728 x 90

اولین کهکشان بعد از قیام دیماه ۹۶

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

به گواهی دوست و دشمن، قیام قهرمانانه مردم ایران در بیش از ۱۴۰شهر که از هفتم دیماه ۹۶ شروع شد، نقطه‌عطف و تحول کیفی بود که هرگز و هیچ‌گاه شرایط به قبل از آن برنخواهد گشت. علل این واقعیت را می‌توان از واکنشهای هیستریک و وحشت‌آلود دشمن به‌وضوح دید و لمس کرد.

از جمله می‌توان به اعتراف ناگزیر و صریح خامنه‌ای به ابعاد این قیام و نقش مجاهدین خلق در این قیام اشاره کرد. خامنه‌ای تصریح کرد که عامل اجرایی و سازماندهی این قیام بر اساس اطلاعات دقیقی که دارد، توسط مجاهدین خلق صورت گرفته و از ماهها قبل مجاهدین خلق تدارک آن را دیده بودند. سایر مقامات رژیم از رئیس قوه قضاییه تا رئیس قوه مجریه و هم‌چنین رئیس قوه مقننه و بقیه کارگزاران ریزودرشت رژیم هر یک چندین بار در این چند ماه که از قیام می‌گذرد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به نقش سازمان مجاهدین خلق ایران در خلق این قیام و استمرار آن اذعان کرده‌اند.

شرایط بین‌المللی هم با تغییر دولت در آمریکا، خروج این کشور از برجام و شروط سنگینی که برای نظام آخوندی در ۱۲ماده‌‌یی وزیر خارجه آمریکا مشخص شده و اعمال تحریمای سخت علیه رژیم، بیانگر تغییر دوران در سیاست جهانی علیه رژیم است.

بنابراین موقعیت برگزاری این گردهمایی قابل‌توجه و متفاوت با سالهای قبل است.

 

تلاشهای مذبوحانه و بی‌سابقه رژیم علیه کهکشان 

سال گذشته ۲روز قبل از برگزاری کهکشان، ظریف در فرانسه بود و از ماکرون خواسته بود که مانع از برگزاری کهکشان شود. اما امسال رژیم آخوندی از مدتها قبل، یعنی ۳هفته قبل از برگزاری مراسم کهکشان از طریق هر سه‌قوه قضاییه و مقننه و مجریه، تلاشهای مذبوحانه خود را شروع کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم متعلق به سپاه پاسداران در تاریخ ۲۰خرداد ۹۷، کاظم جلالی، رئیس گروه دوستی پارلمانی رژیم و فرانسه، طی نامه‌یی به یانوش لواندوفسکی، رئیس هیأت روابط با رژیم آخوندی در پارلمان اروپا، ضمن اعتراض به برگزاری کهکشان در اروپا خواستار روشنگری در خصوص مجاهدین خلق شد.

کاظم جلالی هم‌چنین نسبت به شرکت مقامات و نمایندگان پارلمان اروپا نیز شروع به شکوه و شکایت کرد. جلالی در نامه دوم خود که این بار خطاب به دولفین، رئیس گروه دوستی پارلمانی با رژیم آخوندی در مجلس ملی جمهوری فرانسه و فلیپ بونکرر، رئیس گروه دوستی پارلمانی با رژیم در مجلس سنای جمهوری فرانسه بود، تأکید کرد که تحرکات تبلیغی مجاهدین خلق در خاک فرانسه مغایر با روابط دوجانبه ایران و فرانسه است.

هم‌چنین یک روز بعد یعنی در تاریخ ۲۱خرداد ۹۷، تلویزیون شبکه ۲ رژیم  با محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه قضاییه، گفتگو می‌کرد و از او درباره کهکشان سؤال کرد. محمدجواد لاریجانی در پاسخ گفت: «درسته که اینها از لیست تروریزم این منافقین رو درآوردند منافقینی که بیش از حدود ۲۰هزار را ترور کردند... اینها رو تطهیر کردند آمدند دوباره فعالیت در داخل ایران اینها معتقدند منافقین تنها مهره‌‌یی هستند که می‌توانند در ایران... اقدامات تروریستی انجام بدهند و ضمنا در بیرون هم به‌عنوان یک چهره فعال سیاسی مطرح باشند».

هم‌چنین قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم، در همان روز ۲۱خرداد در خصوص این‌که موضع رژیم در قبال برگزاری نشست مجاهدین که قرار است سال جاری در فرانسه برگزار شود، چیست، با حالتی کاملاً تدافعی و از سر استیصال گفت: «منافقین گروهی تروریستی با سابقه‌یی طولانی و اقداماتی خصمانه علیه مردم ایران به‌حساب می‌آیند که هرازگاهی نشستهایی را هم در برخی کشورهای جهان از جمله فرانسه برگزار می‌کنند. همواره جمهوری اسلامی ایران نسبت به این مسأله اعتراض و این موضوع را مطرح کرده که نباید از استانداردهای دوگانه در خصوص گروه‌های تروریستی استفاده شود و نباید برخی کشورها اجازه دهند که آنها آزادانه فعالیت داشته باشند و به‌راحتی صاحب تریبون شوند و در نهایت این‌که موضع ما یک موضع اصولی و ثابت است و اقدام فرانسه را اشتباه و غلط می‌دانیم چرا که آنها این مجوزها را برای برگزاری نشست منافقین در اروپا صادر می‌کنند و در نهایت هم خودشان از این کار در آینده پشیمان خواهند شد».

 

مبرم‌ترین وظیفه هر ایرانی آزادی‌خواه

به این ترتیب اهمیت اولین کهکشان بعد از قیام را می‌توان در واکنشها و اقدامات جنون‌آمیز رژیم هم به‌خوبی دید. به همین دلیل مبرمترین وظیفه برای تک‌تک دوستداران آزادی ایران و کسانی که خواهان پایان‌دادن به این رژیم ننگین و سرکوبگر هستند، این است که با تمام قوا به برگزاری هر چه با شکوه‌تر این کهکشان یاری برسانند. اگر در خارج کشور هستند، تلاش کنند که خود را به این گردهمایی برسانند و حضوری پرشور داشته باشند. و با حضور خود در این گردهمایی، نقش مستقیم خود را در مبارزه با رژیم آخوندی ایفا کنند و به این واقعیت توجه کنند که ایرانیان خارج کشور، برای شرکت در این گردهمایی و حمایت از قیام مردم ایران به‌دلیل این‌که محدودیتهای ایرانیان داخل کشور را ندارند، مسئولیت مضاعف دارند. اگر به هر دلیل نمی‌توانند خودشان شرکت کنند، فی‌المثل به‌دلیل این‌که در داخل کشور هستند، به هر طریقی که امکان‌پذیر است به وظیفه مبرم خود برای یاری رساندن و ترغیب و تشویق دوستان و آشنایان خود برای شرکت در این کهکشان همت گمارند و دشمن را بور و دوستداران آزادی و حاکمیت مردمی را شاد و مسرور سازند. چرا که بعد ار ۲تحول بزرگ داخلی و خارجی یعنی قیام مردم ایران و خروج آمریکا از برجام، تمامی نگاهها به‌طور خیلی جدی‌تر از گذشته به آینده ایران و آلترناتیو واقعی آن دوخته شده است.

بنابراین برگزاری هر چه باشکوه‌تر این گردهمایی که همایشی باشکوه علیه رژیم پوسیده آخوندی و کهکشان قیام و آلترناتیو است از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است.

 

ع. صلاحی

 

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c34d0832-dcf5-407b-8a7f-f861ff61b31e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات