728 x 90

اقتصاد درهم شکسته؛ نماد جنگ‌افروزی خامنه‌ای

اقتصاد در هم شکسته؛ نماد جنگ‌افروزی خامنه‌ای
اقتصاد در هم شکسته؛ نماد جنگ‌افروزی خامنه‌ای

جنگ‌افروزی خامنه‌ای در منطقه خاورمیانه، صفرایی شد که گمان سرکنگبینی از پهپاد عسلی و موشک راهبردی نعنایی و هایپرسونیک سرکه‌گون داشت. شربتی که دست کم صفرای قهر مردم ایران با نمایش انتخابات و گسترش اعتراضات زنان میهن و نبرد شورشگران در کف خیابان را کم کند که نکرد و بلکه حالا در اضطراب از دست دادن اریکه قدرت خون‌بارش، آرام و قرار ندارد... طبیعی هم هست که بسیاری از معادلات ذهنی و نقشه‌های جنون‌آسای دیکتاتورها نقش برآب می‌شود. از قضا مانند سرکنگبین که صفرا را بیشتر هم می‌کند! به جای آن که دارو باشد، درد را می‌افزاید و به جای این‌که مردم را مرعوب سازد، خود در وحشت از قیام خلق می‌لرزد...

 

پیش‌بینی پژوهشگران از چشم‌انداز سال جدید

اگر بخواهیم صحنه‌های نظامی و برآوردهای فنی و تکنیکی جنگ‌افروزی خامنه‌ای را به متخصصان نظامی واگذار کنیم، می‌توان همین کار را با کارشناسان علوم اجتماعی و اقتصاد کشور پیش برد تا گواهی باشد از شکست‌های پی‌درپی عمود شکسته خیمه ولایت...

روزنامه حکومتی هم‌میهن (۲۶فروردین۱۴۰۳) با چند تن از کارشناسان و دست‌اندرکاران همین راه را رفته است تا گوشه‌یی از اوضاع بحرانی رژیم آخوندی را نشان دهد، بلکه از خر شیطان پایین بیاید! اما مگر شدنی است؟!

خبرنگاری می‌گوید: «سالی که نکوست از بهارش پیداست»؛ در سال پیش‌رو جامعه ایرانی شرایط بهتری را از نظر اقتصادی و اجتماعی تجربه نخواهد کرد و نارضایتی‌ها در سایه تداوم مشکلات، ادامه خواهد داشت...» نایب‌رئیس اتحادیه پیش‌کسوتان جامعه کارگری می‌گوید: «کارگران در دو سال گذشته فقیرتر شده‌اند و قدرت خرید واقعی کارگران حدود ۳۴درصد کاهش داشته است. دستمزدی که برای ۱۴۰۳ تعیین شده، کمتر از نرخ متوسط تورمی بوده که اعلام شده است. جامعه کارگری علاوه بر رنج نداری، باید رنج بیماری را هم تحمل کنند». رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: «در شرایط نامناسب اقتصادی، مردم درمان را در گروه کارهای غیرضروری قرار می‌دهند. روانپزشک اجتماعی می‌گوید: «میزان مشکلات اقتصادی و مسائل ناپایدار کننده‌ای که روی خانواده‌ها و شهروندان تاثیرگذار است، آن‌قدر زیاد است که فشارهای رو به افزون قانونی و اجتماعی و انتظارات حاکمیتی می‌تواند مختصر توازن باقیمانده را از بین ببرد». عضو کانون صنفی معلمان می‌گوید: «حدود ۴-۳ میلیون دانش‌آموز بازمانده از تحصیل هستند که بسیاری از آنها ریشه اقتصادی دارند، یعنی خانواده‌هایی که نمی‌توانند هزینه تحصیل دانش‌آموز خود را تأمین کنند». یک جامعه‌شناس می‌گوید «بر این باور است که اگر شرایط به همین شکل پیش رود، فروپاشی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محتمل است».

 

فساد مالی-مدیریتی، ابزار دست رژیم آخوندی

اقتصاد متعفن و مردابی که خامنه‌ای و مافیای نشسته بر روی منابع زیرزمینی و همه اندوخته‌ها و سرمایه‌های ملی، شکل داده‌اند، عموم متخصصان و کارشناسان علم اقتصاد را به این نتیجه رسانده است که تنها از افکار و رفتار ضدملی و ضدانسانی این حاکمیت چنین گنداب‌هایی خلق شدنی است. احمد علوی اقتصاددان گفته بود: «حاکمیت خودکامه-ولایی از درآمدهای حاصله از منابع طبیعی هم‌چون نفت یا گاز بهره می‌برد تا بر پایه توزیع آن درآمدها در میان برخی از اقشار وابستگی آنها را برای حاکمیت خریداری کنند. فساد مالی-مدیریتی، از مسیر توزیع رانت‌های نظیر رانت تحصیلی، رانت شغلی، امتیاز واردات، امتیاز دلار ترجیحی، رانت مقام مذهبی، یا توزیع زمین و مستغلات، نقش مهمی در جذب برخی از اقشار وابسته به‌عنوان پایگاه رژیم بازی می‌کند» (ایران امروز۲۷فروردین۱۴۰۳)

 

از واردات شتر از افغانستان؛ تا صدور سلاح مرگ‌آفرین برای جهان

حامیان فاشیسم دینی و کارگزاران مفتخورش هیچ امکان و موقعیتی برای بخور و به پاش و بزن و بکش را از دست نمی‌دهند حتی به قیمت رسوایی داخلی و محکومیت‌های جهانی. اگر شده از افغانستان شتر وارد کنند چه باک!

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان گفت: «گاز طبیعی، گاز‌های نفتی، شمش آهن و فولاد غیرممزوج، ... اصلی‌ترین گروه‌های کالایی را شامل می‌شوند که از ایران به مقصد افغانستان صادر می‌شود. واردات ایران از افغانستان شامل انواع شتر‌ها و گونه‌های شتر، اجزای مصرفی در عطرسازی، گاو گوشتی مولد، فلفل خرد نشده و نسابیده، سنگ منگنز و... اصلی‌ترین کالا‌هایی است که از افغانستان به ایران می‌آید» (ایلنا۲۸فروردین۱۴۰۳).

از آن طرف ثمره و محصول صنایع کشتارسازی پاسداران جنایتکار، معرف طینت و عمل‌کرد اشغال‌گران حاکم بر ایران است. «طی سال‌های اخیر سبد صادراتی تسلیحات ایرانی از تنوع قابل توجهی برخوردار شده است. به‌ویژه در ۴ بخش «پهپادی»، «موشکی»، «هوایی» و «دریایی» برخی منابع غربی معتقدند روسیه، اتیوپی، تاجیکستان، بولیوی، ونزوئلا، عراق و... از جمله کشورهایی هستند که مقصدهای صادراتی تسلیحات ایرانی به‌شمار می‌روند» (خبرآنلاین۲اسفند۱۴۰۲)

 

درد بی‌درمان سر مار ولایت

اما با همه این گردنکشی‌ها، جنگ‌طلبی‌ها، غارت ثروت خلق ستم‌زده و به نیستی کشاندن هستی سرزمینی به نام ایران، باز هم راه دیکتاتور منتهی به سقوط است. حضرت علی در نهج‌البلاغه (بخشی از نامه ۳۱) می‌فرماید: «رُبَّما کانَ الدَّواءُ داءً، و الدَّاءُ دَوَاءً؛ چه بسا که دارو بر درد افزاید و بیماری، درمان باشد.

به همین خاطر است که رهبر مقاومت ایران تأکید می‌کند که شورشگران و قیام‌آفرینان می‌بایست در آماده باش باشند. خامنه‌ای کلان بازنده استراتژیک در این جنگ‌افروزی‌هاست و به تله افتاده است. سرنگونی فاشیسم دینی به دست مردم و مقاومت ایران صورت می‌گیرد و این قطعی و شدنی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75bbabca-aae7-4e7b-afa2-d44cbb2821e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات