728 x 90

اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم کیست؟

اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست رژیم آخوندی
اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست رژیم آخوندی

ترور در تله

برای اولین بار طی سی و اندی سال عملیات‌های تروریستی در خارج ایران، دیپلمات رسمی نظام آخوندی حین زمینه‌سازی برای بمب‌گذاری علیه گردهمایی ۹تیر پاریس دستگیر شد. در تمام نمونه‌های مشابه پیشین، تلاش‌ها و ترفندهای بسیاری صورت گرفته بود تا هیچ رد و نشان و آدرسی از مقامات، سفرا، کارداران و وابستگان مستقیم رژیم آخوندی در عملیات تروریستی به‌جا نماند. این در حالی است که هیچ عملیات تروریستی در خارج از ایران بدون تمهیدات، پشتیبانی، هماهنگی، تدارکات‌رسانی و رفع و رجوع قانونی رفت و آمدهای عوامل اجرایی آن توسط سفارت‌خانه‌های رژیم آخوندی قابل اجرا نبوده است. با این حال تا قبل از آخرین نمونه علیه گردهمایی ویلپنت پاریس در ۹تیر ۹۷، رژیم آخوندی و وزارت اطلاعات آن توانسته بودند مقامات، سفرا و وابستگان مستقیم‌شان را در چند لایه دورتر و غیرقابل دسترس نگه دارد.

 

نیاز ناگزیر به خط مقدم تروریسم 

آنچه این‌بار اتفاق افتاد گویای بررسی و دقت بیشتری از ۲جنبه است:

۱ـ شرایط سیاسی جامعه ایران، مقاومت ایران و موقعیت و مختصات کنونی نظام ولایت فقیه

به‌دنبال چند ماه تظاهرات و اعتراض و قیام مردم ایران علیه تمامیت نظام آخوندی از یک‌ طرف و موقعیت جدید مقاومت ایران در ۲سال گذشته از طرف دیگر، جامعه ایران در موقعیت جدیدی قرار گرفته است که برآیند همه تحولات مزبور، گویای به خطر افتادن موجودیت رژیم ولایت فقیه می‌باشد. از این رو این نظام به‌شدت دچار بحران مشروعیت و موجودیت گشته است. از طرفی اما تعادل‌قوای بین‌المللی هم برخلاف دهه‌های گذشته، به‌ تمامی علیه موجودیت این حاکمیت چرخیده است.

مجموع این عوامل که به هم پیوسته هستند، نظام آخوندی را به یقین رسانده است که دشمن اصلی و تهدید بالفعل موجودیتش همانا شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران هستند. این واقعیت است که رژیم را مجبور کرده است دبیر سوم سفارتش در اتریش ـ اسدالله اسدی ـ را وارد عملیات تروریستی علیه گردهمایی شورای ملی مقاومت در ویلپنت پاریس کند.

 

کسب‌وکار مرگ

۲ـ نقش مستقیم یک عامل سابقه‌دار در کارهای تروریستی علیه مقاومت ایران

اسدالله اسدی از دیرباز در تمامی سازماندهی‌های سپاه قدس، بر حول‌وحوش مقاومت ایران و مجاهدین چرخانده شده است. هر بار هم تلاش شده است که او در حلقه‌های نزدیک‌تر جهت شناسایی، هماهنگی، تدارکات‌رسانی، پوششی و در نهایت در عمل تروریستی نقش داشته باشد. روزنامه‌ کیهان وی را این‌طور معرفی می‌کند: «دیپلمات ایرانی حاج اسدالله اسدی یکی از یادگارهای دوران دفاع مقدس است».

اسدالله اسدی نزدیک به ۱۰سال در همکاری با سپاه قدس رژیم آخوندی و در هماهنگی با سفارت‌خانه آن در بغداد، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و خط و ربط دادن به عوامل وزارت اطلاعات علیه ساکنان اشرف بوده است. وی به دفعات در هتل منصور بغداد مشغول سازماندهی و پشتیبانی عناصر دست‌آموز وزارت اطلاعات و مسؤل عنوان پوششی و فریبنده‌یی به نام «کمیته حقوق‌بشر» در سفارت رژیم ایران در بغداد بوده است. واضح است که هیچ سفارتی در کشور محل فعالیتش، مسؤل بررسی حقوق‌بشر اتباع کشور مزبور نیست و چنین ارگانی اساساً جایگاه قانونی و دیپلماتیک ندارد؛ بنابراین وجود چنین کمیته‌یی در سفارت آخوندها در بغداد صرفاً برای تمرکز فعالیت ایذایی و تروریستی علیه ساکنان اشرف با بکارگیری عناصر لو رفته و پیشانی سیاه وزارت اطلاعات بوده است.

 

چتر دست‌آموزان هیولا 

اسدالله اسدی در سفارت آخوندها در بغداد همواره در ارتباط با دست‌آموزان وزارت اطلاعات چون مسعود خدابنده، مصطفی محمدی، رضا اکبری‌نسب و علیرضا بشیری و نیز سرپرستی و هدایت آنان بوده است. فعالیت این افراد همواره تهدید ساکنان اشرف به مرگ، زمینه‌چینی برای اقدامات تروریستی علیه آنان، مساعدت برای اعزام خانواده‌های وزارتی به اطراف اشرف و تبریک به نوری مالکی جهت تهاجم و کشتار اشرفیان بوده است. این نکته نیز لازم به یادآوری است که کلیهٔ هزینه‌های رفت‌وآمد و استقرار و تأمین مایحتاج عناصر وزارتی تحت سرپرستی اسدالله اسدی، بر عهدهٔ سفارت رژیم آخوندی در بغداد بوده است.

در اطلاعیه مورخ ۲۳فروردین ۱۳۸۷، سازمان مجاهدین خلق ایران آمده است: «در آذرماه ۸۶ گروهی از مأموران اطلاعات و نیروی قدس از داخل و خارج ایران برای توطئه و شکایت و لجن‌پراکنی علیه مجاهدان شهر اشرف به عراق فرستاده شدند و در هتل ‏منصور بغداد تحت‌امر سفارت رژیم قرار گرفتند. برخی از این مزدوران که به‌مدت ۳ماه ناگزیر از اقامت و انجام مأموریت در عراق شدند عبارتند از: مسعود خدابنده، مصطفی محمدی،‏‏... مزدوران مزبور در طبقه سوم هتل منصور مستقر شدند و تحت سرپرستی مأموران قدس و اطلاعات آخوندی به اسامی طباطبایی، نوبخت و اسدی قرار گرفتند».

قابل‌فهم می‌باشد که اسدالله اسدی که «یادگار دوران دفاع مقدس»(بخوانید جنایت چندین ساله علیه مردم عراق و ایران)‌ بوده است، در مسیر فعالیت‌های ایذایی و تروریستی علیه ساکنان اشرف و لیبرتی، به مهره‌یی باتجربه و کارآ برای اقدامات بعدی تروریستی علیه مقاومت ایران ارتقا یافته است. از این رو وی برای ارتکاب جنایتی بزرگ در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس انتخاب می‌شود.

 

انتقام‌کشی از قیام‌های ایران 

به دلایل شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه ایران که در محور اول مقاله شرح داده شد، سپاه قدس و وزارت اطلاعات آخوندی از ماه‌ها پیش دست به کار شناسایی، طراحی، عضوگیری و تهیه تدارکات جهت اقدام تروریستی تحت سرپرستی اسدالله اسدی علیه مقاومت ایران بوده است. رژیم آن‌قدر به انجام و تحقق این جنایت اطمینان داشته که حاضر شده است دبیر سوم سفارتش در اتریش را به صحنه تدارکات‌رسانی و خط مقدم عملیات بفرستد؛ یعنی کسی که سابقه‌یی دور و دراز و تجربه‌یی نظامی و دیپلماتیک در عملیات علیه مجاهدین خلق داشته است.

نیاز و اطمینان نظام آخوندی برای تحقق مطامع شومش در این کار تروریستی، باعث فرستادن مهره سفارتش به صحنه شد. این نقشه که بنا بر تهدید شمعخانی بعد از قیام دی ۹۶ طرح‌ریزی شده و آن موقع تهدید بالقوه‌یی اعلام شد، بی‌شک انتقام‌کشی از قیام‌های مردم ایران و آلترناتیو سازمان‌یافته مقاومت برای آزادی بوده است.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات