728 x 90

بحران گوشت، خشم مردم و تبلیغات رژیم

قاچاق نهادینه شده دولتی دام‌ها به خارج از مرزهای ایران
قاچاق نهادینه شده دولتی دام‌ها به خارج از مرزهای ایران

مدتی است که گرانی سرسام‌آور و کمیابی گوشت قرمز و مرغ، به بحران تبدیل شده و خشم و نارضایتی مردم در صفهای طولانی خرید گوشت، سردمداران حکومتی را وحشت‌زده کرده است.

در حال حاضر قیمت گوشت گرم به بالای کیلویی ۱۰۰هزار تومان و قیمت مرغ به کیلویی ۱۳هزار تومان رسیده و در نتیجه گوشت و مرغ را که مدتهاست از سفرهٔ کارگران و اقشار کم‌درآمد و محروم به کلی ناپدید شده، برای اقشار متوسط نیز به کالایی دست‌نیافتنی تبدیل کرده است.

 

اقدامات نمایشی

برای مقابله با این وضعیت و فضای پرتنشی که در صفهای خرید گوشت مشاهده می‌شود، مقامات و نهادهای مختلف حکومتی یک‌به‌یک به صحنه می‌آیند و سعی می‌کند با تبلیغات و اقدامات نمایشی وانمود کنند که در فکر حل مسأله‌اند و وعده می‌دهند این بحران به‌زودی برطرف می‌شود. اما واقعیت چیست؟ چرا چنین بحرانی به وجود آمده و آیا بحران گرانی و کمیابی گوشت در این حاکمیت قابل حل است؟

تلویزیون رژیم ۱۷مهر ۹۷ در شبکه‌های مختلف خود چند خبر و گزارش در مورد بحران گوشت و اقداماتی که گویا برای رفع این بحران به‌عمل آمده، پخش کرد.

ابتدا جهانگیری، معاون اول روحانی، به صحنه آمد و گوینده تلویزیون به‌ نقل از او گفت: «معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیهٔ جلسهٔ هیأت دولت با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای اصلاح نحوهٔ توزیع گوشت از صفر شدن تعرفه واردات گوشت خبر داد».

جهانگیری هم گفت: «تعرفه گوشت را صفر کردیم و اجازه داده شد هر کسی می‌تواند با ارز نیمایی از هر جا گوشت وارد بکند که در واقع بتوانیم با واردات و با تعرفه صفری که برای سود بازرگانی لحاظ کردیم بتوانیم وارداتش انشاالله اضافه شود».

ناگفته پیداست که این قبیل رانت‌ها مثلاً کاهش یا صفر کردن تعرفه‌های بازرگانی و حذف مالیات گمرکی همیشه به نام مردم است، اما به کام باندهای مافیایی حاکم تمام می‌شود.

آنها کالای مربوطه را بدون تعرفه و عوارض گمرکی وارد می‌کنند و به قیمت دلخواه می‌فروشند و سودهای میلیاردی به جیب می‌زنند.

 

واقعیت این است که تا وقتی نظام آخوندی هست و باندهای غارتگر حاکم مقدرات مردم و میهن ما را به دست دارند. مردم ایران روزبه‌روز محروم‌تر می‌شوند و سفرهٔ خانواده‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود.

 

قاچاق گوشت و گوسفند به خارج

واردات گوشت یخ‌زده و مانده در شرایطی است که به اعتراف مقامات حکومتی روزانه هزاران گوسفند از مرزهای کشور به‌طور قاچاق عبور می‌کنند و به کشورهای همسایه می‌روند، که روشن است که این حجم دام قاچاق نمی‌تواند جز با حمایت همان باندهای غارتگر حکومتی و مشخصاً سپاه پاسداران صورت پذیرد. چگونه کولبران محروم در مرزها هدف شلیک پاسداران حکومتی هستند ولی این حجم دام بدون این‌که دیده شود از مرزها خارج می‌شوند.

 

خط و نشان کشیدن قضاییه برای کسبه خرده‌پا

برای سرپوش گذاشتن بر این واقعیت‌هاست که قضاییه خامنه‌ای وارد این نمایش تبلیغاتی می‌شود و برای گران‌فروشان و محتکران که لابد کسی جز کسبهٴ جزء و خرده‌پا نیستند، خط‌ و نشان می‌کشد و تهدید می‌کند.

در این رابطه تلویزیون رژیم می‌گوید: «به‌دنبال ردزنی گوشت‌های وارداتی، مأموران تعزیرات و دادستانی تهران موفق به کشف حدود ۱۷۰تن گوشت منجمد تنظیم بازار، در سردخانه‌ای در جنوب غربی تهران شدند. این سردخانه بر اساس گزارش‌های مردمی شناسایی شد.

با گزارش‌های مردمی شاید چندین ساعت طول کشید تا ما اینجا رو پیدا بکنیم. و الآن ما اینجا بر اساس اظهارات آقایون ما اینجا ۱۷۰هزار کیلو گوشت منجمد گوسفندی داریم. با این مقدار گوشتی که ملاحظه کردید ما کشف کردیم، قطعاً الآن توسط دادستانی محترم تهران صورتجلسه شد و به‌صورت عمده در اختیار میادین، بازارهایی که باید در این قالب به فروش برسانند و در معرض مردم و به دست مردم برسه توزیع خواهد شد».

 

سهم هر ایرانی از گوشت

اگر فرض کنیم که اعداد و ارقامی که اعلام می‌شود درست باشد و همهٔ این ۱۷۰تن هم به دست مصرف‌کنندگان برسد، سهم هر ایرانی از این گوشت، ۲گرم است و اگر آن را فقط برای تهران در نظر بگیریم، سهم هر تهرانی کمتر از ۱۵گرم خواهد بود!

بعد از این نمایش سخیف، نوبت پاسدار جعفری سرکردهٔ کل سپاه پاسداران و آخوند جلاد رئیسی بود که آنها هم وارد این نمایش مسخره شوند و هر کدام دامداری افتتاح کنند و نوار سه‌رنگ پاره کنند!

در ورای این نمایش‌های شیادانه که البته کسی را فریب نمی‌دهد، مردم فراموش نکرده‌اند که طی همین هفته‌های اخیر، بارها روحانی و سایر وزیران کابینه یک‌به‌یک می‌آمدند و می‌گفتند که انبارها در سراسر کشور پر است و مردم نباید هیچ نگرانی از بابت تأمین کالاهای اساسی داشته باشند.

 

همینی هم که هست، پیدا نخواهد شد!

اما واقعیت این است که تا وقتی نظام آخوندی هست و باندهای غارتگر حاکم مقدرات مردم و میهن ما را به دست دارند، مردم ایران روزبه‌روز محروم‌تر می‌شوند و سفرهٔ خانواده‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود. در این مورد حرف حجتی وزیر کشاورزی دولت روحانی در یک مصاحبه تلویزیونی که روز ۶بهمن ۹۷ پخش شد، به‌خوبی نشان می‌دهد که زندگی و معیشت مردم در ماه‌های آینده از چه قرار خواهد بود.

هنگامی که بحث گرانی گوشت مطرح شد، حجتی گفت: «با این شرایطی که داریم اول باید خدا رو شکر کنیم که (همین اندازه) هم هست» یعنی در آینده همینی هم که هست، پیدا نخواهد شد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e70aade2-0178-484d-9c3d-9370027220ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات