728 x 90

«ارزشهای جمهوری» و مقاومت ضدفاشیستی

سخن روز
سخن روز

«ارزشهای جمهوری از ارزشهای مقاومت سرچشمه می‌گیرد»

این جمله‌یی است که خانم پاتریسیا ماناسرو شهردار کونئو پس از تحویل گرفتن آرم سازمان مجاهدین در سالن تئاتر شهر کونئو در حضور مقامات این شهر ادا کرد. وی گفت:

«در همین نقطه که الآن ایستاده‌ایم چند روز پیش رئیس جمهور ایتالیا آقای ماتارلا ایستاد و گفت ارزشهای جمهوری از ارزشهای مقاومت سرچشمه می‌گیرد. من امروز با استناد به این کلام زیبا در کنار مقاومت ایران قرار می‌گیرم».

مراسم اعلام حمایت فرماندار و ۲۲شهردار استان پیه مونته ایتالیا از برنامه ده ماده‌یی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران روز شنبه ۱۶اردیبهشت در سالن تئاتر شهر کونئو شهر خواهر اشرف برگزار شد.

در این مراسم مقامات و مردم شهر کونئو از طریق شهردار این شهر و دیگر شهرداران این فرمانداری حمایت خود را از قیام زنان قهرمان ایران و خواست مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت اعلام کردند.

خانم پاتریسیا ماناسرو شهردار کونئو ضمن اشاره به پایه‌های مشترک فرهنگی و مبارزاتی مقاومت ضدفاشیستی ایتالیا و پارتیزانهای کونئو با مقاومت خونبار ایران و مجاهدان اشرف گفت:

«زمانیکه به خانم مریم رجو‌ی شهروندی افتخاری شهر کونئو اهدا شد، دلائلی برای اینکار ارائه شد و من اینجا لازم می‌دانم این دلایل را بخوانم: به‌خاطر این‌که زنی است که برای حقوق انسان‌ها در ایران مبارزه می‌کند. او رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران است. او شاهد عدالت و سنگر احترام به قانون است او مدافع حقوق‌بشر و حقوق زنان و مردان ایران است او آگاه است که چگونه راهی را بپیماید تا به آینده‌ای صلح‌آمیز برسیم. شهر کونئو با اعتقاد به ارزشهای مقاومت از همه مقاومتهای دنیا علیه دیکتاتوری حمایت می‌کند»

خانم اوگتا بیانکوتو مسئول انجمن پارتیزانها از سابقه حمایت سناتور فقید آتیلیو مارتینو (رئیس سابق انجمن پارتیزانهای کونئو) از مقاومت ایران و از یگانگی جوهره مقاومتها علیه فاشیسم و دیکتاتوری سخن گفت و از خانم مریم رجوی و مقاومت ایران قدردانی کرد.

دکتر آلبرتو والمجا شهردار پیشین کونئو که ۱۵سال پیش (اول آبان ۱۳۸۷) مدال طلای مقاومت ضدفاشیستی شهرش را به رئیس‌جمهور مقاومت اهدا کرده بود نیز گفت: «این یک مقاومت سراسری از مردان و به‌خصوص زنان است. ما آن زمان به حمایت از مقاومت ایران برخاستیم و من بسیار خوشحالم که در کنار مقاومت ایران قرار گرفتم و امروز هم شهر کونئو همین راه را دنبال می‌کند در حمایت از زنان ایرانی و با اعتقاد به این‌که ایمانهای متفاوت جهت وصل باشند و نه قطع، و با امید به پیروزی همه، همه مقاومتهای خلقها علیه دیکتاتورها».

در بخشی از برنامه ضمن یادآوری «ارزشهای جمهوری» و مقاومت ضدفاشیستی و گرامیداشت خاطرهٔ دو شخصیت و پارتیزان برجسته در مقاومت ضدفاشیستی ایتالیا زنده یاد سناتور آتیلیو مارتینو و کشیش دون الدوبنه‌ولی، ترانه سرود بلاچاو از سروده‌های مبارزات پارتیزانها علیه دیکتاتوری و فاشیسم، به زبان فارسی اجرا شد.

لازم به یادآوری است که ماه گذشته (چهارشنبه ۲۳فروردین)، در پارلمان ایتالیا، بیانیه مشترک اکثریت اعضای سنای ایتالیا در حمایت از قیام و مقاومت ایران و نفی هر گونه دیکتاتوری سلطنتی و دینی ارائه شد. خانم مریم رجوی در ارتباط آنلاین با آن اجلاس طی سخنانی خطاب به قانونگذاران گفت:

«در قیام سال۸۸ ایتالیا درهای سفارت‌خانه خود در تهران را به روی قیام‌کنندگان باز گذاشت تا از تعقیب پاسداران به آنجا پناه ببرند. حالا مردم ایران انتظار دارند که ایتالیا درها را به روی آخوندها و سپاه پاسداران ببندد، سپاه پاسداران را به‌عنوان یک موجودیت تروریستی اعلام کند و معامله با این رژیم را متوقف کند، زیرا تجارت با این رژیم یعنی تجارت با سپاه پاسداران و سوخت رساندن به ماشین سرکوب و ترور و جنگ‌افروزی. زمان آن است که ایتالیا حقانیت و ضرورت مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم را تأیید کند و مشروعیت نبرد جوانان شورشگر با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bde413b8-7584-4992-9389-bc03b630f2eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات