728 x 90

تصویب دولت خامنه‌ای در مجلس فرمایشی

سخن روز
سخن روز

پس از ۵روز هیاهو و جنگ‌وجدال بر سر اعضای کابینهٔ معرفی شده توسط پزشکیان، روز چهارشنبه ۳۱مرداد، مجلس ارتجاع همهٔ وزیران کابینهٔ سفارشی خامنه‌ای را تصویب کرد. البته این پس از آن بود که رئیس‌جمهور ارتجاع چند بار به مفتضحانه‌ترین صورت تأکید و تکرار کرد که همهٔ وزیران سفارش شدهٔ خلیفهٔ ارتجاع هستند.

نگاهی به‌آنچه پزشکیان در این جلسه گفت، تصویری واضح از سازوکار استبداد مطلقهٔ ولایت فقیه را برملا می‌کند:

پزشکیان با اسم بردن از وزیران وزارتخانه‌های اصلی گفت: «اینها را بدون هماهنگی انتخاب نکردیم، چه با کمیته‌ها و چه با بالا هماهنگ کردیم». او افزود: «بدون هماهنگی ما کاری نکردیم چه با پایین کمیته‌ها چه با بالا [با خامنه‌ای] با کسانی که باید ما هماهنگ می‌کردیم... با همه اون کسانی که باید توافق کنیم سازمانهای امنیتی، سپاه، سازمان اطلاعات و همه اون کسانی که باید با همدیگر توافق کنیم توافق کردیم».

پزشکیان نشان داد که در رژیم ولایت‌فقیه، مجلس و دولت و انتخابات و غیره... تماماً پوشالی و فرمایشی هستند و دکور و نمایی مقوایی، برای پنهان کردن واقعیت یک استبداد مطلقهٔ قرون‌وسطایی بیش نیستند. آخوند رسایی با اشاره به همین رسوایی در حساب ایکس خود نوشت: «بعد از هزینهٔ بی‌سابقه‌یی که پزشکیان از رهبر در تأیید کابینه خودش کرد، همهٔ کابینهٔ معرفی شده از مجلس رأی گرفت».

سگ دعواهای مفتضح اعضای مجلس فرمایشی، در این مسخره بازار، تصویر این فضیحت را نمایانتر می‌کند:

یکی به‌نام فیاض با اشاره به‌دستور خامنه‌ای گفت: «وظیفه‌مندم که در این جایگاه از گزینه‌های او دفاع کنم، مشروط به‌آن که از فتنه بیزاری بجوید».

دیگری به‌نام زارعی به قالیباف اعتراض کرد و به‌طور مسخره‌یی به‌او «تذکر قانون اساسی» داد که چرا میکروفون یکی دیگر از اعضا به‌نام باقری را قطع نکرده؛ آنجا که او بند را آب داده و گفته است: «جناب مؤمنی (پاسدار مؤمنی وزیر پیشنهادی کشور) را آورده‌اند که انتخابات بعدی را مهندسی کنند و اتهام بعدی این‌که یک گروه انحرافی در مجلس وجود دارد که دارد طراحی می‌کند!».

یکی دیگر به‌نام گودرزی هم «تذکر قانون اساسی» ‍ داد و گفت: «برخی بیان می‌کنند که رأی ندادن به‌وزیری از وزرای پیشنهادی به‌معنای برهم زدن وفاق است این اشتباه و بلکه یک انحراف است».

یکی از اعضای مجلس به‌نام خضریان در مخالفت با صالحی امیری گفت که او در سال۸۸ و در اشاره به‌تقلباتی که صورت گرفته گفته است: «اگر بنا بوده از اول یک نفر از صندوق رأی بیرون بیاید پس چرا مردم را به‌تمسخر می‌گیرند؟ چرا این همه هزینه به‌نظام تحمیل می‌کنند؟».

همین معنا را در جلسهٔ قبلی مجلس ارتجاع، یکی از اعضای نورسیده به‌نام ثابتی بیان کرد و در رد حرف پزشکیان که می‌گفت همهٔ اعضای کابینه را خامنه‌ای تأیید کرده، گفت: «اگر این‌طور است که باید به‌همه وزرا رأی دهیم، مجلس را تعطیل کنید».

شایان توجه است که اصلاحگران درون رژیم هم در روزهای قبل، سرخورده و ناامید از کابینه‌یی که پزشکیان معرفی کرده بود غر و لند می‌کردند که این چه کابینه‌یی است؟! این‌که همان دولت دوم رئیسی است! تا این‌که خاتمی پدرخواندهٔ این جماعت به صحنه آمد و خواهان «درک موقعیت پیچیده و خطیر کنونی و برخورد واقع‌بینانه در قبال آنچه که رخ داده و رخ خواهد داد» شد.

خانم مریم رجوی پس از تصویب کابینهٔ معرفی شده در مجلس ارتجاع خاطرنشان کرد: «در حکومت و حاکمیت ملایان هیچ چیز عوض نشده و نخواهد شد. پزشکیان آنچه را نباید بگوید گفت و تصریح کرد خامنه‌ای شخصاً وزیران را تعیین و تأیید کرده و همه چیز با توافق "سازمانهای امنیتی، سپاه، سازمان اطلاعات و همه کسانی که باید توافق کنیم" انجام شده است. پزشکیان از ابتدا گفته بود چون نظام را در خطر می‌دید، آمده و برنامه‌اش اجرای سیاست‌های خامنه‌ای است اما برنامه مردم ایران، جمع کردن بساط خامنه‌ای و تمامیت رژیم ولایت فقیه است. ۱۲۴ اعدام در یک ماه گذشته، بیانگر همه چیز در مورد وضعیت رژیم و رئیس‌جمهور جدید آن است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d2bea60-8635-4205-a5cc-cff9e6eee7d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات