728 x 90

بازی نظام با واکسن کرونا، خودش را شقه کرد! - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی سیزدهم بهمن برخلاف سالهای قبل دود و دم در مورد کارنامهٔ رژیم به‌مناسبت سالگرد قیام بهمن و ربوده شدن انقلاب توسط خمینی کمتر دیده می‌شود. بیشتر تیترها به صف‌بندی باندهای در مورد واکسن کرونا، موضوع مذاکره با آمریکا و بحرانهای اقتصادی – اجتماعی اختصاص یافته است.

امروز هم موضوع دبه در آوردن مجلس آخوندی در ماجرای سیلی زدن به سرباز نیروی انتظامی، سوژه مشترک روزنامه‌های باند مغلوب شده است. بنا به نوشتهٔ روزنامه‌ها مجلس آخوندی نه تنها از نماینده‌اش حسابرسی نکرده بلکه طلبکار هم شده و خواستار عذرخواهی نیروی انتظامی شده‌اند.

بازی نظام با واکسن کرونا، خودش را شقه کرد!

روزنامه‌های حکومتی امروز گوشه‌هایی از بحران واکسن کرونا در درون نظام را به نمایش گذاشته‌اند. آرمان در مطلبی با عنوان «واکسن کرونای ساخت ابهر می‌زنم» با اشاره به جدالهای بین مقامات وزارت بهداشت و خط و نشانهای نمکی از جمله نوشته است: «قرار نیست که در ابعاد علمی ما خفقان ایجاد کنیم. دست‌آوردهای مؤثر علمی در این گفتمانها معلوم می‌شود نه با اهانت و تخریب».

«ایدئولوژی واکسن» اسم مطلبی در جهان صنعت است که ضمن اشاره به فتوای خامنه‌ای نوشته است: «برخی واکسنهای تأیید شده را ممنوع اعلام می‌کنند و در مقابل واکسن تاییدنشده روسی را بدون کسری از ثانیه تأیید می‌کنند». بعد هم خاطرنشان کرده «به جای نهاد‌های علمی که در امر ساخت‌و‌ساز دارو و واکسن تخصص ویژه‌یی دارند آن را به ستاد اجرایی فرمان خمینی سپردند. در بطن این ماجرا هم اگر دقت کنید پی می‌برید که باز هم ملاحظات ایدئولوژیک در نظر گرفته شده است».

در ادامه به دعواهای زرگری درون نظام برای کش دادن تهیه واکسن اشاره کرده و یادآوری کرده که «اکثر کشورها ۱۰ تا ۲۵درصد جمعیتشان را واکسینه کردند. ما هنوز در شرف بحثهای ایدئولوژیک، سیاسی و عقیدتی پیرامون این هستیم که چه نوع واکسنی را از کدام کشور تهیه کنیم».

این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان «محموله نامعتبر» به گوشه‌یی از صف‌بندی مردم و اقشار مختلف و حتی برخی از مهره‌های حکومتی ابتدا به نامه ۹۸ عضو سازمان نظام پزشکی در مخالفت با واکسن روسی‌اشاره کرده و در ادامه از جمله نوشته است: «برخی از پزشکان و پرستاران و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از پیش اعلام کردند که به هیچ عنوان این واکسن را تزریق نخواهند کرد».

کارنامه نظام؛ پرتاب فرودستان به باتلاق فقر و تبعیض

در روزنامه‌های حکومتی امروز طیف وسیعی از بحرانهای اقتصادی- اجتماعی دیده می‌شود. گرانی میوه، بلاتکلیفی حقوق کارگران در سال آینده و این‌که حقوق پیشنهادی فاصله بسیاری زیادی با خط فقر دارد، بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، هم‌چنین تلفات مردمی در اثر خاموشیهای شبانه در کلان‌شهرها، افت ۹ پله‌ایی امنیت اقتصادی در نظام، و اعتراضات بازنشستگان و پرستاران از جمله این موضوعات هستند. وجه مشترک این مطالب اذعان به نقش سیاست‌های حکومتی در تشدید اوضاع وخامت‌بار مردم دارد.

«پرتاب فرودستان به باتلاق فقر» عنوان مطلبی است در جهان صنعت از اقتصاددان حکومتی فرشاد مومنی که در مورد بودجه ۱۴۰۰دست پخت مشترک دولت و مجلس از جمله نوشته است: «گوشزد می‌کنم در اقتصادهایی که با بحران قسمت عرضه کل روبه‌رو هستند انبساط افراطی مالی به‌معنای پرتاب کردن کل فرودستان به انتهای باتلاق فلاکت و فقر خواهد بود». این مطلب در ادامه به رشد سرسام‌آور شاخص فلاکت تا ۷۰درصد اشاره کرده و نوشته است با ادامه این روند در سال آتی با تورم بسیار وحشتناک تری روبه‌رو خواهد شد.

«جانا سخن از زبان ما مگو» کنایهٔ روزنامهٔ ابتکار از باند مغلوب به اشک تمساح جهانگیری برای مردم محروم است که از جمله به او گوشزد کرده: «مردم اما امروز از آمارهای احتمالی در باب این‌که شرایط این بود و حالا این شد؛ خسته شده‌اند. امروز حقیقت ماجرا سفره‌هایی است که لابلای تورم فزاینده کوچک‌تر شده و اعتماد‌شان نسبت به شعارهایی که داده شد و داده می‌شود کمرنگ‌تر شده است. به‌نظر می‌رسد در این روزهای پایانی کار دولت نه به آمارها احتیاجی باشد و نه به بیان مشکلاتی که مردم لمس می‌کنند. بلکه امروز بهتر آن است که برای مردم از دلایل ناکارآمدی و عدم تحقق وعده هایتان بگویید».

وطن امروز از باند خامنه‌ای هم در مورد اظهارات جهانگیری که گفته بود «مردم بیش از نداری از تبعیض رنج می‌برند»، نوشته است: «پس از سفر جهانگیری به بندر امام (ملعون) که با اعتراضات گسترده مردم نیز روبه‌رو شد و در شرایطی که اعلام محکومیت برادرش مهدی جهانگیری به‌علت قاچاق حرفه‌یی ارز باعث افزایش خشم عمومی جامعه شده، او این بار به تحلیل علت نارضایتی‌های مردم پرداخت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a2a6907-b868-4792-abbd-c8d962688939"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات