728 x 90

آجیل‌خوران مجلس در شرایط ۹هزار برابر شدن قیمت‌ها

آجیل خوران مجلسی‌ها...
آجیل خوران مجلسی‌ها...

در اسناد منتشر شده توسط کانال تلگرامی «قیام تا سرنگونی» یکی از ردیف‌هایی که اعضای دست‌نشانده مجلس خامنه‌ای برای خود در فیشهای حقوقی قرار داده بودند، موجب تعجب ناظران گردید. شگفت این‌که با این همه غارت و دزدی اموال مردم ستمدیده ایران به اسم حقوق و مزایا، ردیفی برای خرید آجیل شب یلدا و عید هم گذاشته شده است؛ آجیل شب یلدا: دو میلیون تومان و آجیل شب عید: سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان.

آخر بهانه برای سرقت از اموال مردم کم نیست که هزینهٔ آجیل هم برای بساط دورهمی اراذل و اوباش فاشیسم دینی در نظر گرفته شده است؟! قطعاً یک دلیل آن بیگانگی اعضای مجلس ارتجاع نسبت به دردهای اجتماع و چشم‌بستن به روی تورم افسارگسیخته و زجر میلیونها تن از مردم رنجدیده ایران است. مانند وقتی که بازجویان و شکنجه‌گران پاسدار و اطلاعاتی، هنگام درد‌کشیدن شکنجه‌شده‌ها در اتاق‌های بازجویی، مشغول صرف غذا و شنیدن آهنگ و تماشای جشنهای مهوع بسیجی‌ها در مراکز سرکوب و سیاه کارهایشان هستند.

در روزگاری که جگر گوشه‌های مردم تا کمر در منابع زباله دنبال خرده غذایی می‌گردند و کهنسالانی که در ایام گذشته سرمایه و اعتبار خانواده‌ها بودند، رها شده در گوشه خیابان‌ها به سر می‌برند، یک عضو مجلس در هر حکومتی حتی اگر شده تظاهر می‌کند که با ملت در همدردی و همدلی است، اما فرهنگ و مرام و سلوک خمینی و خامنه‌ای چه به روز کارگزاران غارتگر و بی‌وجدانشان آورده است که برای گرفتن سهم آجیل نیز ردیف قانونی! و رسمی! هم قرار می‌دهند.

 

از ابتدای انقلاب تا به امروز قیمتها ۹۰۰۰ برابر شده است!

آخوند رئیسی، آخرین ورق بازی خامنه‌ای در قمار مرگ و حیاتش وعده داده بود که تورم را تک رقمی خواهد کرد. «رئیس‌جمهور سه سال پیش وعده نصف شدن و سپس تک‌رقمی شدن تورم را دادند، ولی بیشتر شد که کمتر نشد، دولت حداقل به این شکستها اقرار کند...». (هم میهن۲۸بهمن۱۴۰۲)

وقتی از تورم و گرانی صحبت می‌شود یعنی فقر و تنگدستی میلیونها مردمی که حتی با دو شیفت کار هم دیگر قادر به رقابت با سرعت افزایش قیمتها و به‌خصوص تورم مواد خوراکی و دارو و درمان نیستند چه رسد به اجاره سر ماه سرپناه‌های محقر. این دردی است که چهل سال است در پیکر ملت ایران ماندگار شده است و یازده دوره مجلس ارتجاع به این جا رسیده که آنها از قبول هر گونه مسئولیت قانونی و حقوقی و اخلاقی طفره بروند و به فکر آجیلی باشند که قیمتش بیشتر از عیدی کارگران زحمتکش است.

«گمان نمی‌رود که هیچ کشوری در تاریخ باشد که چون ایران نیم قرن را با تورم دورقمی گذرانده باشد. تورمی که به‌طور متوسط تا پنج‌سال پیش حول و حوش ۲۰درصد در سال بود و در سال‌های اخیر به متوسط ۴۰درصد رسیده است از ابتدای انقلاب تا امروز قیمتها حدود ۹۰۰هزار درصد رشد داشته؛ یعنی ۹۰۰۰برابر شده است» (اصلاحات نیوز۲۹بهمن۱۴۰۲).

 

رژیم ایران در فهرست تورم‌خیزها

بحران اقتصادی و به‌خصوص وضعیت فاجعه‌بار تورم در رژیم آخوندی، مورد تأیید صندوق بین‌المللی پول نیز قرار گرفته است.

«صندوق بین‌المللی پول، ایران را در بین ۲۰ کشور تورم‌خیز جهان دسته‌بندی کرد. ایران با تورم ۴۵درصدی جزو کشورهای با تورم بالا دسته‌بندی شده است. کاهش قدرت خرید مردم، ناپایداری اقتصادی، افزایش هزینه‌های تولید و... از جمله نتایج اقتصادی با تورم بالاست» (عصر ایران۲۸بهمن۱۴۰۲).

در همین گزارش، مرکز آمار اعتراف کرده است در دیماه ۱۴۰۲ نرخ تورم سالانه به ۴۳.۶ درصد رسیده است. اما وزیر اقتصاد، گفته است تا پایان سال جاری نرخ تورم حوالی ۴۵درصد خواهد بود! دردآورتر این‌که در فصل پاییز گذشته بیشترین تورم سالانه با ۹۸.۵ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های خدماتی تأمین جا و غذا» بوده است.

 

تورم دارو به ۸۰ درصد رسید

گزارشهای رسانه‌یی نشان می‌دهند به به‌دلیل افزایش هزینه‌های درمان، «نیمی از مردم با دندانپزشکی خداحافظی کرده‌اند» بررسی صنعت دارو نیز گویای وضعیت خراب آن است: «صنایع دارویی وضعیت مطلوبی ندارند. وضعیت در سال ۱۴۰۱ بسیار تورمی بوده است. یعنی در بازار دارو نرخ تورم ۸۰ درصد بوده است» (فرارو۲۸بهمن۱۴۰۲).

 

مجلس به این بی‌غیرتی هرگز ندیده ملتی

در بسیاری از تجمع‌ها و اعتراضهای اقشار محروم و زحمتکش جامعه روبه‌روی نهادهای نظام مطلقه ولایت فقیه، یکی از شعارهای همیشگی، توصیف اعضای مجلس آخوندی است که در برابر فقر و ستم و بی‌عدالتی هر صنف و قشر و طبقه به جان آمده، مشغول جمع‌آوری اموال و داراییهای همین مردم به اسم قانون و تبصره و لایحه هستند. بنابراین مردم هم فریاد می‌زنند: «مجلس به این بی‌غیرتی هرگز ندیده ملتی»

در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی و در بررسی و تحلیل آن دوران، همواره یکی از عواملی که منجر به قیام و انقلاب مردم ایران گردیده بود، مسأله تورم و افزایش نامناسب قیمت‌های اجناس مورد نیاز ملت ذکر می‌شود. آن مسأله سالهاست که به بحران تبدیل گردیده است و در نهایت هم یکی از عوامل مؤثر در برپایی انقلاب آینده در میهن اشغال‌شده توسط فاشیسم دینی است: «یکی از علل انقلاب را می‌توان همین تورم البته در کنار مسائل فراوان دیگر دانست. این رشد تورم پس از انقلاب بسیار تشدید شد» (هم میهن۲۸بهمن۱۴۰۲).

بی جهت نیست که هر سال خامنه‌ای نالهٔ بحران اقتصادی سر می‌دهد اما نمی‌تواند از پیامدهای سرنگون‌ساز آن جلوگیری کند. حتی اگر پول آجیل و تخمه اعضای دزد و چپاولگر مجلس نشینان را از جیب ملت بپردازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/032dde94-7e69-47ad-8d73-ebf7fe454fe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات