728 x 90

تظاهرات نیویورک، آیینه‌ای از قدرت مقاومت مردم ایران

تظاهرات ایرانیان آزاده علیه حضور رئیسی جلاد در برابر مقر ملل متحد
تظاهرات ایرانیان آزاده علیه حضور رئیسی جلاد در برابر مقر ملل متحد

همزمان با حضور جلاد ۶۷ در سازمان ملل و در اعتراض به این اقدام ایرانیان آزاده در نیویورک در مقابل ساختمان سازمان ملل تجمع باشکوه برگزار کردند. تظاهر کنندگان خواهان اخراج ابراهیم رئیسی از سازمان ملل و حسابرسی از وی به‌خاطر اعمال جنایتکارانه‌اش شدند.

این تظاهرات از نظر تعداد جمعیت و هم‌چنین کیفیت سخنرانان در نوع خود بی‌نظیر بود. سخنرانان خارجی و ایرانی در این گردهمایی با تأکید بر جنایتکار بودن رئیسی جلاد انزجار خود را از حضور او در سازمان ملل ابراز نموده و خواستار شدت عمل در مقابل رژیم جنایتکار آخوندی و پایان دادن به سیاست مماشات شدند.

در این تظاهرات چندین تن از سناتورهای آمریکایی و هم‌چنین نمایندگان جوامع ایرانی هوادار مقاومت سخنرانی کردند. رسانه‌های بین‌المللی نیز با انتشار چندین گزارش از این تظاهرت، بر ابعاد و کیفیت، تظاهرات اعتراض به سفر رئیسی تأکید کردند.

خبرگزاری رویترز چندین عکس از تظاهرات با شکوه ایرانیان با تیتر «تظاهرات ایرانیان آمریکایی در جریان بازدید از مجمع عمومی سازمان ملل توسط ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در نیویورک» مخابره کرد.

در زیر نویس یک عکس مخابره شده توسط خبرگزاری رویترز، که جوانان معترض در حال لگدمال کردن تصویر خامنه‌ای می‌باشند نوشته است:

«در حالی که ایرانی‌های آمریکا در تظاهراتی در نزدیکی مقر سازمان ملل در جریان سفر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در شهر نیویورک، ایالات متحده، در ۱۹سپتامبر ۲۰۲۳ شرکت می‌کنند، تابلویی روی زمین دیده می‌شود».

 

پایان دادن به سیاست مماشات و به‌رسمیت شناخته‌شدن مقاومت ایران یکی از خواسته‌های تظاهر کنندگان در اعتراضات چندماه گذشته می‌باشد. خانم مریم رجوی طی پیامی به این تظاهرات، با برشمردن چندین فقره از اقدامات دولتها در مماشات با آخوندها، خطاب به سران دولتها گفتند:

«زد و بندهای ننگ‌آور با جلادان مردم ایران از جمله ۶‌میلیارد دلار که در روزهای اخیر به خامنه‌ای و سپاه پاسداران داده‌اند، هم‌چنین برگرداندن عده‌یی از مأموران رژیم به ایران که به جرم تبهکاری و تروریسم یا نقض تحریم‌ها در آمریکا زندانی بوده‌اند.

بخشیدن غنی‌سازی ۶۰‌درصدی اورانیوم به آخوندهای بمب‌ساز هم‌چنان‌که در اجلاس شورای حکام آژانس انرژی اتمی از صدور قطعنامه درباره تخلفات فاحش رژیم چشم می‌پوشند. این فراتر از یک معامله است. این، کمک‌رسانی آشکار به قاتلان مردم ایران و پدرخوانده تروریسم در جهان امروز است».

تلویزیون سی.بی.اس آمریکا نیز با اشاره به تظاهرات پرشکوه ایرانیان به نقش سیاست مماشات در این سفر اشاره کرد و نوشت:

«امروز تظاهراتی در قسمت شرقی، ساعاتی پیش از حضور رئیس جمهور ایران در مقابل مجمع عمومی انجام می‌شود. تظاهرات کنندگان شامل ایرانی ـ آمریکایی‌ها و سیاستمداران پیشین آمریکا هستند. آنها خواهان اخراج ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و حسابرسی از وی به‌خاطر اعمالش می‌باشند».

این تلویزیون هم‌چنین با علیرضا جعفرزاده از مسئولان دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا نیز مصاحبه کرد. جعفرزاده نیز با اشاره به جنایات رئیسی خواستار محاکمه وی در مجامع بین‌المللی شد.

 

سالگرد اعتراضات سراسری و امدادرسانی به رژیم آخوندی

مجری تلویزیون سی.بی.اس به همزمانی این تظاهرات با سالروز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱و هم‌چنین امدادرسانی سیاست مماشات به رژیم آخوندی اشاره کرده و نوشت:

«تظاهرات یک سال بعد از شروع اعتراضات در ایران و یک روز بعد از آن که ایران ۵ بازداشتی آمریکایی را در معامله‌ای در مقابل آزادی حدود ۶میلیارد دلار آزاد کرد، برگزار می‌شود».

خبرگزاری فرانسه با انتشار ۱۸عکس از تظاهرات باشکوه ایرانیان هوادار مقاومت ایران نوشت:

«مردم در جریان هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) در ۱۹سپتامبر ۲۰۲۳ در شهر نیویورک در تظاهراتی علیه رژیم ایران در خارج از مقر سازمان ملل متحد شرکت کردند».

سخنرانان در این تظاهرات باشکوه نیز سیاست مماشات با رژیم آخوندی را محکوم کردند.

سناتور سام براون بک در این رابطه گفت: «بگذارید مردم ایران آینده خود را خودشان انتخاب کنند. به جامعهٔ جهانی می‌گویم که به‌صدای مردم ایران گوش کنید و به ملایان حاکم بر ایران پول ندهید... آیا ما این را یاد نگرفته‌ایم که پول دادن به تروریستها موجب گسترش تروریسم می‌شود؟»

 

انعکاس خشم مردم ایران از سیاست امدادرسانی به آخوندها

فاکس نیوز نیز با انتشار مطلبی به‌نقل از خبرنگار خود از تظاهرات، به سیاست مخرب مماشات و خشم ایرانیان از آن اشاره کرده و می‌نویسد:

«صف‌آرایی در نیویورک در مقابل مقر سازمان ملل متحد برای مخالفت با سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی. این خشم پس از مبادله زندانیان برای آزادی ۵آمریکایی به‌وجود آمد که ایران در ازای آن ۶میلیارد دلار دارایی نفتی رفع انسداد شده دریافت کرد».

خبرنگار با اشاره به خشم تظاهر کنندگان می‌افزاید:

«آنها بسیار پر سر و صدا هستند و هم‌چنین از دست دو رئیس‌جمهور نه تنها ابراهیم رئیسی، بلکه از رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز عصبانی هستند. آنها از قرارداد میلیارد دلاری پرزیدنت بایدن که به‌گفته آنها اکنون برای تأمین مالی تروریسم صرف می‌شود، عصبانی و خشمگین هستند».

انعکاسات این تظاهرات هم‌چنان ادامه دارد. خبرگزاریهای سی.بی.اس نیوز، الحره، شمس پرس و... . نیز این تظاهرات را منعکس کرده‌اند.

 

تظاهرات نیویورک برگ زرینی در تاریخ مقاومت ایران

تظاهرات بزرگ هواداران مقاومت در نیویورک برگ زرین دیگری در تاریخ مقاومت ایران است. این تظاهرات بزرگترین تظاهرات ایرانیان در اعتراض به سفر رئیسی به‌شمار می‌آید. نظم، تعداد، کنترل، کیفیت و اجرای منظم این تظاهرات نشان‌دهنده قدرت این مقاومت برای سرنگونی حکومت آخوندی است. این تظاهرات صدای کانون‌های شورشی است که در روزهایی اخیر در زیر شدید‌ترین جو امنیتی توانستند بیش از ۴۰۰ عملیات اختناق‌شکن را در تهران و ۴۰شهر دیگر انجام دهند.

این تظاهرات از سویی نشانه منفور بودن رژیم آخوندی در انظار مردم ایران و جهان و از سوی دیگر نشانه‌ٔ قدرت آلترناتیو چه در داخل کشور و چه در صحنه‌های بین‌المللی است. سرنگونی محتوم این رژیم را می‌توان در شعار کوبنده «می‌جنگیم، می‌میریم ایرانو پس می‌گیریم» تظاهر کنندگان هوادار مقاومت ایران دید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f32b2c07-0a41-4f2e-b4ea-0eb6dbd7445e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات