728 x 90

باید تفکر جدیدی حاکم شود! زنگ خطر به‌صدا در آمده - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه ۲۸دیماه بحرانها و بن‌بست‌ها نظام در عرصه‌های داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی در کنار نیاز شدید نظام به صدور تروریسم و ارتجاع به کشورهای منطقه دیده می‌شود. روزنامه‌های باند ولی‌فقیه برای سرپوش بر شکستهای منطقه‌یی حمله حوثی‌ها به ابوظبی را برجسته کرده‌اند. باند مغلوب پذیرش سه کارگزار رژیم برای کنفرانس اسلامی در جده را به جای بهبود روابط رژیم با عربستان تیتر کرده‌اند. آش این دروغگویی به قدری شور شده که سخنگوی وزارت‌خارجهٔ رژیم هم از پاسخ به آن امتناع کرد و گفت از خود سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس بپرسید. در حالی که روزنامه‌های باند مغلوب از بهبود رابطه با عربستان دم زده‌اند در روزنامه‌های باند خامنه‌ای چنگ و دندان پهپادی و موشکی به عربستان نشان داده و از شکستهای اخیر عواملشان در یمن سوزوگداز کرده‌اند.

سوز و گداز روزنامه‌های حکومتی به این یک فقره ختم نمیشود، باید به آه و فغان قضاییه آخوندی از محاکمه دژخیم حمید نوری در سوئد یاد کنیم که روزنامه‌های حکومتی با درج یک متن کلیشه‌یی و فرمایشی آنرا به نمایش گذاشته‌اند. در عرصه مسائل داخلی اعترافات به ابعاد فاجعه سیل و سرما در اغلب استانها به کوچک نمایی هر چه بیشتر ارایه شده.

 

باید تفکر جدیدی حاکم شود! زنگ خطر به صدا در آمده

نکات مهم روزنامه‌ها در مورد تأثیر تحریم‌ها بر معیشت مردم و بحران اقتصادی و تداوم رانت‌خواری در بودجه دست‌ساز رئیسی هستند که اغلب نسبت به پیآمد اجرایی شدن آن به‌خصوص در مورد حذف ارز ۴۲۰۰تومانی هشدار داده‌اند. برخی هم در وحشت از بی‌آیندگی نظام دست روی نکات مهم‌تری گذاشته‌اند.

«تفکر جدیدی در اداره امور حاکم شود» عنوان مطلبی از هاشمی طبا کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری از باند مغلوب در روزنامه آرمان است که از جمله نوشته: «اقتصاد و مسائل کشور‌داری فرمول، حساب و کتاب دارد. این‌گونه نمی‌شود که بگویند ما در فلان موضوع اراده می‌کنیم که این‌گونه شود و شرایط به همان صورت تغییر کند. به‌نظر می‌رسد با این فرهنگ و رویکردها اگر تحریم‌ها نیز برطرف شود، چندان تغییری در کشور شاهد نباشیم. مگر این همه نفت فروختیم و با دنیا ارتباط داشتیم مسائل کشور حل شده است؟ لذا باید تفکر جدیدی در اداره کشور حاکم شود».

«خطرات بی‌توجهی به مطالبات مردم» عنوان مطلبی در جهان صنعت است که با اشاره به فضای انفجاری و وضعیت بد معیشت مردم نوشته است: «در چنین شرایطی صدای مطالبه‌گری مردم کمتر به گوش دولت می‌رسد. همین امر منجر به ادامه اعتراضهای صنفی در خیابان می‌شود». در ادامه هم به نظام گوشزدکرده: «بی‌توجهی به خواسته‌های مردم بسیار خطرآفرین است». در ادامه هم تأکید کرده: «زنگ خطر به صدا درآمده و دولتمردان باید در جهت کاهش فاصله طبقاتی گام بردارند».

 

بن‌بستی از هر جهت تماشایی!

اذعان به بلاتکلیفی نظام در مذاکرات وین هست که در مطالب مختلف در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود. کیهان خامنه‌ای در گفتگویی با ولایتی مشاور سیاسی خامنه‌ای اذعان کرده است که سفر رئیسی به مسکو و ملاقاتش با پوتین به‌منظور چاره‌جویی برای برون‌رفت از فشار مذاکرات وین است. در پاسخ به این رویکرد آرمان در مطلبی با عنوان «روس‌ها پشت ایران را خالی می‌کنند؛ نمی‌کنند» به‌نقل از مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی رژیم نوشته است: «باید ببینیم روسیه چه منافعی برای خود و چه اصطکاک منافعی با سایر کشورهای عضو برجام یا شورای امنیت یا انگلیس، فرانسه، آمریکا و... دارد تا ببینیم آیا این منافع ارجح به منافعی است که با ایران دارد یا نه تا به نفع ما به آن صحنه وارد شود یا به زیان ما!». در ادامه هم فهرست مطولی از ضرباتی که رژیم در این سال‌ها از روسیه دریافت کرده را ردیف کرده و خوش‌بینها به روسیه را مورد تمسخر قرار داده است.

بن‌بست نظام بین کشورهای غربی و شرقی را اعتماد در مطلبی با عنوان: «داستانی از هر جهت تماشایی» برجسته کرده و نوشته است: «برخی محافل طیفِ اصول‌گرا ضمن استقبال مشتاقانه از توسعه روابط جمهوری اسلامی با روسیه و چین، انگیزه خود را از این حرکت، بی‌نیاز شدن از احیای توافقنامه برجام و پرهیز از مذاکره بر سرِ موضوعات منطقه‌یی می‌دانند. این اما در حالی است که روسیه و چین نه فقط بر لزوم احیای برجام اصرار می‌ورزند بلکه خواهان مذاکره بین ایران و کشورهای منطقه به‌منظور کاهش تشنج بین آنها هستند». در ادامه با یادآوری مواضع روسیه و چین در مورد ضرورت مذاکره رژیم بر سر موشکی و دخالت‌های منطقه‌یی‌اش با کشورهای حوزهٔ خلیج‌فارس نوشته: «خلاصه آنکه، طیفی از اصول‌گرایان که هنوز دل خود را با برجام و پیامدهای الزام‌آور آن صاف نکرده‌اند، پس از احیای احتمالی برجام، خود را با وضعیتی روبه‌رو خواهند دید که از هر جهت تماشایی است!».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/085508ba-04b7-4813-9791-711068989d7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات