای

پس از مرگ واعظ طبسی، رئیسی متولی آستان شد. آنچه در پی می‌آید بخشی از مشاغل ابراهیم رئیسی، داماد علم‌الهدی از سن ۱۸سالگی به بعد است که با سابقه‌ای طولانی در قتل و کشتار سکان مدیریت یکی از سه بزرگ‌ترین سوپرهلدینگ‌های منطقه را به دست گرفت:

دادستان کرج به مدت ۲سال،

دادستان همدان به مدت ۳سال،

جانشین دادستان تهران به مدت ۳سال،

دادستان تهران به مدت ۵سال،

رئیس بازرسی کل کشور به مدت ۱۰سال،

دادستان کل کشور به مدت ۲سال

معاون اول قوه قضاییه که همزمان با دادستانی دادگاه ویژه روحانیت به مدت ۱۰سال

عضو اصلی هیات مرگ در قتل‌عام زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز در سال ۶۷،

عامل قتل‌عام زندانیان مجاهد و مبارز در زندانهای اوین وگوهردشت،

به فرمان خامنه‌ای از سال ۹۴به مدت سه سال به تولیت آستان قدس منصوب شد.

رئیسی هم‌زمان قائم مقامی آستان قدس را به مرتضی بختیاری داده بود.

سابقه پاسدار جنایتکار مرتضی بختیاری:

مدیر کل سابق دادگستری استان فارس

رئیس سازمان زندانها

استاندار استان اصفهان در دولت اول احمدی‌نژاد

وزیر دادگستری احمدی‌نژاد

اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۰مرتضی بختیاری را به‌علت نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق‌بشر داشته از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد و کلیه دارئی‌های او نیز در اروپا توقیف شد.

بعبارت دیگر قاتلان مردم ایران همان چپاولگران دارایی‌های مردم و از منصوبان بیت خامنه‌ای هستند.

ابراهیم رئیسی بارها گفته است:‌ «کشور ما رمز موفقیتش ولایت فقیه، رمز عزت و اقتدار و افتخار و عزمتش در واقع این عمود خیمه این نظام است که ولایت‌فقیه باشه». (تلویزیون رژیم بهمن ۹۸)

طی سه سالی که رئیسی مسئول آستان قدس رضوی بود، مانند سابق هیچ قراردادی از آستان قدس و هیچ سند مالیات پرداختی در هیچ یک از رسانه‌های رژیم منتشر نکرد. به این ترتیب روشن می‌شود که یکی از بزرگترین کارتل‌های اقتصادی ایران، با املاک ۲۰میلیارد دلاری یک مورد هم طی چهل سال گذشته گزارش مالی و حساب و کتابش را منتشرنکرده است. چون خمینی از روز نخست آستان قدس را از مالیات معاف کرده بود.

نمای تقریباً کامل کمپانی‌های متعلق به آستان قدس ۴

نمای تقریباً کامل کمپانی‌های متعلق به آستان قدس

نقش نهادهای تحت نظارت خامنه‌ای در مقابله با تولید

بر پایه گزارشهای گوناگون سازمان امور مالیاتی کشور، بین ۵۰تا ۷۰درصد اقتصاد ایران مالیات پرداخت نمی‌کند.

۴۰درصد از نهادها و به‌ویژه نهادهای تحت نظارت خامنه‌ای از پرداخت مالیات معاف هستند و حدود ۳۰درصد هم فرار مالیاتی وجود دارد.(گزارش کمیسیون تلفیق مجلس رژیم سال ۹۷)

سهم عمده فرار مالیاتی مربوط به نهادهایی هم‌چون مؤسسات اقتصادی سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی و... است که نهادهای رانتی هستند و مستقیماًً تحت نظر خامنه‌ای اداره می‌شوند، این نهادها از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

این فساد سیستماتیک یکی از علل عدم رونق و افزایش تولید در اقتصاد ایران به‌شمار می‌آید.

ابراهیم رئیسی در۱۹اسفند ۹۷در برنامه تلویزیونی نگاه یک(رژیم) در مورد پرداخت مالیات بنیاد گفت:

«قبل از این‌که من توفیق حضور در آستان قدس داشته باشم با استفتایی که تولیت فقید سعید از خمینی کرده بود، این سی و چند سال تا قبل از حضور بنده، آستان قدس مالیات پرداخت نمی‌کردند، امام مرقوم کردند که آستان قدس رضوی و شرکت‌های تابعه از مالیات معاف می‌باشند، اما ما الان داریم مالیات ارزش افزوده رو پرداخت می‌کنیم، اما از این مالیات در جهت اهدافی که ما داریم برای مستضعفین دنبال می‌کنیم(!)که این چند برابر مالیاتی است که باید پرداخت بکنیم(!)..»

فضاحت دروغگویی آخوند جنایتکار را می‌توان با آمار وحشتناک گسترش حاشیه‌نشینی و فقر در استان خراسان مقایسه کرد و دریافت که چگونه به اسم مستضعفان، فرار مالیاتی خود را لاپوشانی می‌کنند!

حاشیه‌نشینی و زندگی در زیرخط فقر آن روی سکه غارتگری آخوند‌ها

در آمار منتشر شده از سوی منابع رسمی رژیم می‌توان حاشیه‌نشینی، بی‌خانمانی و زندگی در زیرخط فقر در استان خراسان را در مقابل درآمدهای هنگفت این امپراطوری عظیم مالی گذاشت و مقایسه کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی آخوند روحانی در۲۳مهر ۹۷به خبرگزاری حکومتی ایلنا درباره کنترل حاشیه‌نشینی در شهر مشهد گفت: «یک‌سوم جمعیت مشهد یعنی یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر در حاشیه این شهر زندگی می‌کنند».

آمار حاشیه‌نشینی و بی‌خانمانی در مشهد به اندازه جمعیت یک استان

روح الله بابایی صالح عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در۱۷اردیبهشت۹۸به روزنامه رسالت(رژیم)گفت:« در اکثر شهرهای کشور با معضل حاشیه‌نشینی مواجه هستیم، کما این‌که تنها در استان خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰هزار حاشیه‌نشین وجود دارد که برابر با جمعیت استان قزوین است.»

همچنین سلمان خدادی دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جمعیت افراد در بافت فرسوده و حاشیه شهرها گفت: «حداقل ۱۹میلیون نفر در شرایط نامساعد اجتماعی زندگی می‌کنند. به‌گفته این نماینده مجلس ۳۰درصد جمعیت شهرهای بزرگ در حاشیه آنها زندگی می‌کنند»(همان منبع)

روزنامه جهان صنعت در۶تیر۹۷به‌ نقل از رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم نوشت: «یک‌پنجم جمعیت کشور حاشیه‌نشین هستند و حاشیه‌نشینان جزو ضعیف و فقیرترین اقشار شهر و روستا هستند و به‌دلیل کمبود امکانات شهری و روستایی به حاشیه‌نشینی روی آورده‌اند. فقر و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، قاچاق کودکان و اعضای بدن، طلاق، کودک‌آزاری، قاچاق خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی مهم‌ترین دلایل بروز حاشیه‌نشینی در این مناطق است».

آستان قدس و خدمت به مردم!

ابراهیم رئیسی در مورد اهداف آستان قدس گفته بود: «خدمت به محرومین و مستضعفین جز مأموریتهای ما است اولویتها رو در آن منطقه شناسایی می‌کنند یک شورایی ما ایجاد کردیم تو استان، امام جمعه محترم، کمیته امداد،نیروهای بسیج سازندگی، معاون استاندار یا استاندار و ستاد اجرایی فرمان امام، اینها می‌نشینند اولویتها را تشخیص می‌دهند.(۱۹اسفند ۹۷در برنامه تلویزیونی نگاه یک رژیم)

مصطفی اقلیما یک کارشناس امور اجتماعی رژیم به روزنامه حکومتی جهان صنعت در۶تیر۹۷گفت: «حقیقتی تلخ؛ در حاشیه‌های تهران، مشهد، خرم‌آباد و زاهدان در بسیاری از این شهرها مردم زمین را کنده‌اند و در آن زندگی می‌کنند».

با این‌حال آخوندها به اسم آستان‌قدس و کمک به مستضعفان، فرار مالیاتی خود را توجیه می‌کنند، امری که بی‌تردید روزی در معرض داوری خلق و همین توده‌هایی قرار خواهد گرفت که اینک در شکاف‌های درون زمین زندگی می‌کنند.

ادامه دارد

مقالات قبلی

«بیت»خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی (۱)

«بیت»خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی (۲)

«بیت»خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی (۳)

سند پی.دی.اف مقاله کامل بیت خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38172f26-62d1-438b-8494-96d358ad80c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات