728 x 90

«نارضایتی مردم» در نقطهٔ جوش و چشم‌انداز پیش‌رو

خشم و نارضایتی مردم از حکومت آخوندی
خشم و نارضایتی مردم از حکومت آخوندی

این روزها برخلاف وعده‌درمانی‌های میان‌تهی آخوند روحانی و آمارهای پوشالی از بهبود اوضاع اقتصادی، به‌روشنی پیداست که «نارضایتی مردم» به نقطه جوش رسیده و هیچ‌ پهنه‌ای از زندگی و معیشت مردم نیست که از چپاول و غارت ایادی رژیم مصون مانده باشد.

سران حاکمیت آخوندی با دجالیتی باور‌نکردنی مذبوحانه می‌کوشند اوضاع را گل‌وبلبل نشان دهند. خامنه‌ای در گیجی ضربات ناشی از تحریم‌ها اندر باب «۴۰سال دوم»! یاوه‌سرایی می‌کند و روحانی از «فواید برجام» می‌گوید و این‌که چطور «در ۲ماه اخیر تورم کاهش یافته است»!(کیهان ۲شهریور ۹۸) اما اگر پردهٔ دروغ و ریای آخوندی کنار رود، واقعیت تنفر مردمی آشکار خواهد‌ شد. مردمی که دیگر چیزی برای ازدست‌دادن ندارند و زیر بار فشار اقتصادی ناشی از فساد و غارت و چپاول آخوندی کمرشان خم شده است.

اگر چه رسانه‌های وابسته به رژیم به‌طور معمول حتی واژه «تنفر» را هم سانسور می‌کنند و به «نارضایتی» تقلیل و تخفیف می‌دهند اما نگاهی به فراگیر بودن «نارضایتی مردم» در تمامی پهنه‌های معیشتی و اجتماعی نشان می‌دهد رویارویی مردم ایران و این استبداد سیاه همه‌جانبه است.

 

نارضایتی مردم از افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها

«نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به نارضایتی مردم از افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها در محصولات مختلف، از وضعیت خودروسازی کشور انتقاد کرد و گفت: «عزم جدی در خودروسازان برای خودکفایی و نوآوری دیده نمی‌شود».(تسنیم ۶تیر ۹۸)

 

نارضایتی مردم در حوزه داروهای خارجی

«معاون کل وزارت بهداشت افزود: با وجود تحریم‌های خارجی، کمبود داروی کشور زیر یک درصد است، اما نارضایتی مردم در حوزه داروهای خارجی که تولید داخل نیز دارد، حس می‌شود».(ایرنا ۷شهریور ۹۸)

 

نارضایتی مردم از وضعیت حمل‌ونقل عمومی

«مهدی هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، از برگزاری جلسه با شهردار تهران درباره نارضایتی مردم از سیستم حمل‌ونقل عمومی خبر داد».(تسنیم ۱۳مرداد ۹۸)

 

نارضایتی مردم از کیفیت آب!

«مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت نامطلوب ظاهر آب سرفاریاب با وجود کیفیت خوب شیمیایی و میکروبی، سبب نارضایتی جدی مردم شده است».(تسنیم ۳۰خرداد ۱۳۹۸)

 

نارضایتی مردم از خدمات‌رسانی شهرداری

«بعد از گذشت ۲سال از الحاق شهرک بهارستان به شهر گنبدکاووس ساکنان این شهرک پرجمعیت هم‌چنان از عدم خدمات‌رسانی شهرداری ناراضی هستند و معتقدند خدمات شهری مناسبی به این منطقه از شهر ارائه نمی‌شود».(فارس ۱۶اردیبهشت ۹۸)

 

نارضایتی مردم از وضعیت توزیع قیر!

نمایندگان در جریان بررسی نحوه تأمین و توزیع قیر رایگان: «بی‌توجهی به تأمین قیر رایگان بیکاری، عقب‌ماندگی و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت».(خبرگزاری مجلس رژیم ۲۷مرداد ۹۸)

 

نارضایتی مردم از تبعیض

«در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی مشکلاتی از جمله بی‌مهری به جاذبه‌های گردشگری و نارضایتی مردم از تبعیض مطرح کردند».(تسنیم ۱۷مرداد ۹۸)

 

نارضایتی مردم از تفاوت قیمت‌ها

«معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیمت‌های متفاوت کالا در بازار این استان سبب نارضایتی مردم شده است». (تسنیم ۶تیر ۹۸)

 

نارضایتی مردم از وضعیت تالاب‌ها

«تالاب شادگان این روزها با وجود سرریزشدن سیلاب به آن اما هم‌چنان حال ناخوشی دارد. مرگ‌ومیر ماهیان تالاب، تغییر رنگ آب و نارضایتی مردم بومی تالاب همه خبر از حال ناخوش تالابی را می‌دهند که نام بین‌المللی را یدک می‌کشد».(ایرنا ۴شهریور ۹۸)

 

نارضایتی مردم از افت ولتاژ برق!

«فرماندار شهرستان بهمیی از نارضایتی شدید مردم این شهرستان به‌دلیل افت ولتاژ برق خبر داد و گفت: این مشکل سبب قطعی آب نیز شده است».(تسنیم ۲۸خرداد ۹۸)

 

نارضایتی مردم از عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی

عرضه غیربهداشتی مواد غذایی در خیابان انقلاب سنندج صدای شهروندان را درآورده اما متولیان دامپزشکی کردستان هم‌چون گذشته کمبود نیرو را بهانه کرده و نسبت به سلامت مردم بی‌خیال هستند».(تسنیم ۱۱خرداد ۹۸)

 

۳نتیجه‌گیری مهم و چشم‌انداز پیش‌رو

اول:‌ همین بررسی کوتاه نشان می‌دهد که هیچ جای آبادی در این کشور مصیبت‌زده باقی نمانده است که موجبات رضایت مردم را فراهم کند و نارضایتی از همه ارکان حیات و معیشت فراگیر است. به این حقیقت محمد خدابخشی، نماینده رژیم از الیگودرز اعتراف کرد و با برشمردن مواردی چند از عوامل ایجاد‌کننده نارضایتی مردم - که هرکدام می‌تواند موضوع بحث جداگانه‌ای باشد - گفت: «تعطیلی یا سرعت کند اجرای پروژه‌های عمرانی، عدم‌پیگیری مناسب و عدم رفع موانع اجرای پروژه‌های کلنگ‌زنی شده توسط دولت، عدم درک درست برخی مسئولان دولتی از سرمایه‌گذاری در استان، سوءمدیریت و ضعف عملکرد در منابع طبیعی و نارضایتی کشاورزان، عدم مدیریت بهینه زمان در انجام پروژه‌های عمرانی در مناطق سردسیر مانند الیگودرز و عدم تصمیم‌گیری به‌موقع در خصوص مصالح استان از جمله عوامل افزایش نارضایتی مردم استان است».‌(خبرگزاری خانه ملت ۳شهریور ۹۸)

دوم: مردم ایران فارغ از اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا از همه جناح‌ها، باندها و دسته‌بندی‌های رژیم عبور کرده‌اند. روزنامه حکومتی آرمان(۳شهریور ۹۸) نارضایتی مردم از تمامیت رژیم را این‌طور بیان می‌کند: «اکنون بحث اصلاح‌طلب و اصول‌گرا مطرح نیست و مردم نسبت به شعارهای اصلی و کلی کشور به مرز بی‌اعتمادی رسیده‌اند. لذا نارضایتی مردم را نباید به اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان تقلیل دهیم، بلکه نیاز به اصلاحات ساختاری عمیق‌تری است. اگر اشکال صرفاً در اصلاح‌طلبان بود، می‌شد گفت که اصلاح‌طلبان در استراتژی‌ها و برنامه‌هایشان تجدیدنظر کنند، اما واقعیت این است که موضوع فراتر از جریانهای سیاسی است».

سوم: دلیل ترس بیش از حد رژیم از «نارضایتی مردم» و چشم‌انداز پیش‌رو را پاسدار اسدالله ناصح که از او به‌عنوان یکی از فرماندهان جنگ ضدمیهنی نام می‌برند به ساده‌ترین بیان گفت. او به دور از هرگونه لفافه‌گویی به دشمن اصلی رژیم که «در آلبانی» هستند «و می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را ساقط بکنند» اشاره می‌کند و بعد از سوزوگداز از اعتلای قدرت مجاهدین «در حدی که حتی مثلاً سفیر جمهوری اسلامی را در یک مرحله بیرون کردند» حرف اول و آخر و برنده نهایی از «نارضایتی مردم» را رک و پوست‌ کنده می‌زند که «روی جوانهای ما اثر می‌گذارند عامل می‌گیرند فعالیت می‌کنند و ما خودمان هم متأسفانه اونقدر زمینه منفی توی جامعه ایجاد کردیم و می‌کنیم که با اتفاقاتی که داره می‌افتد که جوانها گرایش پیدا کنند شما مفاسدی را که الآن می‌بینید خب بالاخره همه ناراحت هستند همه ناراضی هستند این گرانی‌هایی که وجود دارد بالاخره توی مردم فشار هستند توی فشار خودبه‌خود وقتی که درب باغ سبز را نشان می‌دهند و تبلیغاتی می‌کنند فلان ممکن است از این عوامل نارضایتی مردم اینها عضوگیری می‌کنند دیگه و فعالیت می‌کنند».(تلویزیون افق ۶مرداد ۹۸)

این ندبه‌های هراس‌آلود پیوند عنصر اجتماعی و سازمان پیشتاز را به نمایش می‌گذارد و بازتاب کابوس دیرینه آخوندها از وحشت سرنگونی است؛ وحشتی که بی‌تردید طومار این رژیم ضدبشری را درهم خواهد پیچید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfd11468-7959-4266-ae4a-ba3c2cd22e87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات