728 x 90

تشدید طرد و انزوای منطقه‌یی و بین‌المللی

صدور ارتجاع به کشورهای منطقه
صدور ارتجاع به کشورهای منطقه

رژیم آخوندی و به‌خصوص باند روحانی، تبلیغات زیادی می‌کنند تا حضور روحانی و نطق او در مجمع عمومی را یک پیروزی و دستاورد بزرگ جلوه دهند که در آن رژیم توانسته آمریکا را منزوی کند. این ادعا در حالی است که چین که رژیم آن را یکی از متحدان خود قلمداد می‌کند نیز اعلام کرده که مؤسسات بانکی و مالی رژیم ایران را در فهرست کشورهای با خطرپذیری بسیار بالا قرار داد.

بعیدی‌نژاد، سفیر رژیم در انگلیس، دلیل این اقدام چین را عدم پایبندی رژیم به ترتیبات FATF ذکر کرد.

وضعیت سیاسی رژیم در صحنه منطقه‌یی و بین‌المللی در خلال اجلاس و پس از اجلاس اخیر مجمع عمومی قابل‌توجه است:

هفتادوسومین اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد، صحنه افشا و محکومیت دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای منطقه شده است.

وزیر خارجه امارات متحده عربی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد دخالتهای رژیم ایران در کشورهای عربی را محکوم کرد. وی سیاست قاطع امارات را مورد تأکید قرار داد و گفت کشورش سیاستی که افراط‌گرایی و تروریسم است را نفی می‌کند.

وزیر خارجه‌ امارات گفت عربستان مورد تهدید موشکهای ایران است که از طریق شبه‌نظامیان حوثی در یمن پرتاب می‌شوند... وزیر خارجه امارات بر ضرورت توقف خرابکاری رژیم ایران در منطقه خاورمیانه و دخالتش در امور کشورها تأکید کرد.

از سوی دیگر وزیر خارجه بحرین نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت ائتلاف استراتژیک بین کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران حیاتی است. وی سلطه‌جویی و سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم را محکوم کرد و گفت مردم ایران از دیکتاتوری، ظلم و بی‌عدالتی رنج می‌برند.

در همین حال وزیر خارجه مراکش که روابط سیاسی خود با رژیم آخوندی را به‌طور کامل قطع کرده، طی یک پیام توئیتری گفت:‌ «بحرین علیه توطئه آشکار و دخالت در امور داخلی مراکش توسط رژیم ایران در کنار مراکش می‌ایستد و از تلاشهای جدی و معتبر مراکش برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی در مورد مسأله صحرای مراکش حمایت می‌کند».

کنگره آمریکا نیز تحریکات رژیم در صحرای مراکش و کمک به گروه‌های مخالف دولت مراکش را محکوم کرد. در همین رابطه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم، روز گذشته در نشست خبری خود در خصوص موضع کنگره آمریکا درباره رابطه رژیم و پولیساریا، این موضع را اقدامی غلط و ناشی از نداشتن اطلاعات کافی درباره رژیم و پولیساریو قلمداد کرد و افزود: «قرار شد اگر مراکش اسناد و مدارکی درباره ارتباط ایران و این گروه دارند، ارائه کند» که به جای این کار مراکش یکجانبه ارتباط خود را قطع کرد.

در تحولی دیگر، ریچارد گرینل، سفیر آمریکا در آلمان، طی مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفت:‌ «رژیم ایران رژیمی است که تروریسم را تأمین مالی می‌کند». وی افزود:‌ «کاری که من برای شرکتهای آلمانی انجام دادم این بود که به آنها توضیح دادم سوریه و یمن که به این شکل گسترده، به هرج و مرج کشیده شده‌اند، به‌دلیل حمایتهای مالی رژیم ایران از شبه‌نظامیان بوده است و به آنها گفتم شما باید بین آمریکا و رژیم ایران یکی را انتخاب کنید».

روزنامه واشنگتن پست روز ۹مهر ۹۷ طی گزارشی درباره سیاست جدید آمریکا در سوریه با عنوان «در سوریه دولت ترامپ هدف جدیدی برمی‌گزیند: عقب‌نشینی ایران» نوشت:‌ «دولت ترامپ فصل جدید را در درگیر بودن آمریکا در سوریه گشوده و حالا می‌گوید که با هدف متوقف‌ساختن گسترش ایران در سراسر خاورمیانه در آنجا باقی خواهد ماند تا آن که جنگ داخلی پایان یابد...

جیمز جفری، نماینده ویژه وزارت‌خارجه برای سوریه، گفت: «دولت ترامپ مقابله با شبکه قدرتمند نیروهای نیابتی ایران از لبنان تا عراق تا یمن را تبدیل به یکی از اهداف اصلی خود در خاورمیانه کرده است...».

روشن است که رژیم آخوندی مجبور است برای نیروهای وارفته خودش صحبت از انزوای آمریکا و... بکند ولی واقعیت تشدید طرد و انزوای منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم در آنچه فوقا آمد کاملا برجسته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffae4fab-3281-499c-8547-5842b098bb04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات