728 x 90

اشک تمساح خامنه‌ای مردم و وعده «بزک نمیر»

فقر در ایران
فقر در ایران

خامنه‌ای روز ۲۹ اسفند در بخشی از پیام نوروزی‌اش به گرانی، تورم و بحران معیشت مردم اعتراف کرد، اما حتی وعده هم نداد که این مشکلات حل می‌شود و چگونه حل می‌شود، فقط به مصداق «بزک نمیر بهار میاد» این وعده سرخرمن را داد «امسال امیدواریم بخشی از اینها برطرف بشود»

از اینها واضح‌تر گفت اصلاً منتظر حل شدن این مشکلات هم نباشید زیرا «این که آدم عجله کند، بگوید نه‌خیر، به همین زودی، واقع‌بینانه نیست» (تلویزیون شبکه خبر ۲۹ اسفند ۱۴۰۰).

ولی‌فقیه ارتجاع در عین ریختن اشک تمساح برای «تنگی معیشت مردم، مسأله گرانی‌ها و تورّم » اما هیچ اشاره‌یی هم به‌علت پیش آمدن چنین شرایط طاقت‌فرسایی هم نکرد.

علت نزدیک نشدن به‌ریشه‌ها و جزئیات این شرایط وخیم البته روشن است. چرا که ریشهٔ این شرایط حاکمیت ننگین ولایت فقیه و در رأس همه خود خامنه‌ای است، که با غارت اموال و ثروتهای مردم اقتصاد کشور را به بن‌بست رسانده و مردم را به‌تنگنای کنونی انداخته است.

 

در حالی که به اعتراف خامنه‌ای «تنگی معیشت، مسأله گرانی‌ها و تورم» گریبان مردم را گرفته، دولت ضدمردمی در نظر دارد درست در چنین شرایطی با حذف ارز ترجیحی مردم را گرفتار گرانی‌های بسا افسارگسیخته‌تر کند.

این در صورتی است که خط فقر که در اواخر سال۱۴۰۰ بیش از ۱۲میلیون تومان بود، قطعاً با حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمتها در سال۱۴۰۱ باز هم بالاتر خواهد رفت.

در چنین شرایطی چگونه امکان دارد که حل مسأله تنگی معیشت مردم، مسأله گرانی‌ها و تورم که دولت جلادان ادعای آنها را دارد، محقق شود، و چگونه آخوند جلاد می‌تواند فقر مطلق را در فاصلهٔ ۱۵روز تا یک ماه حل کند.

ضمن این‌که از روزی که او چنین ادعای بلاهت باری کرده است، مردم بیشتری با گرانی‌های سرسام به زیرخط فقر مطلق کشیده یا به آن نزدیکتر شده‌اند.

در مورد گرانی آجیل؛ سایت حکومتی سلام با عنوان «قیمت آجیل نجومی شد» نوشت: « امسال قیمت اقلامی نظیر تخمه ژاپنی هم رشد دو تا سه برابری داشت تا شاهد حذف آجیل از دید و بازدیدهای نوروز باشیم» (سلام نو ۲۷ اسفند ۱۴۰۰).

سایت حکومتی اقتصاد هم در این مورد نوشته است: «رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفت: باید بگویم اگر تقاضا برای خرید خشکبار مانند سال گذشته بود با کمبود شدید خشکبار در بازار مواجه می‌شدیم، اما از آنجایی که میزان فروش خشکبار ۵۰درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده با کمبود خشکبار در بازار روبه‌رو نشدیم» (اقتصاد برتر۲۷ اسفند ۱۴۰۰).

 

البته پیش از این‌که خشکبار و آجیل از سفره عید مردم پر بکشد، اقلامی نظیر، برنج، گوشت، تخم مرغ، لبنیات و... از سفره آنها حذف شده و مطرح کردن گرانی نرخ آنها به‌قول معروف تبدیل به تکرار مکررات شده است.

در حالی که خامنه‌ای برای تنگی معیشت مردم اشک تمساح می‌ریزد درآمد بسیاری از سردمداران حاکمیت و مهره‌های بالایی آن نجومی است و به‌نوشته سایت حکومتی رادار اقتصاد «شغل‌های ۴۰میلیونی» تا « ۹میلیارد تومانی» در ماه وجود دارند (سایت رادار اقتصاد ۲۵ اسفند ۱۴۰۰).

این درآمدهای نجومی که به‌صورت حقوق‌های رسمی ماهانه است، اضافه بر سود شرکتها و مؤسساتی است که همواره سهم مهمی از آنها نصیب سردمداران رژیم می‌شود. علاوه بر حقوق و دزدی از طریق سهم‌بازی، باید دزدیهای آشکار و پنهان تحت عنوان اختلاس، یا قرضهای پس‌داده نشده به‌بانکها و انواع روشهای دیگر چپاول را هم اضافه کرد.

این وضعیت چنان شرایط عینی انفجاری یا مافوق انفجاری را به‌وجود آورده که بسیاری از رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی با نگرانی اعتراف می‌کنند، طی ۴دهه گذشته هیچ‌گاه نارضایتی از حکومت آخوندی و اعترضات مردمی تا این اندازه اوج نگرفته بود.

بی‌دلیل نیست که رئیسی جلاد در پیام دجالگرانه نورزی مهمترین اولویت برای دولتش را «امنیت نظام» نامید.

 

یعنی از آنجا که در سال۱۴۰۱ باز هم اموال مردم خرج سرکوب در داخل و فعالیت‌های تروریستی در منطقه خواهد شد، باید به امنیت نظام چسبید چون مردم به جان آمده و خشمگین، جوانان و کانون‌های‌شورشی نیز بیش از پیش در مقابل سیاست‌های ضدمردمی دولت جلادان می‌ایستند.

به‌قول خانم رجوی «دورانی» است «که رژیم ولایت فقیه به‌طور بازگشت‌ناپذیری وارد موقعیت سرنگونی شده و دوران قیامهای خاموشی‌ناپذیر مردم ایران؛ آری، صفحه تازه‌یی در تاریخ این عصر ورق می‌خورد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c48511d-341f-4c0c-8b61-43ad91fee75b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات