728 x 90

ترکیدن بادکنک رئیسی

ترکیدن بادکنک آخوند رئیسی
ترکیدن بادکنک آخوند رئیسی

باند غالب برای مدتی تلاش کرد کاسه و کوزه شکست‌های نظام را بر سر دولت روحانی خراب کند، تا اگر بتواند ولی‌فقیه را از زیر بار بن‌بست و شکست‌های نظام در ببرد و یا این‌که نقش آنرا کم رنگ نشان بدهد.

از آنجایی که هیچ اهرمی برای در بردن تمامیت نظام و ولی‌فقیه از زیر بار این شکستها وجود نداشت، این باند ضمن معرفی روحانی به‌عنوان مسبب شکستها و بن‌بستها، وانمود کرد در صورتی که زمام امور دولت را آخوند ابراهیم رئیسی به دست بگیرد، این آخوند قتل‌عام حلال مشکلات است. ، بنابراین تا توانست پیزر لای قبای او گذاشت و بر بادکنک تبلیغاتی به نفع او دمید.

اما از آنجا که واقعیت‌های سرسخت و مشکلات و بحرانهای نظام بی‌راه‌حل پوشاندنی نیست، و رئیسی هم ناتوان‌تر از این است که از عهده حل این مشکلات برآید، بادکنک تبلیغات در مورد رئیسی بسیار زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد ترکید.

 

یکی از وعده‌های رئیسی واکسینه کردن مردم بود، مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای، روحانی و دولتش را مسبب واکسینه نکردن مردم و تأخیر در واکسیناسیون معرفی می‌کردند. ضمنا آنها طوری وانمود می‌کردند که رئیسی به‌زودی کار نکرده دولت روحانی را انجام می‌دهد و مردم را واکسینه و بحران کرونا را برطرف می‌کند. اما باد کنک وعده‌های پوشالی او در مورد وارد کردن حجم انبوه واکسن و واکسینه کردن گسترده مردم بود، ترکید.

واقعیت این است که دولت آخوند رئیسی نه تنها در مورد واکسینه کردن مردم در برابر کرونا توفیق چندانی نداشته، بلکه وضعیت طوری است که واکسنهای معمول هم گران شده و مردم توان خرید و تزریق واکسن ساده‌ای مانند واکسن آنفولانزا هم ندارد.

در این رابطه روزنامه اعتماد با عنوان « گرانی ۵برابری واکسن آنفلوآنزا و استقبال کم برای خرید این واکسن» نوشت: «نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران از توزیع واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: قیمت واکسن آنفلوانزای چهار ظرفیتی نسبت به سال گذشته تقریباً پنج برابر شده به‌طوری که در سال گذشته قیمت این واکسن ۴۰هزار تومان بود، اما اکنون بیش از ۲۰۰هزار تومان است. همین موضوع هم باعث شده که مردم کمتر از سال‌های قبل از این واکسن استقبال کرده‌اند» (اعتماد ۲۰مهر ۱۴۰۰).

 

البته در شرایط کنونی واکسنهای کرونای تزریق شده به‌خصوص از نوع «برکت» نه تنها کارآیی لازم را نداشته بلکه تبعات جدی داشته است، چنان‌چه پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مصاحبه با تلویزیون شبکه یک گفت: «چرخش ویروس هنوز خطرناک است شما الآن این چند روزه می‌شنوید خیلی مریضها هستند مثلا دو دوز هم زدند و متأسفانه فوت کردند خیلی سؤال می‌کنند پس چرا واکسن چی شد؟ چرا واکسن اثر نکرد؟» (تلویزیون شبکه یک ۱۹مهر ۱۴۰۰).

در زمینه عدم رغبت مردم به تزریق واکسنهای غیرمعتبر هم روزنامه ستاره صبح نوشت: «در نظرسنجی ایسپا از مردم پرسیده شده که آیا واکسن زده‌اید؟ که ۱۴.۲ درصد گفته‌اند تمایلی به زدن واکسن ندارند. ولی این همه ماجرا نیست، زیرا مردم بر اساس واکسنهای موجود در ایران نظر داده‌اند. لذا در پرسش بعدی از همه‌ پرسیده شده که «اگر قرار بود از میان واکسنهای موجود در دنیا خودتان انتخاب کنید، کدام را انتخاب می‌کردید؟» در اینجا کسانی که گفته‌اند به هیچ‌وجه واکسن نمی‌زنند، فقط ۴/۴ درصد است و حدود ۳۰درصد از مردم نیز نام واکسن‌هایی را برده‌اند که به‌طور رسمی در ایران توزیع و استفاده نمی‌شود» (ستاره صبح ۱۸مهر ۱۴۰۰).

 

اما جالب‌ترین مسأله به ترکیدن بادکنک واکسیناسیون رئیسی اعتراف محبوب‌فر کارشناس حوزه سلامت است. او می‌گوید: «با اوجگیری دوباره کرونا در ایران و ورود زود هنگام به پیک ششم بیماری، اخبار منتشر شده حاکی اســت که تزریق واکسن کرونای برکت متوقف و پروژه واکسن برکت بی‌سر و صدا جمع شده است» (روزنامه حکومتی همدلی ۲۱مهر ۱۴۰۰).

 

گذشته از این در مورد فتح‌الفتوح رئیسی در مورد وارد کردن واکسن، روزنامه آفتاب یزد این سؤال را مطرح کرده است: «چرا به‌محض پایان دولت روحانی و شروع دولت رئیسی روند واردات واکسن خارجی سرعت زیادی گرفت؟

پاسخ‌های احتمالی:

یک: دولت قبلی بی‌عرضه بود و به‌رغم ادعاهایی که در زمینه دیپلماسی داشت نمی‌توانست از طرق مختلف واکسن به اندازه مکفی وارد کشور کند؟

دو: دولت روحانی عرضه داشت ولی مانع‌تراشی‌های داخلی مانع واردات می‌شد. در واقع گروهها و افرادی منتظر بودند تا روحانی برود سپس دست از خرابکاری و سنگ‌اندازی برداشته تا هم روحانی بیش از پیش منفور شود و هم در عین‌حال رئیس دولت جدید محبوبیت کسب کند» (آفتاب یزد ۱۸شهریور ۱۴۰۰).

البته هر دو جواب درست است اما با یک ملاحظه و این‌که روحانی هم در ممنوعیت ورود واکسن و سنگ‌اندازی برای آن دست داشت، چرا که همراه خامنه‌ای می‌خواست جلو قیام مردم را بگیرد.

نمکی وزیر بهداشت روحانی گفت پدر خانواده یعنی خامنه‌ای ورود واکسن را ممنوع کرده و حتماً خیر ما را می‌خواسته است.

واقعیت این بود که در جریان قیام خوزستان که به‌سرعت به چند استان دیگر هم گسترش یافت، خامنه‌ای فهیمد با واکسن و بی‌واکسن قیام در راه است و کرونا که روزی برای او نعمت و فرصت بود، اکنون دارد تبدیل به طناب می‌شود

 

بنابراین خامنه‌ای خواست با یک مانور غلط‌کردم‌گویی نسبت به ممنوعیت واردات واکسن، حداقل برای رئیسی به‌اصطلاح محبوبیت بسازد و چهره و دست‌های خونین جلاد ۶۷ را بشوید، اما ولی‌فقیه ارتجاع منفورتر و بی‌آبروتر از آن است که بتواند چهره کثیف و منفور جلاد۶۷ را سفید کاری کند، بنابراین از نمد واکسن هم برای رئیسی کلاهی درنیامد.

اکنون نیز که رئیسی جلاد بی‌دنده و ترمز خانه‌های مردم را تخریب می‌کند، و با افزایش تورم و گرانی کالاهای اساسی مورد نیاز سفره‌های مردم بیش‌از‌پیش نان را از سفره‌های آنها می‌رباید، طولی نمی‌کشد که مردم در کف خیابان او را هم مانند روحانی سکه یک پول کرده و در کنار مرگ بر خامنه‌ای و اصل ولایت فقیه شعار مرگ بر رئیسی و مرگ بر دولت مردم فریب بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/695e6947-c835-4f76-b5f5-22cf48ea0db7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات