728 x 90

بحران کرونا ناشی از عفونت سیاسی یا نتیجهٔ تحریم؟

حوزه لاکچری قم،‌نمادی از چپاول مردم ایران
حوزه لاکچری قم،‌نمادی از چپاول مردم ایران

یک عفونت تاریخی

اگر در ادوار تاریخ ایران سراغ علت مشکلات مردم و بحرانهای سیاسی و اجتماعی هر دوره‌ای را بگیریم، می‌بینیم که تمام حکومتها در ایران علت مشکلات مردم و بحرانهای گریبانگیر زندگی‌شان را در خارج از مرزها آدرس می‌دهند. بنا بر ادعاهای سلسلهٔ دیکتاتوریهای مقدس! در ایران، همیشه هستند جن و پریهایی در هیأت بیگانگان و فتنه‌گران و دولتهایی در دنیا که سنگ در راه پیشرفت این مملکت می‌اندازند، توطئه می‌کنند و باعث بدبختی مردم ایران شده و می‌شوند!

این روزها هم هر چه بحران کرونا شدت و حدت بیشتری می‌یابد و دامنه و عمق اثرگذاری آن وسعت و ژرفای بیشتری از زندگی مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد، خامنه‌ای و روحانی که خود مسبب چنین بحران ملی بوده و هستند، بنا بر سنت و عفونت تاریخی همهٔ‌ دیکتاتورهای تاریخ ایران، واکنش‌های ناشی از پلشتی ضدبشری‌شان را بیشتر برملا می‌کنند تا آدرس علت بحران را آن سوی مرزها بدهند.

خامنه‌ای به یأجوج و مأجوج متوسل می‌شود تا ثابت کند که آمریکا قصد دارد ویروسی را خاص ایران تولید و به‌کار بگیرد! روحانی در آخرین اظهاراتش به سیاق سیاست ۴۱ساله نظام آخوندی، دشمن‌تراشی و توطئه‌شماری را لق‌لق زبان کرده تا سیاست ضد ملی لاپوشانی دولت و دروغ‌درمانی را در بحران فراگیر کرونا توجیه کند.

 

طبق این سیاست دجالانهٔ لو رفتهٔ ۴۱ ساله، همهٔ عالم و آدم در دنیا دست به دست هم داده‌اند که برای مردم ایران چنین وضعیتی را که کرونا ایجاد کرده، به‌وجود بیاورند! از جمله یکی از علت‌های بحران کرونا را تحریم قلمداد می‌کنند که گویی تا قبل از تحریم آمریکا، جمهوری اسلامی آخوندی گلستان و بهشت برین کرهٔ زمین بوده است. در این سیاست پروپاگاندی، آمریکا هم نه حاکمیت و دولت جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را، که «مردم و ملت ایران» را تحریم کرده: «شما (آمریکا) اگر می‌خواهید کمک کنید، از مسیر راه فعالیت یک ملت کنار برو؛ تو آمدی چشمه آب را بستی، تو آمدی برای فروش نفت مشکل درست کردی؛ آمدی برای گردش بانکی مشکل درست کردی؛ هم برای دارو، هم برای غذا، هم برای مواد اولیه، هم برای اشتغال؛ بخشی از بیکاری مسوولش آمریکاست، بخشی از زندگی سخت مردم مسوولش آمریکاست، بخشی از عدم سرمایه در گردش برای کارخانه‌ها مسوولش آمریکاست، کمبود برخی از داروها مسوولش آمریکاست، برخی از انسان‌هایی که به‌خاطر نداشتن شغل در یک شرایط فوق‌العاده بحرانی زندگی می‌کنند، مسئول آن آمریکاست». (سخنان حسن روحانی در جلسه دولت، خبرگزاری فارس، ۴ فروردین ۹۹ )

 

اصل موضوع و راز مگوی چیست؟

وقتی این پرده‌های دجالگرانه و شیادمنشانه و دستگاه توطئه‌شمار  ۴۱ساله را ـ که نزد مردم ایران سالیان سال است لو رفته و مورد تمسخر و خندهٔ حضار بوده ـ کنار بزنیم، به اصل موضوع می‌رسیم:

ـ سیاست دروغ و لاپوشانی در امر کرونا و خیانت به جان و سلامت زندگی مردم ایران

ـ چپاول ایران برای حفظ نظام و نیروهای نیابتی‌اش

این‌ها باعث شده کرونا بدل به بحران بود و نبود نظام گردد.

روحانی به‌ظاهر با این استغاثه‌ها می‌خواهد بگوید که آمریکا سرمایه رژیم را بلوکه کرده و رژیم هم نمی‌تواند با کرونا بجنگد! پس به‌جای تمرکز بر کرونا، بهتر است کرونا را بدل به موضوع سیاسی در مقابل آمریکا کرد و از زیر فشار تحریم درآمد تا دایرهٔ نظام و نان‌خورهای سرکوب‌گر و نگهدارنده‌اش حفظ شوند! حالا مردم ایران هم هر چند هزار که در این میان از بین رفتند، در مقابل رفع تحریم و حفظ نظام، ارزشی ندارد!

 

قبل از تحریم و در حین تحریم، سرمایه و پول ایران به کجاها پارو شده است؟

لازم است یادآوری شود که قبل از تحریم و بحران کرونا، سرمایه و پول مردم ایران هزینهٔ چه اموری شده و می‌شود تا معلوم گردد که ضریب دجالیت و شیادی خامنه‌ای و روحانی و مشخصاً خیانتشان در ماجرای کرونا و رابطه آن با تحریم رژیم چقدر است.

برای اکثریت اقشار مردم ایران روشن است که ریشهٔ تمام بحرانهای ایران اعم از سیل، محیط‌زیست، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، فقر، گرانی، بیکاری، همه و همه ناشی از کلان‌فساد مالی و دزدی و چپاول تمام ارکان حاکمیت ولایت فقیه برای حفظ نظام و تأمین نیروهای نیابتی‌اش در عراق و سوریه و لبنان و یمن و...بوده است. این‌ها سالیان سال توسط این حکومت بر مردم ایران تحمیل شده و هیچ ربطی به تحریم نداشته‌اند.

نگاهی به اولویت‌های حکومتی و چگونگی هزینه شدن سرمایه‌های ایران توسط نظام آخوندی می‌اندازیم. هزینه‌هایی که علت بحران‌هایی را که برشمردیم ـ از جمله علت کمبود تجهیزات و امکانات مقابله با کرونا را ـ توضیح می‌دهند.

 

خبرگزاری ایرنا گزارشی از هزینه‌های اختصاص داده شده به حوزه‌های به‌اصطلاح علمیهٔ نظام آخوندی و شعبات آن را طی فروردین تا خرداد ۹۸ منتشر کرده است. در این اعداد و ارقام می‌توان به گوشه‌یی از سیر گردش پول در ایران پی برد و با ادامه دادن این مسیر، به ریشهٔ بحرانهای تو در توی ایران که امروز بحران سیاسی شدهٔ کرونا یکی از آن‌هاست، رسید:

«۲۹ فروردین ۹۸: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه: ۸۰ میلیارد تومان / شورای عالی حوزه‌های علمیه: ۲۲ میلیارد و ۷۰۶میلیون تومان / جامعه المصطفی العالمیه: ۸۲۸ میلیون تومان

۳۰ فروردین ۹۸: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: ۸۹۲ میلیون تومان

۲اردیبهشت ۹۸: شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان: ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان

۵اردیبهشت ۹۸: شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران: ۹ میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان

۳۰اردیبهشت ۹۸: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه: ۹۰ میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان / دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان / شورای عالی حوزه‌های علمیه: ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

جامعه المصطفی العالمیه: ۱۶ میلیارد تومان

۲خرداد ۹۸: شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان: ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان / شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

جمع کل: ۲۷۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان».

 

خبرگزاری ایرنا در ادامهٔ این گزارش، اضافه می‌کند که: «این مبالغ فقط به حوزه علمیه داده شده است. نهادهایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد نمازجمعه، نهادهای نمایندگی رهبری، ستاد بازسازی عتبات، مساجد و تکایا و نهادهای عقیدتی سیاسی سازمانهای نظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، جمکران، بودجه راهپیمایی اربعین و.... در این فهرست نیستند».

یادآوری می‌شود که این ارقام منهای خاصه‌خرجی‌های خامنه‌ای و دولتهای تابعه‌اش در امر تأمین مالی و تسلیحاتی سپاه و نیروهای نبابتی رژیم در منطقه هستند که سر به فلک می‌زند. چند نمونه:

ـ بودجه سپاه پاسداران در سال ۹۸: ۲۵ هزار میلیارد تومان (۲۵ درصد بیشتر از سال قبل)

ـ بودجه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (وابسته به سپاه) در سال ۹۸: ۳۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان (۷۶ میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته)

ـ تأمین هزینه ۲۰ هزار شبه‌نظامی شیعی در سوریه توسط حکومت ایران

ـ تأمین سالانه ۸۰۰ میلیون دلار برای حزب‌الله لبنان تا سال ۹۷

ـ تأمین ۱۵ میلیارد دلار برای سر پا نگه‌داشتن بشار اسد تا سال ۹۷

ـ تأمین سالانه ۱میلیون دلار برای حشدالشعبی عراق تا سال ۹۷

 

قباله‌های هزار بار مصرف شده و خط خوردهٔ اسلاف دیکتاتوری ولایی‌

این‌ها منهای امپراتوری مالی شخص خامنه‌ای هستند که زبان‌زد مردم ایران و حتی دولتهای دیگر است!

آیا این هزینه‌ها ربطی به تحریم داشته و دارند؟ آیا با این هزینه‌ها، دیگر سهمی برای زندگی و معیشت و سلامت مردم باقی می‌ماند؟ آیا با این اولویتها و صرف هزینه‌های آن، می‌توان از پس تأمین تجهیزات و امکانات مقابله با کرونا برآمد؟ آیا تحریم باعث بحران کرونا در ایران شده است؟

مشاهده می‌شود که یک امپراتوری مالی که تمام دارای و سرمایهٔ ایران و مردمانش را سرکیسه کرده است با حمایت پروپاگاندای مذهبی و سیاسی، دست‌اندرکار سر پا نگه‌داشتن نظام آخوندی هستند.

مشاهده می‌شود که این اعداد و ارقام هزینه شده که هیچ ربطی به زندگی مردم و توسعهٔ سیاسی و اقتصادی ایران نداشته و ندارند، زیرساخت تمام بحرانهای لاعلاج جامعهٔ ایران و سرریز شده در بحران کرونا توسط حکومت شده‌اند.

مشاهده می‌شود که آدرس واقعی و دم دست بحران کرونا در ایران، چنین واقعیتهایی هستند که خامنه‌ای و روحانی این روزها با انواع سخنرانی و اظهارنظر، تلاش می‌کنند موضوع اصلی روی تابلو ایران را پاک کنند. از این رو پای یأجوج و مأجوج و آن طرف مرزها و تحریم و قباله‌های هزار بار مصرف شده و خط خوردهٔ اسلاف دیکتاتوری‌شان را وسط می‌کشند.

 

اعتراف دیر و ناگزیر به «بازی با جان مردم»

در ادامه، لازم است اشاره‌یی به چگونگی مدیریت و گردش کار حاکمیت و دولت جمهوری اسلامی در بحران کرونا داشته باشیم که پس از یک ماه از بروز آن، چه وضعیت و مختصاتی دارد. این چگونگی را بهتر است از زبان درونی‌های نظام و دست‌اندر کاران مستقیم آن بخوانیم که یک ماه پس از کشاکش مردم محروم و جان باختن هزاران تن آنان، به روحانی هشدار می‌دهند که باید کاری کرد که «اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران‌ناپذیری به‌دنبال خواهد داشت».

روز ۲۹ اسفند ۹۸ خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران خبر زیر را منتشر کرد: «نامه ۵ وزیر و ۱۷ اسـتاد برجسته پزشکی به رئیس‌جمهور». در این نامه که لابد خیلی حساب‌ و کتاب‌های حکومتی و منافع نظام هم در آن در نظر گرفته شده است، شاهد بخشی از واقعیت‌های بحران کرونا هستیم که بازتاب هول‌انگیز اجتماعی آن به درون نظام ریخته است. واقعیتهایی که آدرس چگونگی مدیریت و گردش کار حاکمیت و دولت جمهوری اسلامی و اولویت بین حفظ حکومت یا مقابله با کرونا را می‌دهند. از روحانی خواسته شده که «بازی با جان مردم» نشود. در این نامه شاهدیم که استانداردهای سازمان بهداشت جهانی توسط حکومت آخوندی نقض می‌شود و منجر به چنین وضعیتی شده است: «روزانه دهها نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند...با توجه به تجارب علمی و مسجل در مقابله موفق با بیماری کرونا و جمع‌بندی مشاهدات بالینی و تجارب علمی ما، مطمئن‌ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه‌ٔ آن محدود کردن ترددها و مسافرتها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است...عدم رعایت این توصیه‌ها بازی با جان مردم است. اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران‌ناپذیری به‌دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هموطنان خواهد شد. ما در برابر تک‌تک این افراد مسئول خواهیم بود».

 

آدرس دقیق بحران کرونا

در ریشه‌یابیِ هر بحرانی در ایران طی ۴۱ سال گذاشته، اشتباه محض این است که علت را در خود آن بحران بجوییم. این همان بیراهه‌ای است که از خمینی تا خامنه‌ای و روحانی تا تمام زنجیرهٔ نگهدارندهٔ نظام تلاش کرده و می‌کنند که با پروپاگاندای حداکثری، صورت مسألهٔ بحران را عوض کنند و مخاطبان را در دام آن بیاندازند.

ربط دادن بحران کرونا به تحریم ـ آن هم ناگهان ۴۰ روز بعد از جاری شدن کرونا در ایران ـ یکی از همین سیاست‌های پروپاگاندی ۴۱ ساله نظام آخوندی است. بحران کرونا که بخشی از زیرساخت مالی و سیاسی آن در این مقاله بررسی و نشان داده شد،‌ به‌طور کامل در درون این نظام ریشه دارد و ناشی از یک عفونت سیاسی نهادینه شده است. همان عفونت و ریشه‌یی که با آدرس دقیق هشتگ #کرونای_ولایت نزد ایرانیان شناخته شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2f7ffd5-7546-477a-9a45-b478b729d7e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات