728 x 90

باز هم یک جمعهٔ خونین

جمعه خونین بلوچستان
جمعه خونین بلوچستان

خلق قهرمان بلوچ چنان ترسی بر دل خامنه‌ای انداخته‌اند که حتی بزرگداشت شهدای جمعه خونین را هم برنمی‌تابد و از آن هراسناک است.

نیروهای سرکوبگر فاشیسم مذهبی اعم از پاسداران و انتظامی و اطلاعات و دیگر وحوش رژیم آخوندی برای جلوگیری از بزرگداشت شهدای جمعه خونین زاهدان، همه امکانات جنایتکارانه‌شان را به بلوچستان و به‌ویژه زاهدان آورده و در اطراف زاهدان اقدام به حفر کانال‌های عمیق و خاکریز نموده‌اند. ایستگاه‌های ایست و بازرسی و مختل کردن رفت و آمد شهروندان بلوچ و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر، جزو کارهای معمولشان حساب می‌شود. زاهدان تبدیل به یک پادگان بزرگ شده و عملاً حکومت نظامی برقرار است. بازداشت افراد در شهر هم یکی دیگر از اقدامات جاری نیروهای مزدور است.

مهمترین خواسته خلق تحت ستم بلوچ، دادخواهی و اجرای عدالت و مجازات آمران و عاملان فاجعه خونین زاهدان و هم‌چنین مجازات پاسدار متجاوز به دختر معصوم بلوچ است که البته بخش قابل توجهی از آنان شناسایی شده‌اند. از جمله این جنایتکاران، نماینده خامنه‌ای در استان سیستان و بلوچستان، استاندار و رئیس شورای تامین، فرمانده وقت قرارگاه سپاه پاسداران در منطقه، معاون وی و دیگر جنایتکاران، شامل عناصر وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و سایر مزدوران دست‌اندرکار قتل‌عام بلوچستان هستند.

 

قیام خلق بلوچ سر بازایستادن ندارد

اما همه تمهیدات و ترفندها و تکنیک‌های ایجاد رعب و وحشت نظام ولایت فقیه نتوانست جلوی اعتراضات و خشم مردم ستمدیده بلوچ را بگیرد. با وجود حکومت نظامی در زاهدان و دیگر شهرهای بلوچستان نظیر خاش، تفتان و سوران، پس از پایان نماز جمعه، فریاد «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور»، «بسیجی سپاهی قاتل ما شمایی»؛ «بلوچ می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم»، «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، «تجاوز جنایت ننگ بر این ولایت»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» در فضای شهرها طنین‌انداز گردید. هر چند تیراندازی و دستگیریها هم‌چنان ادامه دارد و مجروحان این روز هم هم‌چنان در حال افزایش است.

 

از هستی و خدانور تا سوختبران مظلوم

قیام مردم بلوچ دیگر کوچک و بزرگ، زن و مرد و پیر و جوان ندارد. از همه اقشار و نیروهای آزادیخواه و عدالت طلب در این رزم شورانگیز حضور دارند. از کودکانی که سرنوشتشان در هوتک‌ها رقم می‌خورد تا سوختبرانی که برای لقمه‌ای نان شرافتمندانه برای خانواده‌های محرومشان کشته می‌شوند. حالا دیگر «جان برای نان»، نمادی از واقعیتهای ظالمانه در حکومت خامنه‌ای است. حالا دیگر یک‌سوم اعدامی‌ها در فاشیسم مذهبی، بلوچ هستند. حالادیگر چهره فقر و فلاکت در این استان ماتم زده، طبیعی جلوه داده می‌شود... حالا دیگر بلوچستان سمبل مقاومت و پایداری خلق قهرمانی است که در پی آزادی و عدالت می‌دود.

 

پیام رهبر مقاومت در ستایش از هموطنان آگاه و دلیر بلوچ

آقای مسعود رجوی، رهبر مقاومت ایران در پیامش هموطنان کرد و ترکمن و عرب و ترک و فارس را به حمایت و پشتیبانی از نبرد مردم بلوچ فراخواند و خواهان فروزان‌تر شدن آتش نبرد بر خامنه‌ای ضحاک گردید:

«به خامنه‌ای، دشمن ایران و ایرانی و کرد و بلوچ و ترکمن و عرب و ترک و فارس هفتاد بار می‌گوییم: ما زن و مرد جنگیم، می‌جنگیم می‌میریم ایران این زیباترین وطن را از تو پس می‌گیریم «پادا بلوچ-پادا ایران».

خون بلوچ و سوختبر مظلوم و شهیدان زاهدان می‌جوشد. قیام خلق قهرمان سر بازایستادن ندارد و تا به آتش کشیدن قبای ولایت و سرنگونی ضحاک ستمگر ادامه دارد. انقلاب دموکراتیک ایران پیروز می‌شود».

***

در سالگرد جمعهٔ خونین زاهدان، همزمانی قیام بلوچستان با ۸۱ رشته عملیات کانون‌های قهرمان شورشی، وضعیت جدیدی را در پیشاروی فاشیسم مذهبی قرار داده است.

روزهای آتشین در حال رقم خوردن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c96999e8-7528-49f0-a06b-5cfe84311c8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات