728 x 90

بازندهٴ اصلی تعادل‌قوای جدید در سوریه کیست؟

بمبارنهای وحشینه در سوریه
بمبارنهای وحشینه در سوریه

اگر در سوریه خط نبندیم...

در این تردیدی نیست که آن‌چه باعث باقی‌ماندن بشار اسد، قاتل ۵۰۰هزار تن از مردم سوریه در قدرت می‌باشد، همانا بمبارانهای وحشیانه زنان و کودکان بی‌دفاع و نیز گسیل داشتن هزاران تن از شبه‌نظامیان دست‌ساز رژیم تحت عناوین گوناگون برای جنایت در سوریه است. سردمداران رژیم از جمله شخص ولی‌فقیه بارها گفته‌اند که اگر در سوریه خط نبندیم باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم». «اینها» کی‌ هستند که علی خامنه‌ای از آنها وحشت دارد؟ در این اظهارات تیر ۱۳۹۵ او دقت کنید:‌

«کسی که از اینجا می‌رود در عراق یا در سوریه به‌عنوان دفاع از حریم اهل‌بیت در مقابل این تکفیریها می‌ایستد، در واقع دارد از شهرهای خودش دفاع می‌کند».
و در ۵بهمن ۱۳۹۴ گفت: «اگر اینها مبارزه نمی‌کردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور، ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه استانها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم».

پاسدار محبی، جانشین اطلاعات نیروی زمینی سپاه، ۱۲اسفند ۱۳۹۵ گفت: «ما سالها با روسیه بر سر این موضوع اختلاف‌نظر داشتیم که باید از شخص بشار اسد حمایت کنیم، در حالی که روس‌ها بر این عقیده بودند که باید از حکومت طیف اسد حتی اگر شده بدون اسد و با فرد دیگری حمایت کنیم. وقتی این موضوع را به رهبری گفتیم حضرت آقا فرمودند اگر یک گام عقب بکشیم باید در گام‌های بعدی نیز کوتاه بیاییم».
 

ادعای پیروزی کاذب رژیم در سوریه بعد از بمباران غوطه شرقی

بعد از بمبارانهای سهمگین و وحشیانه غوطه شرقی و دوما، دیکتاتوری آخوندی با دمش گردو می‌شکست و تبلیغ می‌کرد که به‌زودی خاک سوریه از گروه‌های مسلح اپوزیسیون پاکسازی می‌شود و بشار اسد به‌عنوان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی، قدرتمندتر از قبل در صحنه سوریه ظاهر می‌شود و بعد هم لابد هلال شیعی که یک سرش در خلیج‌فارس و یک سرش در آب‌های مدیترانه فرورفته جامه واقعیت به خود می‌پوشد و رزمندگان اسلام قادر می‌شوند در آب‌ها و اقیانوس‌های قاره‌های کفر وضو بگیرند! و قس علیهذا و دنبال «حرم»‌تراشی در کشورهای مختلف برای «دفاع!» از آنها بودند.

 

جنایت هولناک شیمیایی در دوما یک نقطه عطف

جنایت هولناک شیمیایی در دوما  و کشتار کودکان معصوم سوری جهان را تکان داد. در مدتی کمتر از یک هفته، ناگهان ورق بر علیه مسببان این کلان‌جنایت ضدبشری برگشت. با طرح قطعنامه محکومیت عاملان جنایت شیمیایی در سازمان ملل این موضوع وارد فاز جدیدی شد و به‌دنبال آن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده تصمیم عمده خواهد گرفت.

 با اعلام آماده‌باش جنگی آمریکا و اعزام ناو هواپیمابر هری ترومن آمریکا از خلیج‌فارس به آب‌های مدیترانه و همراهی کشورهای فرانسه، انگلیس، عربستان و سپس آلمان از آمریکا، با اعزام ناو و زیردریایی‌های خود به منطقه، دیکتاتوری آخوندی خفه‌خون گرفت و تنها به پخش خبر دیدار ولایتی از غوطه شرقی اکتفا کرد.

 

هراس دیکتاتوری آخوندی از تعادل‌قوای جدید در سوریه و تحولات آتی

 هراس مقامات رژیم از عواقب صف‌بندی جدید در عرصه تحولات سوریه، در این روزها به‌وضوح دیدنی است. روزنامه‌ حکومتی آرمان در سؤال و جواب از علی بیگدلی، یک کارشناس رژیم، در مورد احتمال هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای رژیم در سوریه چنین نوشته است:

«مشکل ما نیروهایمان در سوریه هستند که دسترسی آمریکا به آنها زیاد شده است. با توجه به حادثه ناگوار روزهای گذشته که طی آن ۴نفر از نیروهایمان به‌شهادت رسیدند، نشان داد که آسیب‌پذیری نیروها در سوریه بالاست. هر چند ما هم از زمین دست به اقداماتی می‌زنیم ولی این موضوع دیگری است. در واقع واکنش روسیه مهم‌تر خواهد بود. اگر روسیه دست به واکنش متقابل بزند، ما بیشتر در حوزه خطر قرار می‌گیریم. اگر آمریکا به پرتاب چند موشک به پایگاههای سوریه اکتفا کند مسأله خیلی مهم نیست ولی اگر دست به اقداماتی بزند که بخواهد زیرساخت‌های سوریه را منهدم کند و از طرفی هم روس‌ها دست به اقدامات متقابل بزنند، اوضاع پیچیده و خطرناک خواهد شد که امیدواریم کار به آنجا نرسد».

وقتی از این کارشناس حکومتی سؤال می‌شود: «دلایل واقعی ترامپ برای حمله به سوریه را چه می‌دانید؟» پاسخی می‌دهد که از خلال آن می‌توان هراس رژیم را از صف‌بندی و تعادل‌قوای جدید در سوریه فهم کرد.

«در واقع بهانه‌یی تحت عنوان به‌کارگیری سلاحهای شیمیایی است. بهانه‌یی کاملاً ساختگی به منظور تحت فشار قرار دادن روس‌ها که ما را تحت فشار قرار دهند. جالب است که الآن وقتی اسم روسیه را در سوریه می‌آورند حتماً اسم ایران هم هستند. یعنی ما را هم وارد این ماجرا می‌کنند که افکار بین‌المللی را از جهت ذهنی آماده کنند که اگر دست به اقدامی زدند توجیهی هم برای مردم آمریکا و هم فضای بین‌المللی داشته باشند. امروز با توجه به مهره‌چینی‌های ترامپ در کاخ سفید و با توجه به اصرار فراوان و خط و نشانی که برای سوریه کشیده، قاعدتاً باید دست به اقدامی بزند که قطعاً از اقدام قبلی گسترده‌تر خواهد بود».

 

صلاح‌مان این است که سینه‌مان را خیلی چاک ندهیم!

علی بیگدلی، به‌عنوان رهنمود به تمامیت رژیم چنین می‌گوید:

«صلاح‌مان این است که سینه‌مان را خیلی چاک ندهیم. در عوض مدارا پیشه کنیم و با طمأنینه اظهارنظر و رفتار کنیم. با توجه به به‌وجود آمدن فضای بحران ارزی در کشورمان و در نظر گرفتن وقوع این مشکل مشابه در ترکیه و روسیه، باید با دقت و هوشیاری مضاعف نظاره‌گر حوادث باشیم و وارد میدان نشویم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c5d0868-5256-4b75-aee3-352cb6c3fe3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات