728 x 90

تجارت و سود‌جویی سپاه پاسداران؛ به قیمت جان مردم!

پرواز ماهان ایر به شانگهای و پکن
پرواز ماهان ایر به شانگهای و پکن

چین اولین کشوری بود که شهروندانش به ویروس کرونا مبتلا شدند، بعد از انتشار این خبر شرکتهای هواپیمایی کشورهای مختلف پروازهای خود را به چین قطع کردند.

در حالی‌که همه کشورها در رابطه با چین با احتیاط برخورد کردند شرکت هواپیمایی ماهان ایر متعلق به سپاه پاسداران بی‌اعتنا به جان و سلامت مردم ایران پروازهای خود به چین را ادامه داد و این پروازها در رسانه‌های حکومتی هم انعکاس می‌یافت.

در این زمینه سایت همشهری آنلاین ۸اسفند ۹۸ نوشت: «به گزارش همشهری آنلاین تصویری در شبکه‌های اجتماعی مجازی در حال دست به دست شدن است نشان می‌دهد هواپیمایی ماهان هنوز به چین پرواز دارد.

کن‌نیوز در این باره نوشت: «ایرباس٣٤٠هواپیمایی ماهان که صبح امروز پرواز شانگهای چین را انجام داده بود؛ در حال پرواز از شانگهای به تهران است».

شرکت هواپیمایی ماهان ایر زیر فشار افکار عمومی در یک پست اینستاگرامی به‌قول خودش برای «تنویر افکار عمومی» قبول کرد که بعد از دستور توقف پروازها، ۹پرواز به مقصد چین داشته است.

در این رابطه خبرگزاری ایرنا ۵اسفند ۹۸نوشت: «هواپیمایی ماهان ضمن تأیید انجام ۴پرواز باری به مقصد دو شهر «شانگهای» و «پکن» و هم‌چنین پنج پرواز مسافری بعد از دستور توقف پروازها به چین، اطلاع‌ داد که اکنون این شرکت پرواز برنامه‌یی مسافربری به مقصد چین ندارد و برقراری احتمالی پروازها به چین مبتنی بر مجوز سازمان هواپیمایی کشوری است».

پیش از این نیز یکی از نماینده‌های مجلس رژیم به نام بهرام پارسایی در گفتگوی با خبرگزاری حکومتی ایسنا در جنگ و دعواهای باندی پرده از این پروازهای فاجعه‌بار ماهان ایر به چین برداشت.

او که به‌دلیل مصالح نظام جرأت نام بردن از شرکت هوایی متعلق به سپاه را نداشت اما با توضیحاتی که داد مشخص بود منظورش شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر سپاه خامنه‌ای است.

پارسایی به‌طور مشخص منبع ورود ویروس کرونا به ایران را پروازهای این ایرلاین داخلی دانست: «در مورد ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی در اوایل شیوع آن در چین برای جهان وضعیت اضطراری اعلام کرد و بعد از آن ما شاهد مدیریت موضوع در نقاط مختلف دنیا بودیم اما متأسفانه به هر دلیلی که قابل توجیه نیست پرواز یکی از ایرلاینهای ایرانی به چین ادامه پیدا کرد و حتی مسافران کشورهای دیگر توسط ایرلاین ایرانی جابه‌جا شدند. در این زمینه هشدارها جدی گرفته نشد و سهل‌انگاری بسیار واضح است».

منفعت‌طلبی یک ایرلاین داخلی یا سیاست‌های غلط سازمان هواپیمایی و هم‌چنین جدی نگرفتن هشدارهای سازمان بهداشت جهانی باعث شد ویروس کرونا به ایران هم بیاید. با توجه به این‌که ابتلای به این ویروس در کشورهای همسایه گزارش نشده بنابراین این ویروس از طریق پروازها وارد کشور شده است و مشخص نیست چه زمانی ویروس به ایران آمده است.(خبرگزاری ایسنا ۳اسفند ۹۸)

در فیلمی که در شبکه‌های مجازی منتشر شد مشخص شد که شرکت هوایی ماهان‌ایر سپاه پاسداران نه تنها از ایران اقدام به پرواز های مسافربری به چین می‌کند بلکه به‌دلیل سود و منفعت مسافران چینی را که سایر شرکتهایی هوایی به‌دلیل بیماری کرونا به چین نمی‌بردند از فرودگاه استانبول به تهران می‌آورد و از تهران به مقصد چین می‌برد.

در تاریخ یازدهم بهمن‌ماه سال جاری، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی رژیم، در مصاحبه با تلویزیون حکومتی رسما اعتراف کرد پروازها به چین و آسیای شرقی در حال انجام است.

محمد حسین قربانی، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم هم اذعان کرد که به این ایرلاینها هشدار داده شده بود اما آنها خود را خصوصی دانسته و پروازها را قطع نکردند و گفتند نمی‌خواهند ضرر کنند.

در این زمینه خبرگزاری ایسنا ۴اسفند ۹۸ از قول او نوشت: «نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که وزارت بهداشت درباره خطر انتقال ویروس کرونا از طریق پرواز به کشور چین به ایرلاین‌ هشدار داده بود، گفت: اما با وجود این هشدارهای پزشکی، ایرلاین‌ها خود را خصوصی دانسته و عنوان کردند نباید به‌خاطر تصمیمات دولتی متضرر شوند..... این ویروس از طریق ارتباط و پرواز به چین و آسیای شرقی به کشور مان منتقل شده است و هم‌چنین رعایت نکردن مسائل بهداشتی در مبادی ورود به کشور از جمله فرودگاهها وارد کشور شد».

شرکت ماهان‌ایر نیز اعتراف کرد پس از تصویب هیأت دولت مبنی بر ممنوعیت پرواز به چین ۹پرواز باری و مسافرتی به شهرهای مختلف چین داشته است.

خبرگزاری ایرنا نیز نوشت از زمان تصویب نامه دولت این شرکت دو پرواز به مقصد پکن و دو پرواز به مقصد شانگهای داشته است.

پیش از آن نیز سفیر چین ۱۳بهمن ۹۸ در توئیتی نوشت: «در دیدار با عرب‌نژاد مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان ایشان اعلام کردند تمایل دارند همکاری با چین را ادامه دهند».

همکاری ماهان‌ایر با چین در شرایطی بود که این کشور درگیر بحران کرونا بود و بسیاری شرکت‌های هواپیمایی پروازهایشان را به مقصد چین متوقف کرده بودند.

با وجود این‌که نقش ماهان‌ایر در انتقال ویروس کرونا از چین به ایران امری بدیهی است اما محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی انتقال ویروس کرونا به ایران از طریق پروازهای چین را تکذیب کرد.!

او به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: «چنین چیزی صحت ندارد و پروازهای چین متوقف بود».!(ایلنا ۳اسفند ۹۸)

با توجه به این خبرها و اعترافات باندهای رژیم مشخص می‌شود شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر که متعلق به سپاه پاسدارن خامنه‌ای است، عامل اصلی انتقال این ویروس از چین به ایران بوده و مقصر اصلی این فاجعه ملی است و تنها دلیلش هم آن‌چنانکه کارگزاران رژیم اعتراف کردند منافع اقتصادی است.

به این ترتیب سپاه پاسداران خامنه‌ای یکبار دیگر ثابت کرد برای منافع حقیر اقتصادیش ابایی از نابودی حرص و نسل مردم ایران ندارد و این حقیقت هم یکبار دیگر خود را به عیان‌ترین شکل نشان داد که دشمن اصلی مردم ایران، ولی‌فقیه و سپاه جنایتکار اوست.

قطعا جواب تمامی جنایتهای سپاه پاسداران خامنه‌ای چه در کشتار جوانان قیام‌آفرین و چه در ایجاد فجایعی جنایتکارانه‌ای مانند انتقال ویروس مهلک کرونا به ایران را، مردم ایران با قیام‌هایشان خواهند داد و قطعاً خامنه‌ای و سپاه پاسداران را بابت همه جنایاتشان به محاکمه خواهند کشید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d8e314e-f956-4331-bbb2-8ca1290c4b81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات