728 x 90

بنیاد مستضعفان، به‌کام غارتگران

گسترش کارتن خوابی آن روی سکه غارت و چپاول بنیادهای خامنه ای
گسترش کارتن خوابی آن روی سکه غارت و چپاول بنیادهای خامنه ای

خمینی در بدو ورود به ایران ادعا کرد همه مردم ایران را صاحب مسکن می‌کند و هنوز چند ماه از حاکمیتش نگذشته دو نهاد غارت چپاول یکی با عنوان بنیاد مسکن و دیگری با عنوان بنیاد مستضعفان را تأسیس کرد.

بنیاد مسکن تأسیس شد که به‌اصطلاح برای مردم بدون خانه سرپناهی درست کند، و بنیاد مستضعفان هم در راستای به‌اصطلاح حمایت از همین مردم محروم تأسیس شد.

اما این دو نهاد به جای این‌که مرهمی بر دردهای مردم فقیر و محروم بگذارند با چپاول اموال آنها زخم فقر برگرده آنها را بیش‌از‌پیش عمیق‌تر کردند.

موضوع رقابت و جدال دزدان در غارت اموال عمومی و اذعان پرویز فتاح در روزهای گذشته موضوع حرف و حدیث رسانه‌ها و مهره‌های هر دو باند رژیم شده است.

بلافاصله بعد از اعترافات پرویز فتاح در تلویزیون، همه نهادها و کسانی که او از آنها به‌عنوان غصب کنندگان اموال و املاک بنیاد نام برد به صحنه آمدند و به او حمله کردند.

روزنامه همدلی ۱شهریور۹۹ در مطلبی با عنوان «بنیادی به نام فقرا به کام اغنیا» در گزارشی در زمینه «کوتاهی بنیاد مستضعفان در رسیدگی به محرومین» نوشت: «فلسفه وجودی تأسیس بنیاد مستضعفان که در سال۵۷ آغاز به‌کار کرد، خدمت به قشر محروم و کم برخوردار جامعه و رفع محرومیت بود . اما نگاهی به برخی از فعالیت‌های این بنیاد این ذهنیت را ایجاد می‌کند که گویا این بنیاد عریض و طویل به ابزاری برای ثروت‌اندوزی برخی از افراد متمول جامعه تبدیل شده است. واگذاری املاک و ساختمانهای چند هزار متری به بهانه‌های مختلف به افراد بانفوذ آن هم در مناطق بالاشهر پایتخت که قاعدتاً مستمندی آنجا زندگی نمی‌کند، نمونه‌یی از تخطی این بنیاد از اهداف اولیه است».

قطعاً مواردی از دزدی املاک و ساختمان مردم توسط کسانی مانند احمدی‌نژاد، حداد عادل، مولا وردی، معصومه ابتکار، بنیاد باران آخوند محمد خاتمی و سپاه نورچشمی خامنه‌ای که پرویز فتاح به آنها اشاره ولی با چشم غرهٔ خامنه‌ای بلافاصله ماست‌مالی کرد، بخش ناچیزی از غارتی است که این بنیاد طی ۴دهه از ثروتهای مردم ایران ربوده شده است.

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که دعوا، دعوای غارت و چپاول بیشتر است. کیست که نداند حداد و ابتکار و سپاه و فلان آقازاده و شیخ و محتسب، دغدغه‌ای جز انباشتن دارایی از جیب محرومان ندارند. کیست که نداند همین بنیاد بهترین املاک و ساختما‌نهای مردم در بهترین مناطق تهران را به سردمداران رژیم حاتم بخشی کرده است، اما از چنگ‌اندازی روی آلونک‌ها و زمین روستایی به نام «ابوالفضل» از توابع اهواز خودداری نمی‌کند.

فشار بر مردم محروم این روستا برای تخلیه خانه‌های کلنگی‌شان به این بهانه است که زمین این خانه‌ها غصبی و متعلق به بنیاد مستضعفان است و باید تخلیه و تخریب شوند.

این در شرایطی است که ۳۰۰خانوار محروم در این روستا ساکن هستند و قدرت خرید و یا اجاره‌خانه حتی در مناطق دیگر حاشیه‌نشین شهر اهواز را هم ندارند.

مردم این روستا به مدت ۳۰سال است که در منطقه ساکن هستند و اکثر خانه‌ها نیز از ۳۰سال پیش ساخته شده‌اند.

فشار بر مردم محروم این روستا در شرایطی است که نهادها و افرادی که پرویز فتاح به دزدی‌های آنها اشاره کرد، هنوز در اماکن و زمینهای غصب شده مردم که از مرغوب‌ترین و گران‌ترین املاک و ساختمانهای تهران هستند مستقر هستند و قصد تخلیه آنرا هم ندارند.

افعی بنیاد این بار با یک اشتباه محاسبه به خانهٔ اژدهای فساد و مار و مورهای بیت زد و نمی‌دانست بلافاصله مجبور می‌شود در همان تلویزیون خامنه‌ای ضمن لعن و نفرین به خودش بگوید: «افراد و سازمانهایی که اسم بردم از املاک استفاده شخصی نداشته‌اند. خطای بنده بود که خیلی کوتاه و تیتروار نام بردم.

فرصت باز کردن مسأله نبود. اطلاعات بنده ناقص اعلام شد. جانب انصاف را رعایت نکردم» (سایت باشگاه خبرنگاران ۲۹مرداد ۹۹).

مهدی طائب یکی از آخوندهای خامنه‌ای به ورود خامنه‌ای به این مسأله و جمع‌وجور کردن آن اعتراف کرد و در توئیتی نوشت «آقای فتاح تذکری قاطعانه و تلخ از حضرت آقا دریافت کرد».

روش است که آن روی سکه حمایت خامنه‌ای از غارتگریهایی اندکی که فتاح اعتراف کرد، بی‌پناهی مردم فقیر روستای ابوالفضل در اهواز است. وضعیتی کاملاً متفاوت چرا که صدای فقر و فریاد مظلومیت این محرمان به جایی نمی‌رسد و با این‌که ۳۰سال است در منطقه ساکن هستند باید روستا را ترک کنند.

به گفته یکی از اهالی منطقه چون آنها «قدرت و رسانه ندارند» تا از آن طریق اعتراضات به حق خود را به گوش مردم ایران و جهان برسانند، باید فشار ظلم بنیاد را تحمل کنند (سایت انتخاب ۳۰مرداد ۹۹).

بنیادی که در سال۱۳۷۶ محسن رفیق دوست رئیس وقت آن گفت، حدود ۴۰۰شرکت بازرگانی و تجاری دارد و ۲۸درصد نساجی کشور، ۲۲درصد سیمان، حدود ۴۵درصد نوشابه غیرالکلی، ۲۸درصد لاستیک و ۲۵درصد شکر ایران را تولید می‌کند.

بنیادی که در مورد دارایی‌ها و اموال آن احمد توکلی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتراف کرد مصادره املاک و اموال مردم توسط آن بر اساس ضوابط و قانون نبوده، و بر اساس قضاوت آخوندهای بی‌سوادی بوده که از طریق خمینی و خامنه‌ای در این نهاد مأمور ضبط اموال و املاک مردم بود‌ه‌اند.

و کلام آخر این‌که بنیادی که به اذعان پرویز فتاح سود خالص آن در سال گذشته ۳۶هزار میلیارد تومان بوده، اما اکنون به سرپناه کوچک و محقر ۳۰۰خانوار در حاشیه شهر اهواز بند کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5ccf910-a9a2-4602-8440-f83f79bab7ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات