728 x 90

استقبال از شصتمین سال تأسیس مجاهدین در شهرهای میهن

سخن روز
سخن روز

همزمان با شصتمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران، در شهرهای سراسر میهن، شورشگران برای آزادی و هواداران مجاهدین به‌استقبال این سالگرد فرخنده رفتند. آنها به‌رغم شرایط اختناق مطلق، این رویداد تاریخی را که نوید رهایی و سرآغاز سرنوشت تابناک خلق و میهن ماست، به‌شیوه‌های مختلف گرامی داشتند.

از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور در کوچه‌ها و خیابان‌ها و بزرگراهها و در کوه و دشت، آرم پرافتخار مجاهدین و تصاویر محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن و اصغر بدیع‌زادگان، بنیانگذاران سازمان و جملاتی از مسعود و مریم رجوی برافراشته شد و به‌اشکال مختلف در معرض دید عموم قرار گرفت.

کانون‌های شورشی در دسته‌هایی از زنان و مردان دلاور و مسلح در ارتفاعات و مناطق جنگلی در اطراف چندین شهر از جمله رشت، ساری، کرمانشاه، لاهیجان، ایلام، زنجان، شهرکرد، ایذه، ایرانشهر، یا سوج، جونقان، زاهدان، خاش، کرج، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و خرمشهر و دیگر نقاط کشور با ادای احترام نظامی و شلیک هوایی و سر دادن شعارهای «زنده باد مجاهدین خلق ایران!»، سالگرد تأسیس سازمان را گرامی داشتند. این دلاوران هم‌چنین شعارهایی چون «خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک!»، «تو دیکتاتور من آرش، آتش جواب آتش!» و «تنها ره رهایی سلاح و سرنگونی!» سر دادند.

در بسیاری از نقاط تهران و شهرهای بزرگ مانند مشهد و شیراز و اصفهان و تبریز و اهواز، هواداران مجاهدین، آرم سازمان را که بر آن عبارت «گرامی باد شصتمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران» بر دیوارها نصب کردند.

در شهرهای کرج و شیراز و تهران هواداران سازمان با نصب فرشی آرم سازمان بر دیوار، سالگرد تأسیس مجاهدین را گرامی داشتند. بر روی این پوسترها، عبارت «شصتمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد» نقش بسته بود.

در دزفول، تصاویری از بنیانگذاران و آرم سازمان به‌صورت فرشی بر دیوار نصب شد. در اصفهان، هواداران مجاهدین پوستر حاوی آرم سازمان را در خیابان نصب کردند که بر روی آن این عبارت نوشته شده بود: «مسعود رجوی: تعریف مجاهدین در کوتاه‌ترین کلام، وفای به‌پیمان با فدای بیکران در تاریخ ایران».

در اهواز پوستر آرم سازمان با عبارت «مجاهدین خلق یعنی ۶۰سال پرداخت بی‌چشمداشت»، بر دیوار نصب شده بود.

در زنجان، قصرشیرین و یزد پوسترهایی از آرم سازمان با مضمون گرامیداشت شصتمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران روی دیوارها به‌چشم می‌خورد.

در کاشان، پوسترهایی نصب شد که بر آن نوشته شده بود: «نبردهای مجاهدین کلمه مجاهد خلق را مرادف ایستادگی بر سرموضع کرده است» و «سازمان مجاهدین خلق ایران خود را تماماً وقف آزادسازی میهن خود کرده است».

در کازرون، پوستر آرم سازمان در یکی از خیابانهای شهر نصب شد که بر روی آن نوشته شده بود: «مجاهدین خلق یعنی ۶۰سال مبارزه».

هواداران مجاهدین هم‌چنین در صدها فتوکال به‌طور فردی، یا با رژهٔ چند نفره در خیابانهای تهران و چند شهر دیگر، با ابتکارهای مختلف به مجاهدین و بنیانگذاران و رهبری آنها درود فرستادند و سالگرد تأسیس سازمان را گرامی داشتند.

از زندان اوین و شماری دیگر از زندانهای کشور، زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در پیامی نوشتند: «سازمان مجاهدین، گنجینه‌ای است با مقاومتی خونبار و اصل فدای حداکثر، با زنان و مردانی وارسته از فردیت و جنسیت، بی‌اعتنا به‌شکاف سنی چند نسل، زبان یکدیگر را کاملاً می‌فهمند و در کنار یکدیکر مبارزه را زندگی می‌کنند و هیچ مانعی سد این راه نتواند شد. با رهبری زنان و بی‌واهمه از طولانی‌ترین و بغرنج‌ترین و خونین‌ترین مسیر، به‌پیش!».

از زندان قزلحصار هم جمعی از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین طی پیامی، سازمان مجاهدین خلق ایران را «طلایه‌دار آزادی، وارث و دادخو‌اه شهیدان، نماد قدرت خلق و خون سرخ و پیوسته جوشان» توصیف و تأکید کردند: مجاهدین «امروز هم با ارتش قیام و کانون‌های شورشی، رایت شرف و آزادی ایران را به‌اهتزاز در آورده‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/768a45f6-e1ef-49d1-9aa8-3702fabf3047"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات