728 x 90

بمب‌سازی و جنگ‌افروزی در گرداب فقر ایرانیان و رنج فلسطینی‌ها

بمب سازی و جنگ‌افروزی...
بمب سازی و جنگ‌افروزی...

غزه، بخشی از سرزمین فلسطینی‌ها، این روزها در درد و رنج و کشتار و مصیبت غوطه می‌خورد. مسبب اصلی فاشیسم دینی است که با نیروهای نیابتی‌اش آتش مناقشه‌ای تاریخی را شعله‌ور ساخته تا از سقوط محتوم خود جلوگیری کند.

کشتار مردم غزه از ۱۵۰۰۰ هزار انسان بیگناه و به‌خصوص کودکان معصوم و زنان ستمدیده گذشته است. بیمارستانها، مدارس و مساجد و حتی اردوگاههای تحت نظارت سازمان ملل هم از تخریب در امان نمانده‌اند. نظام ولایت فقیه با دامن‌ زدن به این جنگ، به سرکوب و گرسنگی‌دادن هر چه بیشتر به مردم ایران روی آورده است. در حالی که برای کودکان غزه اشک تمساح می‌ریزد، بازنشستگان را در خیابانهای شهرهای میهن رها کرده است تا بعد از عمری کار و تلاش، فریاد بزنند سفره مان خالی است. سرنوشت باقی اقشار بهتر از بازنشستگان نیست. کارگران روز مزد و بی‌آینده اسیر کارفرمایان دولتی و خصولتی برای لقمه نانی به آب و آتش می‌زنند اما باز هم کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد. «پیامدهای ویرانگر سرکوب دستمزد» تیتر مطالب روزنامه‌هاست و این‌که دولت آخوندرئیسی می‌خواهد باز هم مالیات بیشتری بگیرد و سن بازنشستگی را افزایش دهد. یارانه‌ها هم که دیگر خرج چند تخم‌مرغ است.

«مسأله دستمزد نیروی کار، یکی از اساسی‌ترین معضلات اقتصاد کشور است... تورمی را که خود دولت مسئول اصلی آن است، آسیب‌هایی جدی به رفاه خانوار می‌زند. پدیده مالیات تورمی، زاییده همین موضوع است. مردم به مرور زمان، فقیر و فقیرتر شده‌اند» (تجارت۲۷آبان۱۴۰۲).

مصداق این وضعیت، نداشتن پول خرید گوشت و لبنیات و دارو و درمان و لوازم‌التحریر بچه‌هاست. میلیون‌ها نفر در زیر خط فقر و خط حیات شاهد مرگ تدریجی عزیزانشان هستند اما رژیم آخوندی در خیالات دیگری است.

 

حداقل حقوق از یک دوم خط‌فقر هم کمتر است

وزیر اسبق کار می‌گوید: «در حال حاضر حداقل حقوق‌ها زیر یک دوم خط‌فقر است و با جامعه‌یی که بیشتر مردم آن زیر خط‌فقر و حداقلی بگیر است عده‌یی وقتی به کارگران می‌رسند از دادن حقوق آنها ناراحت هستند و کارگر باید برای گرفتن حقوق خود گریه کند» (ایلنا۲آذر۱۴۰۲)

تازه اینها در شرایطی است که سیاست مماشات دولتهای غربی دست رژیم آخوندی را برای فروش نفت باز گذاشته است اما پول منابع ملت ایران خرج کار دیگری می‌شود. هر چند آمار سازی‌ها پوشش پنهان کاریهای آن کار دیگرست. رئیس اتاق بازرگانی در انتقاد به دولت می‌گوید: «وزیر اقتصاد فرموده‌اند: تراز تجاری کشور بیش از ۱۰ میلیارد دلار مثبت است. آماربازی هم به اندازه آمارسازی خطرناک است» (خبرآنلاین۴آذر۱۴۰۲)

 

بمب سازی مشغله ناگزیر خامنه‌ای

اما «آن کار دیگر» و کارهای پنهان و نیمه پنهان چیست که باعث می‌شود این حاکمیت گوش شنوایی برای شنیدن این همه درد و رنج در ایران و سراسر منطقه نداشته باشد. معلوم است که یکی از مشغله‌های خامنه‌ای تقویت نیروهای نیابتی در منطقه است. دیگری هم به نتیجه رساندن پروژه موشک و بمب‌سازی است که تا به‌حال صدها میلیارد دلار برایش هزینه کرده است. این روزها که همگان اخبار مصیبت‌های مردم غزه را دنبال می‌کنند و کورسویی از طرح تشکیل دو دولت به‌عنوان حل و فصل کننده اوضاع خاورمیانه در میان است، خامنه‌ای فرصت‌طلبانه به نقض تعهدات و الزامات توافق شده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشغول است. آخرین مورد هم لغو مجوز کلیدی‌ترین بازرسان آژانس می‌باشد.

«به‌دنبال لغو مجوز فعالیت برخی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ایران، سه قدرت اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا، به‌همراه ایالات متحده در بیانیه مشترکی نسبت به برنامه هسته‌یی ایران واکنش نشان دادند» (دویچه وله۳آذر۱۴۰۲). مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بلافاصله به رژیم ایران انتقاد کرد و آن را «ضربه‌ای جدی بر توانایی آژانس برای راستی‌آزمایی» به کار آژانس خواند. طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رژیم آخوندی تابه‌حال۲۲ برابر حد مجاز برجام اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد تولید و ذخیره کرده است. هم‌چنین اقدام به نصب سانتریفوژهای پیشرفته در نطنز نموده و به توسعه زیرساخت‌های سانتریفوژ‌ها ادامه می‌دهد.

امروزه برای همگان روشن گردیده است که اگر کشورهای غربی دست از سیاست مماشات و سوخت رسانی به فاشیسم دینی برداشته و به «پیشوا»ی عمامه‌دار دست باز نمی‌دادند، امروز سرمایه‌ها و ثروت ملی مردم خرج جنگ‌افروزی و اتمی و تروریسم نمی‌شد و خاورمیانه در شعله‌های آتش و خون جنگی که بانی و تنها سود برنده‌اش رژیم ضدبشری است نمی‌سوخت.

بحران خاورمیانه نمونه‌یی از کارنامه و عملکرد سیاست مماشات در مواجهه با این رژیم است. رژیمی که جز زبان قاطعیت و کوبنده را نمی‌فهمد.

طبیعی‌ترین پاسخ به ملاهای اتمی پیشاپیش در قطعنامه‌های شورای امنیت در نظر گرفته شده است و خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت بارها و از جمله در کنفرانس اخیر پارلمان اروپا هم به آن فراخوان دادند:

مطابق قطعنامه ۲۲۳۱- برای بازگرداندن تحریم‌های ۶ قطعنامهٔ شورای امنیت علیه رژیم، مکانیزم ماشه باید فعال شود.

سپاه پاسداران مطابق قطعنامه ۲۹دی۱۴۰۱ خود پارلمان اروپا در لیست تروریستی گذشته شود.

و حرف آخر این‌که: این رژیم به‌عنوان تهدید مبرم صلح و امنیت جهان، باید در ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار بگیرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b35a4ef-e814-4b48-990e-935f446c820c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات