728 x 90

آب و برقی که قرار بود مجانی شود!

آب و برق مجانی ......
آب و برق مجانی ......

این روزها همزمان با اوجگیری گرمای تابستان، قطعی مکرر و طولانی‌مدت آب و برق زندگی میلیونها تن از مردم شهرهای مختلف میهن دربند را فلج نموده است و به این ترتیب بحران مرگبار دیگری افزون بر سایر بحرانهایی که نظام ضدمردمی ولایت به مردم و میهن ما تحمیل کرده به مجموعه دردها و رنجهای مردم محروم اضافه گشته است.

خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹تیر ۹۸در مطلبی با عنوان «خاموشی در کمین است» در توصیف این چالش که سراسر میهن اسیر را در ورطه و گردابی هولناک فرو برده است این‌گونه داد سخن می‌راند:

«از فارس گرفته تا خوزستان و بوشهر و از اصفهان گرفته تا کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مصرف برق در شرایط زرد و قرمز قرار گرفته است. شرایط در استانهای جنوبی از آنجایی حادتر است که کولر آبی در خیلی از این مناطق جوابگوی خانه‌ها و سایر مشترکاًن نیست و ناچاراً کولر گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد».

مهمتر اما این‌که قطعی مکرر و طولانی‌مدت آب علاوه بر آسیب‌های مستقیم و تأثیرات غیرمستقیم بسیار گسترده که بر زندگی عموم مردم وارد نموده است از آن روی اهمیت ویژه پیدا می‌کند که در گرمای طاقت‌فرسای بیش از ۵۰درجه سلامت و زندگی بیماران و سالخوردگان و کودکان و نوزادان بی‌دفاع در برابر گرما را در معرض مرگ قرار داده است.

در کنار تمامی این مصیبت ها و فجایع دردناک همچنین باید به تمامی سیل‌زدگان خصوصاً سیل‌زدگان خوزستان اشاره کنیم که علاوه بر از دست دادن تمامی هست و نیست خود، امروز در فقدان اولیه‌ترین الزامات و امکانات شرایط دردناک و فاجعه باری را می‌گذرانند که تصور آن برای هر ایرانی آزاده دردآور و آزار دهنده است.

به‌عنوان نمونه روزنامه حکومتی آرمان ۳۰خرداد ۹۸از اوضاع به‌غایت دردناک و غیرقابل باور این هموطنان این‌چنین رونمایی می‌کند: «گرمی هوا همین حالا نزدیک به ۵۰درجه رسیده است. الان در این وضعیت حتی در اهواز هم برق قطع می‌شود، حالا وای به‌حال روستاها. الان مردم در اوج گرما با بی‌برقی مواجه شده‌اند. به غیر از آن، هنوز خیلی از خانواده‌ها وسایلی مانند کولر و یخچال ندارند یا در روستای «آل‌بوعید دو» مردم هنوز اسکان موقت دارند و در کانکس زندگی می‌کنند. شما فکرش را بکنید زندگی در یک کانکس فلزی، بدون برق، وسط گرمای ۵۰ درجه!....».

در چنین شریط دردناک و فاجعه باری حاکمیت دجال آخوندی در تبلیغات سراسر دروغ خود همواره تلاش دارد با پرده‌پوشی از واقعیت جنایت در رژیم آخوندی، مشکل کمبود آب و برق را به گردن گرمی هوا و مصرف نادرست مردم بیاندازد تا به این وسیله ضمن سرپوش گذاشتن بر ماهیت عقب مانده و ضدبشری‌اش، مانع گسترش اعتراضات اجتماعی شود.

 

شورش مردم خشمگین

این بار اما ابعاد عظیم این بحران تا آنجا خشم و اعتراض گسترده مردم محروم را در نقاط مختلف میهن برانگیخته است که هم‌اکنون این بحران به یکی از مهمترین زمینه‌های اعتراضی مردم تبدیل گشته است.

به‌عنوان نمونه یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸در حالی‌که مأموران سرکوبگر شهرداری رژیم در سرپل‌ذهاب در گرمای بسیار شدید قصد قطع کردن برق کانکس‌ها و چادرهای مردم زلزله‌زده را داشتند با تجمع و اعتراض شدید زلزله‌زدگان، به‌ویژه زنان، مواجه شدند. در این حال زلزله‌زدگان خشمگین و به‌خصوص زنان قهرمان سر پل ذهاب که علیه خامنه‌ای و حکومت آخوندی شعار می‌دادند خیابان را با آتش زدن لاستیک و سطلهای زباله مسدود کردند و با پرتاب سنگ مانع از خاموش کردن آتش توسط کارگزاران آتش‌نشانی رژیم شدند.

اعتراض زنان محروم سرپل‌ذهاب در اعتراض به قطع برق چادرهایشان توسط مأموران شهرداری ۱

اعتراض زنان محروم سرپل‌ذهاب در اعتراض به قطع برق چادرهایشان توسط مأموران شهرداری

در یک نمونه دیگر روز سه‌شنبه ۴تیر ۹۸شهروندان کرمانی در اعتراض به قطعی آب و برق با تجمع در خیابان و روشن کردن آتش، مسیر خودروها را بستند.
شهروندان کرمانی در حالی اقدام به این اعتراض کردند که از دو هفته قبل از آن با مشکل قطعی آب و برق روبه‌رو بودند به‌صورتیکه علاوه بر کمبود آب آشامیدنی و استحمام به‌دلیل افت فشار آب امکان استفاده ار کولرهای آبی خودشان را هم نداشتند.

در یک نمونه دیگر بامداد روز سه‌شنبه ۴تیر ۹۸ مردم شهر آستانه اشرفیه واقع در استان گیلان در اعتراض به قطعی طولانی برق که مشکلات زیادی برای مردم محل ایجاد کرده بود در مقابل اداره برق این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. برخی محله‌های این شهر بیش از ۵ساعت با قطعی برق مواجه بودند.

 

اعترافهای ناگزیر حکومتی

نگاهی کوتاه و گذرا به اعترافات رسانه‌های حکومتی در ارتباط با قطعی مکرر آب و برق در روزهای اخیر علاوه بر نشان‌دادن ابعاد عمیق این بحران که امروز سراسر میهن را فراگرفته است تصویر دقیقی از بن‌بست و ناتوانی همه‌جانبه رژیم در حل این ابتدایی‌ترین معضل اجتماعی را نشان می‌دهد:

-روزنامه حکومتی ابتکار ۲مرداد ۹۸: «محلات مختلف شهر فردوسیه با جمعیت پنجاه هزار نفر با قطعی مداوم آب و کم‌آبی مواجه‌اند. به‌طوری که روزانه بیش ازده ساعت با قطعی آب و افت فشار روبه‌رو هستند».

-خبرگزاری حکومتی آنا اول مرداد ۹۸: «با افزایش دما در استان البرز در روزهای گذشته، بخش‌های مختلف شهر کرج از جمله کمال‌شهر با قطعی آب به مدت طولانی مواجه شد».

-سایت حکومتی باریش نیوز اول مرداد ۹۸: «مصرف بی‌رویه آب به‌دلیل گرم شدن هوا در چند روز اخیر باعث افت فشار و قطعی آب مشترکین برخی از مناطق ارومیه شده است».

-ارگان تروریستی قدس اول مرداد ۹۸: «قطعی آب در شهرضا صدای مردم را درآورد. در دو روز اخیر بیشتر محله‌های شهرستان شهرضا با قطعی آب روبه‌رو بودند».

-خبرگزاری مجلس ارتجاع موسوم به خانه ملت ۳۱تیرماه ۹۸: «منطقه ما در بحران بی‌آبی به‌سر می‌برد، رودخانه کارون ۲۰۰کیلومتر از وسط بخش‌ها و روستاهای ما می‌گذرد اما نه آب شرب داریم نه کشاورزی».
-روزنامه همشهری ۳۰تیر ۹۸: «منطقه۱۰تهران با قطعی مکرر آب روبه‌روست و حتی مدارس آن مدتها در قطعی آب می‌مانند. به‌عنوان نمونه دبیرستان علامه طباطبایی با تعداد قابل‌ توجه دانش‌آموزان نوجوان و جوان مدام قطعی آب دارد».

-شبکه خبری تیتر یک ۲۹تیرماه ۹۸: «اهالی شهرک ۱۱۰فردیسِ استان البرز بیش از ۲ماه است با مشکل قطعی آب دست و پنجه نرم می‌کنند و از ابتدای اردیبهشت ۹۸تاکنون متأسفانه هر روز شاهد قطعی آب از ساعت ۱۰صبح الی ۴صبح روز بعد هستیم».

-خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹تیر ۹۸: «مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت اگر روند مصرف برق به شرایط مناسبی نرسد و هم‌چنان در حالت قرمز بماند، احتمال اعمال خاموشی نیز وجود دارد».

-خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۵تیرماه ۹۸: «شهر ابریشم محله یزدآباد بعضی از روزها فقط یک ساعت آب دارند و این حقیقتاً سختی زندگی را بهمراه داره بعضی از خانواده‌ها زنگ می‌زنند که آب آشامیدنی ندارند به بچه‌هایشان بدهند».

-خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۴تیر ۹۸: «الآن چند ماه است شهر کرمان مرکز استان کرمان آب جیره‌بندی شده مردم با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند. شهرستانهای رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان الآن با مشکل قطعی آب روبه‌رو هستند».

-خبرگزاری مهر آخوندی ۲۳تیر ۹۸: «استان فارس در مصرف برق با توجه به اوج گرما و نیاز مردم به وسایل سرمایشی، در وضعیت قرمز در روز و نارنجی در طول شب قرار گرفته است».

-خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶تیر ۹۸: «قطعی مکرر آب در شیراز در حالی رخ داده که این کلان‌شهر ابتدای سال را با سیل بزرگی شروع کرد، سیلی بی‌سابقه که امید می‌رفت حداقل تا مدتی مشکلی برای تأمین آب شیراز باقی نگذارد».

-خبرگزاری صدا و سیمای آخوندی ۲۱تیرماه ۹۸: «این روزها بسیاری از مناطق شمالی شهر اصفهان و شهرهای همجوار با قطعی آب یا افت شدید فشار روبه‌رو هستند. و هر روز به تعداد این مناطق اضافه می‌شود. در ده روز گذشته مناطقی از کلان‌شهر اصفهان به‌ویژه شمال این شهر همچنین در شهرستانهای نایین، اردستان، شاهین شهر و میمه آب شرب بین ۴تا ۱۲ساعت قطع یا افت فشار و موجب نارضایتی شهروندان این منطقه شده است».

-خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶تیر ماه ۹۸: «با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا، زنگ خطر مصرف آب و برق در آذربایجان شرقی و به‌خصوص کلان‌شهر تبریز نواخته شده است».

-خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵تیر ۹۸: «وضعیت برق در ۶۰ درصد استان بوشهر زرد و قرمز است».

-روزنامه حکومتی همشهری۱۵تیر ۹۸: «به‌علت گرمای شدید در خوزستان، تأمین و انتقال برق در این استان به سختی صورت می‌گیرد و در اغلب روزها شرایط تأمین برق در استان به وضعیت قرمز هم رسیده است».

ملاحظه می‌شود در شرایطی که گرانی مایحتاج عمومی، تهیه اولیه و ضروری‌ترین ارزاق و مایحتاج عمومی برای بخش زیادی از مردم به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده است و رسانه‌های حکومتی به‌ نقل از کارگزاران و مهره‌های نظام تبهکار آخوندی به صراحت اعتراف می‌کنند: «جوانان بیکارند و در فقر به‌سر می‌برند و امکان ازدواج ندارند، پدران و مادران توان اداره زندگی خود را ندارند، کارتون خوابی، کوله بری، فقر، افسردگی بیداد می‌کند و جامعه به دو قشر فقیر و ثروتمند تقسیم شده است» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۳۱تیر ۹۸)

در شرایطی که هست و نیست بخشهای عظیمی از مردم محروم میهن بر اثر سیل ویرانگر ماههای گذشته به باد فنا رفته است و رسانه حکومتی همدلی درباره آن می‌نویسند: «فضای شهرهای سیل‌زده بی‌شباهت به فضای شهرهای جنگ‌زده نیست. آشفتگی فضای شهر پل‌دختر، سیمای شهری جنگ‌زده را ترسیم می‌کند. ویرانی پشت ویرانی، از آن ویرانی‌های که در زلزله کرمانشاه نیز خود را به رخ کشید و بعد از چند سال از آن تاریخی که زمین زیر پای کرمانشاهی‌ها لرزید، هنوز جای خود را با آبادانی عوض نکرده است و بسیاری از مردم روزها از شدت گرما به سایه درختان و ساختمانهای ویران پناه می‌برند و شب‌ها از ترس گزند مار و عقرب خواب راحتی ندارند. بسیاری از دانش‌آموزان بعد از سیل مدرسه نرفته‌اند».

قطعی مکرر و طولانی‌مدت آب و برق در سراسر میهن چگونه و چطور شرایط زندگی و تغذیه را در بسیاری از مناطق کشور به‌مراتب فاجعه‌بارتر از گذشته کرده است.

روشن و واضح است که این شرایط اسفناک و فاجعه‌بار آن روی سکه فساد، اختلاس و دزدی نهادینه شده در نظام قرون‌وسطایی ولایت‌فقیه است که از همان اوان سرقت انقلاب ضدسلطنتی توسط خمینی دجال تا امروز بی‌وقفه ادامه داشته و امروز هم چون سرطان، تمامی اندام جامعه را فراگرفته است.

فساد و غارت و چپاول آن‌قدر بزرگ، حکومتی و علنی است که رسانه‌های حکومتی هم دست روی ساختار فاسد گذاشته و می‌گویند:

«فساد گسترده‌یی که صنعت برق را فراگرفته بیش از آن است که با برکناری چند مدیر بتوان آنرا مهار کرد. ساختاری که منجر به ایجاد چنین فرصتهایی برای سوء‌استفاده و بروز فساد‌های مختلف می‌شود را باید اصلاح کرد». (سایت حکومتی برق نیوز ـ ۱۹بهمن۹۶)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72958aaa-a1cf-413e-9a58-5a36d7ac7fc7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات