728 x 90

ایرانیان آزاده؛ ایستاده و همواره در خروش

ایستاده و همواره در خروش
ایستاده و همواره در خروش

به‌مناسبت ۲۲بهمن سالروز انقلاب ضدسلطنتی دهها هزار تن از اشرف‌نشانان و ایرانیان آزاده در شهرهای مختلف جهان دست به تظاهرات زدند و بر آزادی میهن تأکید کردند. همان آرمان بلند و مقصد بزرگی که سنگ‌بنای انقلاب ۲۲بهمن ۵۷بود؛ و دریغا که غاصبان مرتجع آن را به انحراف کشیدند.

 

همراهی و همدلی با قیام‌آفرینان

چند ماهی بیش نیست که اشرف‌نشانان غیرتمند در همراهی و همدلی و همدردی با قیام‌آفرینان آبان، چهار گوشهٔ جهان را درنوردیدند و دنیا را از صدای حق‌جویی و آزادی‌طلبی آنان پر کرده و عزم و ارادهٔ ملی ایرانیان را برای سرنگونی مرتجعان حاکم بر میهن را به نمایش گذاشتند؛ با این‌ همه در این هفته بار دیگر هزاران تن از آنها به صحنه آمدند؛ ‌ تا با صدایی رسا به مردم جهان بگویند که خمینی و خامنه‌ای و روحانی این غاصبان انقلاب ۲۲بهمن، ملت ایران را نمایندگی نمی‌کنند و « انقلاب ایران نه مرده و نه خاکستر شده» بلکه هم‌چنان زنده باقی است و به‌زودی بساط رژیم را بر خواهد چید.

اشرف نشانان و هم‌میهنان آزاده از آمریکا و کانادا تا استرالیا، و از انگلستان و فرانسه تا اسکاندیناوی و هلند، کوچه به کوچه و شهر به شهر دست به تظاهرات زدند و ضمن گرامی‌داشت سالگرد انقلاب ۲۲بهمن و حماسهٔ ۱۹بهمن، شهادت مجاهدان خلق موسی خیابانی و اشرف رجوی، حمایت خود از مقاومت سازمان‌یافته و از فرزندان مجاهد و کانون‌های دلیر شورشی را اعلام کردند؛‌ و خواهان سرنگونی رژیم پا به گور خامنه‌ای شدند.

 

تن در غربت و دل در میهن

بر کسی پوشیده نیست که زندگی در غربت و در خارج از خاک وطن چه مشکلات عدیده‌ای به همراه دارد. با این‌ وجود طی سالیان هرکجا که لازم بود، هر زمان و هر مکانی که می‌شد صدای ملتی دربند را رساند و بر حقانیت مبارزه و سرنگونی ظالمان گواهی داد، میدان خالی از یاران و اشرف‌نشانان صدیق و باوفا نبود. دهه‌هاست که نه سرما و گرما، و نه دوری راه و دشواریهای بی‌شمار، هیچ‌یک در اراده و عزم آنها کمترین تأثیری نگذاشته است. از هر آکت به آکت بعدی و از هر گردهمایی تا تظاهراتی دیگر، وقتی به چهره‌ها نگاه می‌کنی، گردی از خستگی و نومیدی نمی‌یابی. هر چه هست امید است و نشاط، غیرت است و اراده! صمیمت است و از خود گذشتگی و عشق به ایران و ایرانی!

حضور انبوه دختران و پسران جوان در میان صفوف تظاهرات، آن‌هایی که اغلبشان هیچ‌گاه موطن خود را ندیده‌اند، افتخار و غرور ملی هر ایرانی آزاده را برمی‌انگیزد؛ و نور امید به آزادی را در دلش روشن می‌کند؛ چرا که می‌بیند به‌رغم گذشت ۴دهه، مشعل آزادیخواهی در دست جوانان وطن هم‌چنان فروزان، باقی است؛ و تا آزادی نهایی خاموش نمی‌شود.

 

پرچم شرف ایرانی

به‌راستی علت چیست که در زمانهٔ بی‌دردی و بی‌آرمانی، انبوه زنان و مردانی هستند که این‌چنین مصمم آرمان آزادی را برگزیده و سالیان متمادی به آن وفادار مانده‌اند؟ انسان‌هایی که آماده‌اند؛ شادمان و خرسند، بهای این انتخاب را بپردازند؟ چه بسیار مدعیان و سینه‌چاکان که خسته و خاموش برجای‌مانده و نظاره می‌کنند، چه بسیار که مقهور تعادل‌قوا از نفس افتاده‌اند و آنچه به یاد نمی‌آورند میهن و مردمی زخمی و ستمدیده است. اما اشرف‌نشانان عهد کرده‌اند؛ پرچم شرف ایرانی را بر زمین نگذارند تا روزی که آنها سربلند و شاد در میهن خود برافرازند. آنها مصمم‌اند تا به آخر به عهد خود وفادار بمانند. خسته نشوند و خسته بکنند.

در طی سالیان کم نبوده‌اند خارجیانی که زبان به تحسین گشوده‌اند و بر این‌ همه عزم و اراده سر تعظیم فرود‌آورده‌اند. از آن خانم شریف انگلیسی که در میان جمعی از اشرف‌نشانان گفت:‌ «در میان شما آدم بوی انسانیت را حس می‌کند» تا آن مرد سوئدی که متأثر از صفا و صمیمیت یاران مقاومت مفتخر بود که خود را «یک ایرانی بداند؛» و مردی که در همبستگی با اشرف‌نشانانی که در حال اعتصاب بودند، چند روز در کنارشان دست به اعتصاب غذا زد و تا آن خانم حامی که سالیان متمادی است عهد کرده با بیماری‌اش بجنگد تا روز آزادی ایران در تهران و در میان ایرانیان باشد! و بی‌شمار نمونه‌ها که شنیدن و دیدن آنها جز غرور و افتخار بر آدمی نمی‌افزاید.

 

عشق و تعهد به آزادی میهن

آنچه تاکنون هموطنان اشرف‌نشان را سربلند و امیدوار در صحنه نگه‌داشته هیچ نیست مگر عشق و تعهد به آزادی میهنشان ایران! انسانهای شریفی که هرگز و هیچ‌گاه نتوانستند بر درد و رنج، فقر و اعتیاد، تیره‌روزی و کلیه فروشی و فرزند فروشی در میهنشان چشم بپوشند. اشرف‌نشانان شرافتمندی که آرمان آزادی را در پیوند با مقاومتی سرفراز و تسلیم‌ناپذیر یافته‌اند و خود را با آن گره‌زده و بهای آن را پرداخته‌اند و می‌پردازند. یاران صدیقی که صداقت و فداکاری و تعهد به آزادی را در سیمای زنان و مردان مقاومت یافته‌اند و دیده‌اند که آنها چگونه با تأسی به رهبری مقاومت عهد کرده‌اند «همه‌چیزشان را بدهند تا ملت ایران همه‌چیز به دست آورد.» زنان و مردان اشرفی که نه حمله و هجوم و جنایت و نه موشک و قتل‌عام و نه توطئه و شیطان‌سازی، هیچ‌کدام باعث نشد که دست از مبارزه بشویند. همانها که رد و نشانشان سرانجام در کانون‌های دلیر شورشی مجاهد رویید و سر برآورد.

پس باید بر این‌ همه عزم و اراده و عشق و تعهد سر تعظیم فرود آورد و بر پیوند شکوهمند اشرف‌نشانان با اشرفیان و کانون‌های شورشی هزار بار درود فرستاد. پیوندی که قطعاً در کنار مردم ایران آرمان آزادی را محقق خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/456dce05-9f4e-44fa-a62d-14c5ba95eaee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات