728 x 90

اهمیت افشای مرکز جدید بمب‌ سازی رژیم

سخن روز
سخن روز

روز جمعه ۲۵مهر، مقاومت ایران یک ضربه کاری و سهمگین بر رژیم آخوندی و برنامه‌های فوق سری آن برای دستیابی به‌بمب اتمی وارد آورد. در این روز دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا دو مرکز رژیم آخوندی برای ساختن بمب‌اتمی را افشا کرد.

در این کنفرانس که به‌صورت آنلاین با شرکت خبرنگاران خبرگزاریهای بین‌المللی و مهمترین رسانه‌های خبری برگزار شد، یک مرکز جدید اتمی رژیم در منطقهٔ سرخه‌حصار که تماماً تحت کنترل سپاه پاسداران است، افشا گردید.

در این کنفرانس هم‌چنین جزییات جدیدی از ساخت یک سایت اتمی در شمال شهر آباده، به‌نام سایت مریوان توسط سپاه پاسداران، فاش گردید و تأکید شد پس از افشای این سایت، رژیم به‌منظور پاکسازی آثار اقدامات ممنوعهٔ نظامی‌اش در سال۱۳۹۸ اقدام به تخریب آن کرد و تنها پس از آن بود که پس از ۸ماه سر دواندن آژانس، سرانجام به‌بازرسان اجازهٔ بازدید از این سایت داده شد.

مشابه همین اقدام را پیش از این و در سال۱۳۸۱ در مورد مرکز شیان لویزان که توسط مقاومت ایران افشا شده بود، انجام داد و تنها پس از تخریب بناهای آن و برداشتن خاک منطقه، به بازرسان اجازهٔ بازرسی از آن را داد.

اهمیت افشاگری اخیر

از ۱۸سال پیش که مجاهدین برای اولین بار برنامهٔ محرمانهٔ اتمی رژیم را افشا کردند و جهان غفلت‌زده را در برابر واقعیت مهیب دستیابی خطرناکترین رژیم جهان به‌خطرناکترین سلاح جهان قرار دادند، زنجیرهٔ دهها افشاگری مقاومت ایران پی‌درپی ادامه و استمرار داشته که هر کدام در زمان خود، یک حادثه سیاسی و ضربه‌یی کاری به‌رژیم آخوندی بوده است، اما افشاگری اخیر در این زنجیره جایگاه ویژه‌یی دارد، چرا که:

  • برخلاف آنچه که نظام ولایت و حامیانش می‌کوشیدند وانمود کنند، قرارداد برجام هیچ وقفه‌یی در برنامهٔ بمب‌سازی ایجاد نکرده و رژیم با تمام قوا و صرف بودجه و امکانات بی‌حساب، حریصانه این هدف را دنبال کرده است.
  • این افشاگری ترفند رژیم را که فعالیت‌های اخیر خود را به‌مراکز نظامی منتقل کرده افشا می‌کند. ترفند رژیم این است که گویا فعالیت‌های اتمیش که ماهیت غیرنظامی و صلح‌آمیز دارد، در اماکنی جدای از مراکز نظامی جریان دارد. به‌همین جهت رژیم بهانه می‌آورد که مراکز نظامی اسرار ما در برابر دشمنان خارجی است و به‌همین جهت اجازه نمی‌دهیم بازرسان از این مراکز بازرسی کنند و اسرار آن را در اختیار دشمنان قرار دهند. با این افشاگری و ارائهٔ اطلاعات دقیق و مستند این ترفند دیگر کارآیی ندارد و سوخته محسوب می‌شود.
  • در این افشاگری یک مرکز جدید اتمی رژیم در منطقهٔ سرخه‌حصار تهران افشا شد که فعالیت‌هایش را توسط سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) ادامه داده است. در مورد اهمیت این مرکز گفته شد که سپند قلب تلاشهای مخفیانهٔ هسته‌یی رژیم بوده و اگر این قلب، باقی مانده، نشانهٔ آن است که اقدامات جنایتکارانهٔ هسته‌یی رژیم نیز باقی مانده و رژیم هرگز این فعالیت‌ها را متوقف نکرده است.
  • این ضربه در حساسترین شرایط، (دو روز پیش از انقضای تحریم تسلیحاتی رژیم) صورت می‌گیرد. پس از این افشاگری، باید دید دولتهای اروپایی که سنگ برجام را به‌سینه می‌زدند و این باور را اشاعه می‌دادند که گویا به‌یمن برجام، فعالیت‌های خطرناک رژیم کنترل یا محدود شده، چه می‌کنند؟ در هر حال آنها در برابر واقعیت سختی قرار گرفته‌اند و مجبورند به‌افکار عمومی کشورهای خود پاسخ بدهند.

جامعهٔ بین‌المللی در برابر یک واقعیت

این افشاگری یک بار دیگر این واقعیت تلخ را در برابر مردم ایران و سراسر جهان قرار داد که رژیم به‌رغم بحران مرگبار کرونا و در حالی که حتی حقوق پرستاران و کادر درمان را هم به‌بهانهٔ نداری و ورشکستگی اقتصادی نمی‌دهد، در شرایطی که فشارهای اقتصادی و گرانی سرسام‌آور دمار از زندگی مردم درآورده، در شرایطی که به‌اعتراف مقامات خود رژیم بیش از ۶۰درصد مردم به‌زیر خط فقر رانده شده‌اند و شبح هولناک گرسنگی عمومی و قحطی به‌تدریج نمایان می‌شود... اما این رژیم ضدبشری، نه تنها فعالیت‌های جنگی و تروریستی خود را در عراق و سوریه و یمن ادامه می‌دهد، بلکه پروژه‌های اتمی خود را با حرص و ولع دیوانه‌واری ادامه داده است.

وزیر دفاع رژیم اخیراً در مجلس ارتجاع گفت: ”‌در ۴سال گذشته... تقریباً به‌اندازه ۱۰سال قبل، ما موشک تولید کرده‌ایم“ . این حرف شامل پروژه‌های مخفیانهٔ اتمی هم می‌شود. چرا که از قضا با تشدید بحران سرنگونی، رژیم حریصانه‌تر پروژهٔ ساخت بمب اتمی را دنبال می‌کند، چرا که آن را تضمین بقای خود می‌داند.

برجام، سرپوشی برای ادامهٔ جنایت

اکنون دیگر تردیدی نیست که مهار رژیم توسط برجام، هم‌چون جستجوی میانه‌رو در میان وحوش عمامه‌داران و پاسداران حاکم فریبی بیش نبوده است و هم‌چنان که سناتور لیبرمن در گردهمایی بزرگ اینترنتی تیر ماه گذشته که در همبستگی با قیام مردم ایران و حمایت از کانون‌های شورشی و ارتش آزادی برگزار شد، گفت: «قرارداد هسته‌یی (برجام) و سایر سیاست‌ها در میان همه تلاشها برای ایجاد رفرم در رژیم تهران شکست‌خورده‌اند و تنها راه‌حل باقیمانده، قیام مردم ایران برای استقرار دولتی جدید است. بعد از همه تلاشهای بی‌ثمر برای تغییر در رفتار این باند جنایتکار که مردم و تاریخ و فرهنگ ایران را به‌گروگان گرفته‌اند، تغییر از سوی کانون‌های شورشی در ایران ایجاد خواهد شد. هنگامی که آنها مقاومت را تبدیل به‌شورش کنند، ما و سایر کشورهای جهان - مخصوصاً آمریکا - باید در کنار آنها بایستیم و از آنها حمایت کنیم. من مطمئنم که این روز نزدیک است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5755b1e-bcbb-4082-9ebb-3888a7b7115d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات