728 x 90

اجلاس واشنگتن؛ گواهی‌های تاریخی

سخن روز
سخن روز

روز شنبه ۲۰اسفند در اجلاس واشنگتن که با عنوان «حمایت از قیام ایران؛ برای ایران آزاد و جمهوری دموکراتیک» برگزار شد، شماری از برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی و دولتمردان ایالات متحده آمریکا (از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات) در سخنرانیهای خود اهداف و ارزشهای انقلاب دموکراتیک مردم ایران در مقاومت پایدارشان علیه دیکتاتوری و برای آزادی و استقلال میهنمان را، با گواهی‌های روشن و ماندگار، ستودند.

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا (تا سال۲۰۲۱) سخنان خود را با تأکید بر این که «امید پایدار برای ایران آزاد هرگز خاموش نمی‌شود» و این‌که آنچه در ایران می‌گذرد، نه یک اعتراض، بلکه یک انقلاب در حال تکوین است»، آغاز کرد و گفت: «یکی از بزرگترین دروغهای رژیم به‌دنیا این است که هیچ جایگزینی برای وضعیت فعلی وجود ندارد. اما یک آلترناتیو سازماندهی‌شده، کاملاً آماده، کاملاً واجد شرایط و برخودار از حمایت مردمی وجود دارد و من می‌خواهم از شما خانم رجوی، به‌خاطر رهبری و دیدگاههای فوق‌العاده‌تان تشکر کنم. شما الهام‌بخش جهان هستید».

پنس در قسمت دیگری از سخنانش تصریح کرد: «مماشات با رژیم هرگز کارساز نبوده و نخواهد بود. تجدید برجام، نه به‌صلح و ثبات، بلکه به‌مرگ و نابودی و تروریسم بیشتر منجر خواهد شد و منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد. یک توافق جدید، نه تنها مسیر رژیم ایران به‌بمب اتمی را مسدود نمی‌کند، بلکه یک مسیر طلایی را برایش هموار می‌سازد که به‌هیچ عنوان به‌نفع مردم ایران نخواهد بود».

سخنران بعدی، ژنرال وسلی کلارک کاندیدای ریاست‌جمهوری (در انتخابات ۲۰۰۴) و فرمانده سابق ناتو در اروپا گفت: «آنچه در ایران به‌آن نیاز داریم قیام مردم است و شما که اکنون در اشرف۳ هستید، به‌عنوان نیروی اصلی و حیاتی، یک نمونه و سرمشق زنده برای آزادی و دموکراسی در این جهان هستید».

وسلی کلارک با اشاره به‌تجارب خود افزود: «انقلاب ایران در راه است و با قیامهای مردمی که جریان دارد و با برنامه‌هایی که از جانب خانم مریم رجوی اعلام می‌شود، پیش می‌رود. انقلاب واقعی در ایران با خردمندی و با پیشتازی زنان دارد پیش می‌رود و من شکی ندارم که سرنگونی توسط مردم ایران واقع خواهد شد».

سخنران بعدی کنفرانس، فرماندار گری لاک، وزیر بازرگانی آمریکا در دولت اوباما و فرماندار پیشین واشنگتن گفت: «با قیام سراسری چند ماه گذشته برای همه روشن شده که مردم ایران خواهان سرنگونی این رژیم و برقراری یک ایران آزاد و عاری از سرکوب هستند. اعتراضاتی که پس از کشته شدن مهسا امینی آغاز شد، یک جنبش عظیم است که همهٔ اقشار مختلف مردم ایران از هر قومیت و مذهب به‌آن پیوستند... این اعتراضات، نه یک امر خلق‌الساعه، بلکه نتیجه ۴۰سال مبارزه و مقاومت بود. در این مدت سازمان مجاهدین و رهبری آن بهای هنگفتی پرداخته‌اند. نقش زنان در رده‌های رهبری مقاومت در مقابله با آخوندها در خیابانهای ایران به‌وضوح مشهود است. انقلابی که شما از آن حمایت می‌کنید برای آوردن و تحقق دموکراسی و آزادی به‌ایران است نه در مورد بازگشت به‌روزهای سیاه دیکتاتوری شاه. ملت ایران بهای سنگینی در مقاومت در برابر دو دیکتاتوری پرداخته است. شعار ایرانیان این است که مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».

 

سناتور سام براون بک سفیر آمریکا برای آزادی مذهبی (تا سال۲۰۲۱) و فرماندار آرکانزاس (تا سال۲۰۱۸) گفت: «رژیم ایران حمایت مردم و کنترل خود را بر کشور از دست داده است. این رژیم نامشروع باید سرنگون شود و لحظهٔ تاریخی رفتن این رژیم فرا رسیده است. ما باید از سازمان ملل و دولتهای غربی بخواهیم که تحریم‌های بسیار سنگینی را علیه این رژیم اعمال کنند».

سناتور رابرت توریسلی از دوستان دیرین مقاومت ایران، سخنانش را با اشاره به‌تجربه طولانی خود در آشنایی با مقاومت ایران آغاز کرد و گفت: «۳۵ سال پیش که من یک نماینده جوان کنگره بودم، بسیاری از نمایندگان و سیاستمداران آمریکا سازمان مجاهدین را نمی‌شناختند، اما اکنون معاون پیشین رئیس‌جمهور آمریکا با شما ملاقات می‌کند. خانم رجوی ما را در چه مسیری طولانی هدایت کرده‌اند». وی افزود: «طی سالهای طولانی من در مناصب مختلف بوده‌ام و با ملتهای بسیاری در ارتباط بوده‌ام، اما هرگز ندیدم که یک قطعنامه با ۲۲۵ امضا از آنها حمایت کرده باشند».

سناتور توریسلی افزود: «من به‌آخوندها می‌گویم اگر فکر می‌کنند می‌توانند ما را از راهی که می‌رویم، بازدارند، اشتباه می‌کنند. مردم ایران این همه سال مبارزه نکرده‌اند و خون نداده‌اند تا بار دیگر انقلابشان به‌سرقت برود. مردم ایران استبداد مذهبی را با یک دیکتاتوری دیگر جایگزین نخواهند کرد».

خانم مریم رجوی طی سخنان خود در اجلاس واشنگتن خاطرنشان کرد: «حلقهٔ مفقودهٔ سیاست غرب، حذف مردم و مقاومت از معادلهٔ ایران است که آثار زیان‌بار آن علاوه بر مردم ایران متوجه مردم منطقه و جهان بوده است». رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت هم‌چنین گفت: «از جانب مقاومت مردم ایران، ایالات متحده را فرا می‌خوانم که مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم را حق و ضروری و مشروع اعلام کند و حق دفاع از خود را برای جوانان شورشگر در برابر سپاه پاسداران تروریست را به‌رسمیت بشناسد».

پس از این اجلاس، هموطنان آزاده به‌راه‌پیمایی در واشنگتن پرداختند و با خروش شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، صدای مردم ایران و عزم جزم میهنی برای انقلاب و آزادی و ریشه‌کن کردن هر گونه دیکتاتوری را طنین‌انداز کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dd1be73-af42-47f5-a888-98b53d2a30c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات