728 x 90

بازتاب فضای انفجاری جامعه در مجلس ارتجاع

فروش کودکان
فروش کودکان

یکشنبه ۷مرداد ۹۷ جلسه علنی مجلس ارتجاع تماشایی بود. کسانی که شاهد مجلس شورای فرمایشی در آخرین ماه‌های حکومت شاه بودند، یا کسانی که شرح آن روزها را خوانده‌اند، می‌گویند مجلس آخوندی این روزها، مجلس آخرین روزهای حکومت شاه را تداعی می‌کند. افرادی که از ۷صافی وزارت اطلاعات و شورای نگهبان و غیره و غیره گذشته‌اند و مراتب اعتقاد قلبی و التزام عملی به دیکتاتوری ولایت فقیه را به اثبات رسانده‌اند حالا چنان حرف‌‌هایی در صحن علنی مجلس می‌زنند که تا پیش از این تنها از دشمن قسم‌خورده نظام یعنی مجاهدین می‌شد شنید؛ نگاهی کوتاه به سخنرانی‌ها و اظهارات اعضای مجلس ارتجاع در جلسه علنی یکشنبه به ‌خوبی اثبات‌کننده این واقعیت است.

هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه: «مردم ایران را بدبخت کرده‌اید احترام و اعتماد به‌نفس آنها را گرفته‌اید از فقر و بیچارگی نمی‌دانند چه کنند. برای هزینه زندگی‌شان رو به فروش اعضای بدن از جمله کلیه آورده‌اند. با کشوری که ۱درصد جمعیت جهان و ۸درصد منابع دنیا را دارد ببینید چه کرده‌اید کشور گرفتار فساد و رشوه و اختلاس شده است... اکثر دولتمردان ۳۰سال گذشته به مردم و کشور ظلم کرده‌اند به‌اعتماد مردم خیانت کردند. جوانان ما را نابود کردند. اگر ذره‌ای وجدان و غیرت و شهامت داشتند به‌خاطر اینهمه ناکارآمدی و ظلم و فساد و خیانت به جوانان خودشان را حلق‌آویز می‌کردند».

اما قسمت تکان‌دهنده‌تر و دلخراش مباحثات دیروز مجلس ارتجاع، هنگامی بود که اعضای مجلس درباره کودکان کار و کودکان خیابانی صحبت کردند و درباره مواد قانونی به‌اصطلاح مجازات کسانی که اعضای بدن این کودکان را از بدنشان خارج کرده و به ثروتمندان می‌فروشند، بحث کردند و چانه زدند؛ توجه کنید:

ذوالقدر، نماینده مجلس ارتجاع: «ما الآن اخیراً شاهد متأسفانه خریدوفروش کودکان هستیم. یک پدیده‌ای که یک معضلی که بالاخره واقعیت جامعه هست هر چند تلخ است و ماها هم دوست نداریم اینجا بیان بشه.... همینطور رفتاری که با هدف فحشا و بهره‌کشی اقتصادی، بهره‌کشی اقتصادی خب ما می‌بینیم که کودکان کار را ما الآن داریم که آن هم یک معضلی یه که واقعاً خیلی زیاد شده و یک چهره خیلی بدی را به شهر داده... باندهایی تشکیل شده آقای رئیس توجه فرمایید که فقط مخصوص این‌که این کودکان را بگیرند از پدرهایشان، اینها را به قیمت خیلی کم بگیرند و اینها را سر چهارراه‌ها...».

بهرام‌نیا، عضو مجلس ارتجاع: «متأسفانه خانواده‌های کودکان و طفلی که به واسطه استضعاف مجبورند بچه‌هاشون به‌عنوان کودکان کار در جامعه مشغول به کار بشوند... و حتی بعضی از اطفال رو و نوجوانان را به وسیله قاچاقچیان بی‌رحم از کشور اینها را خارج می‌کنند و در کشورهای حتی همجوار ما مورد سوءاستفاده‌های گوناگون قرار می‌گیرند...).

عبداللهی، نماینده مجلس ارتجاع: «متأسفانه شنیده می‌شود که در شرایط امروز بسیار کودکانی که دزدیده می‌شوند و یا این‌که به هر نحوی آدم‌ربایی صورت می‌گیرد اینها بیشتر برای این‌که بخشی از اعضای بدن اینها را بفروشند و برای به‌خصوص اگر قاچاق بشه خدا نکرده به کشورهایی که ثروتمندند یا به اشخاصی که ثروتمندند... در شرایط فعلی کشور یک عده خیلی مشتری قلب اینها کبد بچه‌ها هستند و در نتیجه ترویج همان بحث دزدی ست که ماده می‌آید این ماده می‌آید امنیت ایجاد میکنه در کشور برای اطفال ما و برای نوجوانان ما...).

سلیمی، نماینده مجلس ارتجاع: «اگر کسی آمد مثلاً یک کلیه اعضایی که ۲تا در بدن هست مثل یک کلیه یک چشم یک گوش اینها نصف دیه بهش تعلق می‌گیره... اگر کسی آمد یک کلیه یک طفل را خارج کرد و فروخت اینجا باید دیه‌اش را به‌صورت روشن بیان می‌کردیم... هر عضوی که در بدن اگر یکی باشه یک عضوی که یک دانه باشه این دیه کامل اگر ۲تا باشه نصف دیه مثل کلیه، مثل ۲چشم، آیا این ماده ۲۵ واقعاً حاکمه بر این سایر مواد هست؟».

 

طوری نسبت به در‌آوردن کلیه و قلب و چشم کودکان معصوم صحبت می‌کنند که انگار از کندن یک لنگه یا ۲لنگه کفش یا جوراب آنها صحبت می‌کنند! راستی در کجای دنیا و در کجای تاریخ چنین ستم و جنایتی بر فرزندان این آب و خاک رفته است؟! و راستی این دلالان و فروشندگان اعضای انسان، با پشتگرمی چه کسانی و با همدستی کدام پزشکان و بیمارستانها چنین کارهایی می‌کنند، ببینید یکی از اعضای مجلس چطور با من‌من و لکنت و خدای نکرده و خدای نکرده به این واقعیت اشاره می‌کند!

ذوالقدر، نماینده مجلس ارتجاع: «ما یک وقت می‌بینیم خدایی نکرده پلیس ممکنه حالا ممکنه خیلی کم البته به‌ندرت یک کسی که حالا مسئول هست توی این مسأله هم حالا خدایی نکرده دخالت داشته، خب گزارشهایی هست، بالاخره پرونده‌هایی هست که دیدم بالاخره پشت پرده‌اش مثلاً یک مسئولی بوده که از اینها حمایت کرده».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa3e750f-40b5-4057-94fd-87d412fda1ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات