728 x 90

اسناد مجلس آخوندی و ۴۵سال سرکوب و جنگ‌افروزی

سخن روز
سخن روز

انتشار اسناد محرمانه مجلس ارتجاع در آستانهٔ نمایش انتخابات مجلس نامشروع ولایت فقیه آبی بود در لانهٔ مورچگان و آتشی که بر جان خلیفهٔ جنگ‌افروز افتاد.

بخشی از سندهای منتشر شده نقش جنایتکارانهٔ خامنه‌ای و مجلسش را در سرکوب و جنگ‌افروزی برملا کرده است. از جمله، در یکی از نامه‌های «خیلی محرمانه» پاسدار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به قالیباف آمده است: «تشکر از تصویب ۳میلیارد یورو بابت بنیه دفاعی در مجلس و درخواست ۵۰۰ میلیون یورو دیگر در تولید شناور و موشک و رادار و پهپاد با توجه به تفاوت نرخ ارز و ریال در بازار!».

در همین عبارت کوتاه روشن می‌شود که به‌سادگی در پشت پرده، ۳میلیارد یورو از جیب و سفره‌های خالی مردم خرج ماشین جنگ و کشتار می‌شود تا بنیهٔ «دفاع»ی نظام در برابر ارتش گرسنگان تقویت شود. ۵۰۰میلیون یورو هم که ظاهراً دم قیچی این بودجه است به‌راحتی آب خوردن و با یک خط نوشته به آن اضافه می‌شود.

در بخش دیگری از نامهٔ «خیلی محرمانه» پاسدار باقری به قالیباف آمده است: «درخواست کمک افزوده بابت حقوق کارکنان پایور نیروهای مسلح، تأمین کسری اعتبارات نگهداشت و رفاهیات، کمک به اعتبارات اطلاعات و سازمان بسیج، اضافه کاری نیروهای انتظامی، منازل ساختمانی وزارت دفاع، کمک به اعتبارات ارتش، تقویت نیروی قدس و هوا فضای سپاه و تقویت حفاظت اطلاعات دانشگاهها و عقیدتی‌ها».

این همه علاوه بر بودجهٔ رسمی است که در اختیار ارگانهای سرکوب و «دفاع از حرم» ولایت تنظیم شده است. پاسخ قالیباف هم جالب است! که در ذیل آن نوشته:

«با توجه به دستور فرماندهی معظم کل قوا در جداول سپاه به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد».

پیش از این پاسدار فدوی، جانشین سرکرده سپاه خامنه‌ای در بارهٔ ۴۵سال سرکوب و جنگ‌افروزی سپاه به‌عنوان وظیفه و تکلیف اصلی پاسداران ولایت ارتجاع گفته بود: «سپاه در این سالهای طولانی، قریب ۴۵سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی ۲۴ساعت را از دست نداده است، برای این‌که به‌این تکلیف خود عمل کند. یعنی هم به‌توان و قوه خودشان اضافه کنند و هم به‌توان و قوه همه کسانی که می‌خواهند در این راه قدم بردارند» (تلویزیون حکومتی، ۱۹آبان ۱۴۰۲).

در اساسنامهٔ سپاه پاسداران، این بازوی اصلی جنایت و جنگ و سرکوب که در آرم آن هیچ نامی و نشانی از ایران دیده نمی‌شود، آشکارا به‌مأموریت سپاه که مقابله با براندازان و «صدور انقلاب» [بخوانید جنگ‌افروزی و صدور ترور به‌خارج از مرزهای ایران] است، تأکید شده اما کارنامهٔ ۴۵سالهٔ ضحاک ولایت و مارهای روی دوشش را بهتر است از خودیهای سرخورده و ریزشی بشنویم:

پیروز مجتهدزاده کارشناس حکومتی در گفتگو با سایت حکومتی دیدار (۵تیر ۱۴۰۲) می‌گوید:

«در جمهوری اسلامی سیاست خارجی ایدئولوژیکی است و چون ایدئولوژیکی هست بازوی اجرایی‌اش سپاه پاسداران است... بعد از ۴۰سال جامعه ما از کجا به‌کجا رسیده است دست بردارید!... دست برداریم از این شعارهای مزخرف بی‌معنی که نتیجه‌اش را دیدیم صفر است!».

عبدالله ناصری مدیرعامل سابق ایرنا، ضمن مقایسهٔ خمینی ملعون با خامنه‌ای (۲۰بهمن ۱۴۰۲) می‌گوید: «در زمان آقای خمینی تقریباً کل اقتصاد کشور در دست دولت بود... ولی خامنه‌ای فقط به سپاه و بسیج عنایت دارد و بیش از شصت درصد سرمایه و اقتصاد ملی در دستانش است».

مهدی نصیری مدیر مسئول سابق کیهان خامنه‌ای هم که زیر ضرب قیام زبانش باز شده، با اشاره به خیز سپاه برای کسب کرسی‌های مجلس ارتجاع برای چپاول بیشتر، می‌گوید: «یکسری از سرداران سپاه نمی‌دانم ۷۰ سردار چقدر در مجلس قبلی وارد کردند لابد این دفعه می‌خواهند ۱۴۰ سردار وارد کنند این انتخابات است؟» سپس با اشاره به رسوایی جنگ‌افروزی و کشتار سپاه در سوریه می‌افزاید: «به گفته فرماندهان سپاه شما رفتید در سوریه مداخله کردید و بشار اسد دیکتاتوری که دهها هزار نفر را در سوریه کشت برای این‌که بماند باقی نگه داشته چه افتخاری دارد چه خاصیتی دارد؟».

اما آن روی سکهٔ ۴۵سال جنگ‌افروزی، سرکوب و تباهی برای مردم، مقاومت ایران نیز بی‌وقفه در برابر ضحاک خون‌آشام و مارهایش در داخل و خارج مرزهای ایران ایستاد. آنان با انتشار دهها جلد کتاب و برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های مطبوعاتی و هم‌چنین ارائهٔ هزاران سند از کارنامهٔ ۴دهه سرکوب و جنگ‌افروزی، نشان دادند که پاسداران همان کسانی هستند که خیابانهای سراسر کشور را به‌خاک و خون می‌کشند، جوانان مردم را کور می‌کنند، هواپیمای مسافری را سرنگون می‌کنند و دهها میلیون انسان بیگناه را در سوریه و عراق و لبنان و یمن کشته و مجروح و آواره کرده‌اند.

از همین‌روست که مقاومت ایران پیوسته تأکید کرده است که برای کوبیدن سر مار ولایت، نخست باید سپاه پاسداران که ارگان اصلی نگهدارندهٔ آن است در لیست تحریم‌ها قرار گیرد و منحل شود و اقداماتی از قبیل تحریم برخی شعبات سپاه یا سرکردگان آن، اقدامات کم اثر و بی‌فایده‌یی است و تنها رژیم جنایت و ترور را جری‌تر می‌کند.

روز گذشته (جمعه ۲۷بهمن) نیز هموطنانمان در آلمان در تظاهرات خود همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، ضمن محکوم کردن مماشات با فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران به‌عنوان سرمار سرکوب و جنگ‌افروزی، بر ضرورت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران ولایت فقیه تأکید کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/194ffd7d-cb87-44eb-bd4c-7145031a69c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات