728 x 90

ابراز نگرانی‌های مستمر در مورد سال ۹۸ بر چه مبانی است؟!

مرگ بر اصل ولایت فقیه
مرگ بر اصل ولایت فقیه

همزمان با فرارسیدن سالگرد قیام دی‌ماه ۹۶ سردمداران و مهره‌های حکومتی وحشت خود را از قیامی فراگیرتر در سال ۹۸ ابراز می‌کنند.

از جمله این‌که تعدادی از امام‌جمعه‌ها در نمایش جمعه ۷دی هراس‌شان را نسبت به سرنوشت نظام در سال ۹۸ و «فعالیت‌های دشمن» در این سال ابراز داشتند.

در این رابطه آخوند احمد علم‌الهدی گفت: «بصیرت این است که بفهمیم سال ۹۸ چه کار می‌خواهد بشود. آن که مهم هست برای ما فتنه ۹۸ هست... دشمن درصدد هست در سال ۹۸ فتنه ایجاد کند از الآن هم مشغول زمینه‌سازی برای آن فتنه هست».

اکنون این سؤال پیش می‌آید که این همه ابراز نگرانی‌ها برای چیست؟

 

چشم‌انداز وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی 

در پاسخ به این سؤال و به‌صورت کلی چند دلیل محوری را به‌عنوان مبنای این ابراز هراس‌ها ذکر کرد.

اول این‌که حاکمیت ولایت فقیه تمامی زیرساختها و سرمایه‌های ملت ایران را نابود کرده است و قطعا وضعیت اقتصادی آن در سال ۹۸ به مراتب بدتر از سال ۹۷ خواهد بود طوری که نمی‌تواند پاسخ آن‌چنانی و مسأله حل‌کنی به مطالبات اقتصادی و معیشتی بدهد.

 

نابودی تولید 

دوم این‌که تولید در ایران نابوده شده است تا جایی که به اذعان اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان اقتصادی وضعیت تولید به نقطه بحرانی رسیده است و بسیاری از نیازمندی‌های مردم هم تولید نمی‌شود، بنابراین در سال ۹۸ بار گرانی‌ کالاها بیش‌از‌پیش مردم را در تنگنا قرار خواهد داد و دولت ضدمردمی هم قادر نیست به نیازهای مردم در این زمینه پاسخگو باشد. بیکاری، فقر و تبعیض که محصول ۴۰سال حاکمیت این رژیم است بیش‌از‌پیش گسترش می‌یابد.

 

تأثیرات تحریم‌ها 

سوم این‌که حلقه تحریم‌ها روزبه‌روز حاکمیت آخوندی را در تنگا قرار می‌دهد که با افت شدید صادرات نفت درآمدهای خارجی آن هم کمتر خواهد بود.

 

فضای انفجاری جامعه 

با وجود این مجموعه شرایط و به عبارت روشن‌تر با وجود این مخمصه‌ها، روزبه‌روز هم بر مطالبات مردم افزوده می‌شود و فضای جامعه هم فضای انفجاری و آماده برای اشتعال است به گونه‌ای که در هر لحظه و هر مکان امکان انفجار خشم مردم به‌صورت قیامی گسترده وجود دارد.

بر پایه این واقعیتها خصوصاً هراس از اعتراضات و قیامهای مردمی و با وجود حمایت کانونهای شورشی و مقاومت سازمان‌یافته از این اعتراضات و قیام‌ها است که سردمداران رژیم و مهره‌های آن این‌چنین نگران سال ۹۸ شده‌اند.

حمایت مقاومت و کانونهای شورشی از قیام‌ها و اعتراضات در آینده نیز آن‌چنان تعیین‌کننده است که علی خامنه‌ای پیش از این گفت: «اینها گفتند در سال ۹۷ ما چنین می‌کنیم، چنان می‌کنیم و نقشه‌هایی را برای جمهوری اسلامی ابراز کردند -یعنی در واقع نقشه‌شان لو رفت- این ممکن است فریب باشد؛ ممکن است جنجال را برای سال ۹۷ بکنند، نقشه را برای سال ۹۸ بکشند».

 

هشدار نسبت به مرحله پایانی رژیم آخوندی

بی‌دلیل نیست که مهره‌های نظام بعضاً وضعیت کنونی را مشابه وضعیت رژیم شاه در مرحله پایانی آن ارزیابی می‌کنند و نسبت به آینده آن هشدارمی‌دهند.

عباس عبدی، از مهره‌های باند موسوم به اصلاح‌طلب که اخیراً با روزنامه اعتماد مصاحبه کرده است، به بن‌بست نظام اعتراف می‌کند و وضعیت فعلی آن‌ را مشابه وضعیت شاه در مرحله پایانی سلطنتش ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «سیاست‌های گذشته اگر بخواهد ادامه پیدا کند هیچ بهبودی حاصل نخواهد شد. هر روز بدتر از روز گذشته‌اش خواهد شد. وضعیت کنونی طبیعی نیست. ما باید از تجربه شاه استفاده کنیم».

به باور فائزه هاشمی حاکمیت جمهوری اسلامی به‌لحاظ محتوایی فروپاشیده و احتمال فروپاشی فیزیکی آن منتفی نیست. او چند ماه پیش نیز گفته بود: "سیاست‌هایی که حکومت در پیش گرفته کشور را به سمت براندازی هدایت می‌کند".

حسن خمینی هم در سخنانی با بیان این‌که زیربنای یک جامعه احساس رضایت مردم است، گفت: «هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند. اگر قواعد را رعایت نکنید، عرصه را از شما می‌گیرند».

این نگرانی‌ها در مورد وضعیت سال ۹۸ در میان سردمداران و مهر‌ه‌های حکومتی آنجا مضاعف می‌شود که اعتصابها و اعتراض‌های اقشار مختلف نیز در حال گسترش است و مردم در سال ۹۷ با ابراز نفرت از این حاکمیت و با شعارهای براندازانه و پرداختن بهای این شعارها با شهادت در صحنه تظاهرات و در زندانهای رژیم، نشان داده‌اند که در سال آینده نیز بدون ترس از تمهیدات سرکوبگرانه به اعتراض و قیام ادامه خواهند داد.

هراس اصلی نظام آخوندی از این آمادگی مردم و شرایط انقلابی است و حمایت مقاومت ایران از قیام مردم است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67507d9d-ed33-45bd-8fb9-2956d8cff26e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات