728 x 90

آیندهٔ خاورمیانه و صلح جهانی با ایرانی آزاد و دموکراتیک

 آیندهٔ خاورمیانه و صلح جهانی با ایرانی آزاد و دموکراتیک
آیندهٔ خاورمیانه و صلح جهانی با ایرانی آزاد و دموکراتیک

چهل سال پس از سلطهٔ فاشیسم دینی در سرزمین ایران و دیگر نواحی خاورمیانه، بخش‌های وسیعی از روشنفکران، سیاستمداران و نیروهای آزادیخواه و جریانهای مدافع حقوق‌بشر به این باور رسیده‌اند که نه تنها مماشات با سرکوبگران آزادی و گسترش‌دهندگان بنیادگرایی و تروریسم، بی‌راههٔ عبث و پوچی است بلکه باعث زجر و مرگ انسان‌هایی است که با شقاوت از جانب مارکبرای تروریسم و بنیادگرایی گزیده شده‌اند.

روز و شبی نیست که ایران و منطقه خاورمیانه از سوزش گزش سمی مار کبرای ولایت بر جسم و روانشان به خود نپیچند. با به گوش رسیدن این ناله‌هاست که نمایندگان افکار عمومی، پارلمانترهای شریف و جریانهای مردمی، هر چه بیشتر برانگیخته می‌شوند تا به مواضع مقاومت ضد بنیادگرایی و آزادیخواه نزدیک‌تر شوند.

 

از آن سوی آتلانتیک تا قاره کهن

به‌دلیل پافشاری مقاومت ایران بر نقش جنگ‌افروزانهٔ پدرخواندهٔ بنیادگرایی و تروریسم به سرکردگی خامنه‌ای، جبهه مماشات بیش‌از‌پیش در موضع دفاعی قرار می‌گیرد.

اکنون نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز در بحثی پیرامون دخالت‌های رژیم آخوندی در اوضاع پر التهاب خاورمیانه به «سر مار» اشاره کرده و خواهان برخورد جدی با آن شده‌اند.

خانم نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در ملل متحد و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: «رژیم ایران زبان زور را می‌فهمد. اگر یک بار به آنها به‌سختی ضربه بزنید، عقب می‌نشینند. به یک دشمن و یک تروریست نباید با ترس پاسخ داد. باید با قدرت پاسخ داد. اگر حمایت ایران نبود، حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها وجود نداشتند و شبه‌نظامیان در عراق و سوریه به نیروهای آمریکایی حمله نمی‌کردند.

سناتور تیم اسکات، دیگر نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا نیز گفت: «اگر می‌خواهید وضعیت را تغییر بدهید، نمی‌توانید فقط به حمله به انبارها در سوریه ادامه بدهید، بلکه باید سر مار را ببرید و سر مار رژیم ایران است و نه فقط نیابتی‌های آن»

در واکنشی دیگر رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد، رژیم آخوندی پشت حمله به اسراییل است و هزینه و سلاح آن را تأمین می‌کند.

سناتور جوزف لیبرمن در مصاحبه‌یی با فاکس نیوز درباره نقش رژیم آخوندی در بحران منطقه گفت: «شما باید سراغ سر مار بروید و سرمار در تهران است و سپاه پاسداران و همه آنها می‌باشند زیرا رژیم ایران پشت تمامی اینها قرار دارد».

روز ۱۷آبان خانم دورین روکماکر، نماینده پارلمان اروپا از هلند در سخنانی در پارلمان اروپا گفت: «معروف است که سر مار در تهران است و ما باید روابط با آخوندهای ایران را قطع کنیم. پیامی که امروز باید روی آن تمرکز کنیم این است که رژیم ایران کانون غیرقابل انکار بی‌ثباتی منطقه‌یی و بحران است».

وی نیز تأکید کرد، «کسی که از بحران کنونی منطقه خاورمیانه سود می‌برد و بذر این بحران را می‌کارد در تهران نشسته است. در زمانی که مردم ایران خواستار تغییر بوده، تعداد غیرقابل تحملی به‌طور روزانه در ایران اعدام شده‌اند. رژیم از آنچه امروز اتفاق می‌افتد سوء‌استفاده می‌کند».

هم‌چنین در نامه نامه سرگشاده گروه هلندی دوستان ایران آزاد که به‌تازگی منتشر شده است، روی رأس و ستون فقرات مار در تهران تمرکز شده است: «برای دستیابی به صلح و آزادی، ما باید روی هسته اصلی مشکل، یعنی سپاه به‌عنوان شاخص اصلی رژیم ایران، در تهران تمرکز کنیم. افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی در اروپا بیانگر ارسال یک سیگنال قوی به رهبران ایران است».

 

آیندهٔ خاورمیانه و صلح جهانی

آری، امروز جهان به این باور رسیده است که آینده خاورمیانه و صلح در جامعه جهانی، در برقراری یک جمهوری دموکراتیک در ایران آزاد آینده است. با همین راه‌حل ـ که سال‌ها از سوی مردم و مقاومت سازمان‌یافته ارائه گردیده ـ می‌توان شاهد ایرانی آزاد و پیشرفته، خاورمیانه‌ای صلح‌دوست و جهانی امن و رو به پیش بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/883a14d7-b442-4be5-9dab-f975de1c2465"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات