728 x 90

اعلام بازگشایی مدارس همزمان با پیک ششم - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

تیتر یک روزنامه‌های هفتم شهریور به ضدونقیض‌گوییهای خامنه‌ای به کابینهٔ رئیسی قاتل ۶۷ اختصاص یافته. در کنار آن بحران کرونا و کمبود واکسن از یک‌سو و زمینه‌سازی نظام برای بازگشایی مدارس در بحبوحهٔ پیک پنجم و امکان پیک ششم از اول پاییز و مخالفت خانواده‌ها، مطلب مشترک بسیاری از روزنامه است. سایر بحرانهای اجتماعی – اقتصادی رژیم و به موازات آنها خبرهای متنوعی از تشدید انزوای منطقه‌یی رژیم در روزنامه‌ها دیده می‌شود.

اعلام بازگشایی مدارس همزمان با پیک ششم

همدلی به‌نقل از محبوب‌فر کارشناس رژیم نوشته است: «اعلام بازگشایی مدارس همزمان با روند صعودی بیماری کرونا در کشور موجی از نگرانی‌ها در جامعه را پدید آورده است». این کارشناس حکومتی در ادامه نوشته است: «آمار رسمی منتشر شده در خصوص بیماری کرونا در ایران چون محرمانه و دور از دسترس حتی مراجع سلامت کشور است تنها نوک کوه یخ را نشان می‌دهد و بر اساس دو منبع و مرجع رسمی و تأیید شده اپیدمیولوژی از داخل خود دانشگاه علوم پزشکی تهران، آمار واقعی بیماری کرونا در کشور بین چندین برابر آمار موجود است».

«ضرورت آسیب‌شناسی رویکردهای دولتهای پیشین» عنوان مطلبی است در شرق روزنامه باند مغلوب، که با تأکید بر این نکته که «گسترش مرگ‌بار کرونا هم پیامدهای انسانی، اجتماعی و اقتصادی گسترده‌یی بر جای گذارده است»، قیام آبان ۹۸ را به نظام گوشزد کرده و افزوده است در انتخابات ریاست‌جمهوری نظام، آرای باطله و غایبین را باید از «نشانه‌های بروز این نارضایتی‌ها قلمداد کرد». در ادامه هم اذعان کرده است: «سیاست‌ها موجب تشدید فقر و در نتیجه تشدید نارضایتی سیاسی شده است. بررسی آماری اقشار درگیر در حوادث آبان ماه ۱۳۹۸ می‌تواند ابعادی از این موضوع را نمایان کند».

«کوه ضخیم فقر» عنوان مطلب روزنامه اعتماد است که به ابعاد گستردهٔ چپاول مردم توسط نظام اعتراف کرده و از جمله نوشته: «کاهش رشد اقتصادی، افزایش تورم در کنار کاهش قابل توجه درآمد سرانه منجر به رشد نرخ فقر در سال‌های اخیر شده است، امروزه فقر معنای گسترده‌تری از فقر مادی شامل عدم دسترسی به آب سالم، تغذیه، خدمات بهداشتی، آموزش، پوشاک و سرپناه، استانداردهای زندگی، بیمه اجتماعی و اشتغال را در بر می‌گیرد».

نظام باید برای شکل جدیدی از برجام آماده شود!

«احتمال این وجود دارد که آمریکا امتیازهای بیشتری از نظام بخواهد» عنوان مطلب ستاره صبح است که در آن نوشته: «بدون برداشته شدن تحریم‌ها و بدون از بین رفتن مشکلات برجام رئیسی هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. هر کسی نیز به جای رئیسی باید با چنین وضعیتی مواجه است. وضعیت اقتصادی کشور به اندازه‌ای عمق پیدا کرده و تشدید شده که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به‌راحتی برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی نخواهند».

مستقل هم بسته شدن بازار ارز هرات به روی رژیم را حاصل تحولات ژئوپلیتیک دانسته و در ادامه با اشاره به تنگ‌تر شدن حلقهٔ انزوای نظام نوشته است اگر رئیسی «مذاکره با آمریکا را آغاز کند و بخواهد آن را حل کند تمامی شعارهای انقلابی که بر علیه کشورهای دیگر مطرح شده شعارهایی سیاسی برای گرفتن قدرت محسوب خواهد شد و از سوی دیگر اگر مذاکره با آمریکا را در دستور کار قرار ندهد شرایط سختی خواهد داشت و تحریم‌ها اضافه خواهد شد».

وجه دیگر انزوای رژیم را هم آرمان خبر داده و نوشته: «سیاست نظام در قفقاز رو به جلو نیست». در ادامه هم به‌نقل از یک کارشناس حوزه قفقاز رژیم نوشته: «مشخصا اگر مرز ایران و ارمنستان مسدود شود، مسیر ترانزیت ایران به ارمنستان، گرجستان، دریای سیاه و اروپا مسدود می‌شود این یک ضربه به اقتصاد و تجارت (نظام) خواهد بود. دیپلماسی ما در قفقاز ضعیف است به همان شکل که به‌زودی متوجه خواهیم شد که در افغانستان نیز شکست‌خورده‌ایم. همه کشورهای همسایه در حال بهره‌برداری هستند اما (نظام) به دور از تمامی تحرکات نشسته و صرفاً به گوشت قربانی روسیه، آمریکا، ترکیه و جمهوری آذربایجان بدل شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5eeeb08c-6183-4391-8aeb-5b2f9d6676bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات