728 x 90

آتش و قیام، جواب اعدام

سخن روز
سخن روز

بامداد جمعه ۲۹اردیبهشت ضحاک ماربه‌دوش، در وحشت از قیام خلق، ۳زندانی قیام در اصفهان، صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی را پس از ماهها شکنجه اعدام کرد. رسانه‌های حکومتی از جمله خبرگزاری نیروی تروریستی قدس به‌نقل از حکم دیوانعالی قضاییه جلادان، جرم آنها را هلاکت پاسدار سرهنگ یکان سرکوبگر ویژه و ۲نفر از کارگزاران بسیج تحت عنوان «۳نفر از نیروهای حافظ امنیت و ارتباط با گروهک تروریستی منافقین» اعلام کردند.

خلیفهٔ خون‌ریز ارتجاع که تمام راههای حیات و درهای بقای نظامش را بسته می‌بیند از ابتدای اردیبهشت، با جنونی شیطانی چرخهٔ اعدام را فعال کرد. روز پنجشنبه ۱۶تن و روز جمعه ۷تن اعدام شدند و شمار اعدام شدگان از ابتدای اردیبهشت به ۱۱۶تن رسید.

خامنه‌ای با الگوی خمینی دجال که اعدامهای دههٔ ۶۰ و قتل‌عام مجاهدین در سال۶۷ را تضمین حفظ نظام می‌دانست، برای مقابله با قیام و سرنگونی، می‌خواهد با موج اعدامها، فضای ارعاب و ناامیدی را در شهرهای میهن پخش کند تا شاید از این طریق قیامها را خاموش کند و چند صباحی بیشتر بر سرپا بماند اما در شرایط انقلابی جامعهٔ ایران، هر اعدام طنابی بر گردن نظام است.

از همین رو، ساعتی بعد از خبر اعدامهای اصفهان، جوانان شهرک آپادانا و تهرانپارس تهران با شعار «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» پیام روشن ایستادگی دادند. هم‌زمان در شهرزیبا و تهرانسر و... شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک» طنین‌انداز شد.

در زاهدان جوانان دلیر بعد از نماز جمعه در اعتراض به اعدامهای اصفهان رودرروی ماشین کشتار زندانیان فریاد برآوردند:

قسم به‌خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان/ حکومت اعدامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم/ سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت/ برادر شهیدم خونتو پس می‌گیرم/ با این‌که بی‌تفنگیم ـ مثل مرد می‌جنگیم/ برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم/ از زاهدان تا تهران خونین تمام ایران

در سایر شهرهای میهن از جمله مناطق مختلف اصفهان، مشهد، گلشهر و گوهردشت کرج، انزلی، مهاباد و بندرعباس نیز جوانان با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «سر خم قدغن» به پاخاستند.

این تجربه خاص امروز نیست. از سال۶۰ خمینی کشت و جوانه‌های رویش و خیزش و قیام از خون شهیدان برخاست. جوانه‌هایی که در قیام ۹۶ روییدند، در خروش ۹۸ شراره شدند و در ۱۴۰۱ گل دادند و مژده‌ دادند که زمستان شکست و رفت...

روز ۱۷آذر ۱۴۰۱ در برابر چندماه ادامه قیامها، ضحاک ماربه‌دوش تلاش کرد با مغز محسن شکاری، مارهای سپاه را زنده و جوانان را افسرده کند اما جوانان به دادخواهی نشستند و در فردای جاودانگی‌اش بر سر خاک پاکش خروش «سرخم قدغن» طنین‌افکن شد و رودروی هر گونه «ذلت و رخوت و افسردگی»، شعله‌های خشم و غیرت و همت را در سراسر ایران در دل و جان شورشگران برافروخت.

سیر تحولات بعدی هم نشان داد که جامعه قیامی ایران با تکیه بر مقاومت نیرومند و سازمانیافتهٔ انقلابی سر باز ایستادن ندارد و پاسخ اعدام را با قیام و آتش می‌دهد.

سلسله عملیات بی‌وقفهٔ کانون‌های شورشی برضد اختناق و ارعاب و خشم و آتش پیوسته تصاویر خامنه‌ای و خمینی و مراکز سرکوب جنایت آخوندی و دوایر قضاییه جلادان در سراسر ایران، گواه این واقعیت سترگ است.

روز جمعه ۲۹اردیبهشت هم ضربات آتشین به مراکز سرکوب و جنایت در پاسخ به‌اعدامها و خیزشهای مردمی با فریاد «قسم به سربداران ایستاده‌ایم تا پایان» و «می‌کشم می‌کشم آن‌که برادرم کشت»، بار دیگر به خلیفه خون‌ریز ارتجاع نشان دادند که. پاسخ مردم ایران به اعدام، آتش است و قیام.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1f36b14-ca4a-4c28-813a-6fed63bec29a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات