728 x 90

این نظام نابود بشه، مشکل ما حل میشه!

مرگ ظالمان...
مرگ ظالمان...

عنوان این یادداشت شعار مردمی است که روزانه رژیم از آنها به طرق مختلف اخاذی و دزدی می‌کند و اموالشان را غارت می‌کند. مردمی که سرزمینشان به توصیف رسانه‌های حکومتی زیر سایه شوم همین رژیم به «یتیم‌خانه» تبدیل شده است. روزنامه حکومتی جهان صنعت در شماره ۲۳دیماه ۹۷ خود نوشته بود: «دولت یه‌جوری داره بین اقشار بی‌بضاعت و فرودست پول‌های ناچیز و خنده‌دار پخش می‌کنه که آدم حس می‌کنه داره توی یه یتیم‌خونه بزرگ زندگی می‌کنه» و ادامه می‌دهد: «به‌طور ذلیلانه‌ای زنده‌ایم».

 

در حکومتی که دزدی و غارت و اختلاس به یک خبر عادی و روزمره در آن تبدیل شده است، دزدی‌ها و اختلاس‌های دانه‌درشت از سر ناچاری برملا می‌شوند.

 

شاید خواننده این یادداشت تصور کند که بحث فقط روی اختلاس‌های نجومی است که هر هفته یکی دو خبر آن منتشر می‌شود یا بحث مبالغی است که دولت با عناوین گوناگون از مردم اخاذی می‌کند. نکاتی که البته شایان پرداختن بیش‌از‌پیش هستند اما انواع دیگری از «سرکیسه» کردن مردم هم هست که گاه بیش از آن اختلاس‌های نجومی دل انسان را به درد می‌آورد. این خبر را بخوانید:

یک سال پیش در ۱۸اسفند ۹۶ خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: «علی ملک‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که ۳۶میلیارد ریال صدقه در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد، اظهار داشت: «این میزان صدقه در ۹شهرستان چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شده است».

۳۶میلیارد ریال صدقه در روستاهای فقیر چهارمحال جمع‌آوری شد، توزیع نشد! از مردم اخاذی شد! از مردمی که در بدترین و اسفناک‌ترین شرایط اقتصادی و در محروم‌ترین نقاط کشور زندگی می‌کنند، یعنی عشایر و کوچ‌نشینانی که حقیقتاً باید مورد رسیدگی و کمکهای ویژه دولتی قرار گیرند.

یک رسانه دیگر رژیم به‌نام «سازمان تبلیغات اسلامی» از جمع‌آوری زکات از مردم یکی از محروم‌ترین استانهای کشور یعنی استان خراسان جنوبی خبر داده بود که آخوند دزد و شیادی رفته و گوسفندهایشان را با حیله و نیرنگ‌های آخوندی و به اسم خدا و پیغمبر از دستشان درآورده است.

 

اخاذی آخوندها از روستاییان محروم استان خراسان جنوبی

اخاذی آخوندها از روستاییان محروم استان خراسان جنوبی

 

در یک نمونه دیگر، خبرگزاری حکومتی رسا در اسفند ۹۵ نوشت: «حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده به‌ مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، از جمع‌آوری ۹میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال زکات واجب و مستحب در سال جاری خبر داد». اینها فقط مشتی از خروار است.

 

اخاذی از روستاییان محروم کاشان به اسم زکات

اخاذی از روستاییان محروم کاشان به اسم زکات

 

در حکومتی که دزدی و غارت و اختلاس به یک موضوع روزمره در آن تبدیل شده است دزدی‌ها و اختلاس‌های دانه‌درشت تنها از سر ناچاری برملا می‌شود. همین اختلاس اخیر که به‌گفته خودشان بزرگترین اختلاس تاریخ ایران است و اختلاس بابک زنجانی به میزان ۲میلیاد و ۶۰۰میلیون یورو دیگر می‌تواند بودجه ۲-۳تا وزراتخانه مثل وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان را تأمین کند. اختلاسی که حقوق ۸۷میلیون کارگر را می‌شود با آن پرداخت. با این ۷میلیارد یورو در مملکت مدرسه بی‌سقف نمی‌ماند.

تازه مواردی از این دست که در جنگ باندی بیرون می‌زند یا با هدف کاهش نفرت عمومی هر از چندگاهی تک‌نمونه‌هایی از آن را رسانه‌ای می‌کنند، فقط نوک کوه فساد هستند. فسادی که خامنه‌ای خلیفه ارتجاع در رأس آن قرار دارد.

در چنین اوضاع و احوالی آخوند بی‌حیا می‌گوید عید را ساده برگزار کنید. سفره نان خالی را چگونه می‌توان ساده‌تر!؟ کرد؟

لیست زیر را خود رژیم در رسانه‌هایش چاپ کرده است. یک طرف قیمت و هزینه یک ماه یک خانوار ۲نفره ۱۵۹۶۰۰۰تومان با دستمزد ۱۱۱۴۰۰۰تومان در طرف دیگر قیمت چلوبرگ آهو و... برای یک وعده میلونها تومان این غذا را مگر جز آقاها و آقازاده‌ها می‌خورند؟

 

مقایسه یک ماه حقوق و هزینه‌های یک خانوار با قیمت‌های یک وعده غذای آقازاده‌ها

مقایسه یک ماه حقوق و هزینه‌های یک خانوار با قیمت‌های یک وعده غذای آقازاده‌ها

 

در مملکتی که حاکم‌اش دزد، قاضی‌اش دزد، پلیس‌اش دزد، رئیس‌جمهور و خانواده‌اش دزد و از بالا تا پایین حکومتش دزد باشد، معلوم است روزی چند تا اختلاس و دزدی کلان در آن صورت می‌گیرد و فقط چند نمونه انگشت‌شمار برملا می‌شود. ولی سفره‌های خالی از نان فرزندان سرزمینی که از ثروتمندترین کشورهای جهان است، دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

 

سفره شام یک خانواده؛ سفره‌ای تقریباً خالی از غذا

سفره شام یک خانواده؛ سفره‌ای تقریباً خالی از غذا

 

در کشوری که به اعتراف خود رژیم ۱۰میلیون نفر در فقر مطلق هستند که البته آمار بالاتر از اینهاست، با این میزان پول یعنی بیش از ۷میلیارد دلار، میلیونها سفره خالی را می‌شود پر کرد و آنها را از گرسنگی نجات داد.

در گوشه و کنار شهرها این نوع آگهی‌ها را که در زیر نمونه‌ای از آن را می‌بینید بسیار بر در و دیوارها چسبانده شده است.

 

نمونه‌ای از آگهی‌های دیواری فروش اعضای بدن، آینه وضعیت مردم ایران

نمونه‌ای از آگهی‌های دیواری فروش اعضای بدن، آینه وضعیت مردم ایران

 

اختلاس سیتماتیک و نهادینه شده 

اختلاس در حکومت آخوندی یک موضوع سیستماتیک و نهادینه شده است. در بعضی از کشورها برای یک مورد سوء‌استفاده از قدرت بالاترین مقام حکومتی را سال‌ها به زندان می‌افکنند و تمامی اموالش را مصادره می‌کنند. به‌جرأت می‌توان گفت در هیچ کشوری این حد دزدی و چپاول و اختلاس وجود ندارد.

یک نگاه گذرا به بیلان و آمار اختلاس ‌ها در این رژیم نشان می‌دهد که فساد سازمان‌یافته در ایران در تار و پود دستگاه‌ اداری تنیده شده و ایادی رژیم با توسل به این موضوع، پله‌های ترقی را طی می‌کنند. این چیزی است که رژیم خود از آن به ‌عنوان فساد نهادینه نام می‌برد.

 

گوشه‌ای از اختلاس‌های چند سال گذشته

در شهریور ۹۰ اختلاس ۳میلیارد دلاری.

مهر ۹۰ به گزارش رسانه حکومتی جهان نیوز ۱۶مهر، دادستان عمومی اصفهان امروز اعلام کرده یک اختلاس ۱۰۰میلیاردی در یک بانک اصفهانی کشف شده است.

مهرماه ۹۰ دانشجویان دانشگاه تهران: خامنه‌ای باید نوبل بگیرد، نوبل اختلاس!

دیماه ۹۰ استعفای ناگهانی واعظی، امام‌جمعه رژیم در زنجان، به‌دلیل ارتباط با اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی

خرداد ۹۱ در دادگاه متهمان فساد و دزدی مقامات ارشد نظام موسوم به پرونده بیمه ایران، گوشه دیگری از دزدیها نجومی از جمله واریز کردن چکهای میلیاردی به حساب شخصی مقامات رژیم در استانداری تهران برملا گردید.

دیماه ۹۱ دادستان رژیم از احمدی‌نژاد اسامی ۳۰۰اختلاس‌کننده را درخواست کرد

اردیبهشت ۹۳ یک فقره اختلاس ۷میلیارد تومانی جنتی وزیر ارشاد آخوند روحانی

تیرماه ۹۴ پرونده اختلاس کامران دانشجو وزیر علوم سابق رژیم آخوندی

بهمن ۹۴ رو کردن اختلاس‌های داماد آخوند شاهرودی، نایب‌رئیس مجلس خبرگان آخوندی، در جریان جنگ گرگ‌ها

فروردین ۹۵ اختلاس در شورای شهر تبریز (اعتماد ۱۹فروردین ۹۵)

تیرماه ۹۵ پرونده‌های دزدی‌ها و فساد حکومتی در جریان مخاصمات درونی رژیم هم‌چنان برملا می‌شود.

آبان ۹۵ اختلاس ۱۲۰۰میلیارد تومانی در بانک‌های ملی و ملت

اسفند ۹۵ اختلاس ۱۲هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیرهٔ فرهنگیان

اختلاس در شهرداری زابل

اختلاس۳۲میلیاردی در سیستم بانکی سیستان و بلوچستان(سایت بانکی ۱۹تیر ۹۵)
اختلاس ۱۰۶۶میلیاردی در خراسان جنوبی(آخرین خبر ۲۳بهمن ۹۵)
ا ختلاس ۵۰۰میلیاردی در بیمه دی(شما نیوز ۲آبان ۹۵)

اردیبهشت ۹۶ پاسدار قالیباف در ادامه بازارگرمی‌های انتخاباتی خود، به یک فقره اختلاس ۱۲هزار میلیاردی از حقوق معلمان محروم کشورمان اعتراف کرد و گفت: اختلاس ۱۲هزار میلیاردی اعتماد عمومی را خدشه‌دار کرده است.

اسفند ۹۶ اختلاس میلیاردی در کارخانه رشت الکتریک
و بسیاری دیگر اختلاس‌ها که هر روز باندهای رقیب در روزنامه‌های‌شان، بر ضد یکدیگر برملا می‌کردند و می‌کنند تا نهایتاً کار به جایی کشید که پاسدار کوثری روز ۲۴اسفند ۹۵ گفت: «اختلاس‌های ۳هزار میلیاردی و ۵هزار میلیاردی باب(عادی) شده»! و روزنامه حکومتی شرق در تاریخ ۸آذر ۹۴ نوشت: ”هرکس به مراجع قدرت نزدیک باشد، امکان اختلاس بیشتر است“. اینها نمونه کوچکی از بیلان اختلاس‌ها در رژیم سراپا فاسد خامنه‌ای است.

فقر و گرسنگی از یک‌سو و دزدی و چپاول سران رژیم آخوندی از سوی دیگر، جان مردم ایران را به لب رسانده است. این چپاولگری‌ها و اختلاس‌های سیستماتیک بی‌شک نفرت عمومی را هر چه بیشتر کرده و عزم و اراده‌شان را برای به‌زیرکشیدن حاکمان جبار و دزد و غارتگر را جزم‌تر می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb3c58f5-92b4-4996-8f83-426a740478d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات