728 x 90

تقلای خامنه‌ای برای ماستمالی شکست، زیر رگبار اعترافها

سخن روز
سخن روز

پس از ۵روز خانه‌نشینی، سرانجام خلیفهٔ ارتجاع به‌بهانهٔ درختکاری از خلوت در آمد و بیلچه به‌دست تلاش کرد شکست خفت‌بار و فجیعی را که با ضربه پتک آسای تحریم سراسری خورده، رفع و رجوع و ماستمالی کند. او گفت:

«لازم می‌دانم اشاره کنم به‌موضوع مهم انتخابات و از ملت ایران تشکر کنم به‌خاطر حضورشان در پای صندوقهای رأی هم یک وظیفه اجتماعی و تمدنی را ملت ایران با این حضور انجام دادند هم یک جهاد انجام دادند. این جهاد چرا؟ چون در مقابل تبلیغات دشمنان بود حدود یک سال تقریباً دشمنان... دشمنان جمهوری اسلامی از اطراف دنیا تلاش کردند که مردم را منصرف کنند از انتخابات و انتخابات را از رونق بیندازند، مردم با حضور خودشان در پای صندوقها در مواجهه با این حرکت دشمنان، یک حرکت بزرگ و حماسه‌آمیزی را انجام دادند بنابراین این جهاد بود».

چند تناقض در همین چند جمله به‌چشم می‌خورد که در برابر بزرگی واقعیت و ابعاد شکستی که ملت ایران در تحریم سراسری بر رژیم تحمیل کرد، قابل اعتنا نیست، اما از بیان دو نکته نمی‌توان صرف‌نظر کرد؛ یکی این‌که از قضا خود او از یک سال پیش در سخنرانی نوروزی۱۴۰۲ جنگ بر سر انتخابات را کلید زد و بر اهمیت آن تأکید نمود و «حدود یک‌سال تقریبا» پی‌درپی خواستار یک انتخابات پرشور و پر حضور می‌شد و برایش پافشاری می‌کرد. نکتهٔ دیگر این‌که آن چه واقع شد به‌هر چیزی شباهت داشت الا «حرکت بزرگ و حماسه آمیز»! آن قدر که تقریباً تمامی باندهای دست‌اندرکار با رگباری از اعترافها، به‌بیانهای گوناگون آن را کابوس یک شکست غافلگیرکننده توصیف می‌کنند.

حقیقت این است که جیغ و فریادهای ایادی و رسانه‌های رژیم که از ضربه پتک‌آسای تحریم سراسری و پیامدهای آن به‌فغان آمده‌اند، هم ادعای بی‌رمق او پس از سکوت ۵روزه و هم رشته‌های یکساله‌اش اندر باب «انتخابات پرشور» برای «نجات نظام» را پنبه می‌کند:

علیرضابیگی عضو رد صلاحیت شدهٔ مجلس ارتجاع گفت: «چه اتفاقی افتاده که ما به‌یک چنین مصیبتی دچار شدیم که روز انتخابات به‌جای این‌که روز تجلی اراده مردم بوده باشد تبدیل به‌یک کابوسی شده» (سایت حکومتی دیدار نیوز – ۱۴ اسفند).

‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی عضو سابق مجلس ارتجاع گفت: «اگر آرای باطله را کم کنیم آمار مشارکت در تهران زیر ۱۰درصد می‌شود. میزان مشارکت باعث آبروریزی است شورای نگهبان صلاحیت افرادی را تأیید کرد که حتی خانواده‌هایشان به‌آنها رأی ندادند. دولت و مجلس از وضعیت یکدستی به‌همدستی تبدیل شدند (سایت حکومتی خبرآنلاین ـ ۱۴ اسفند)...

روزنامه فرهیختگان متعلق به‌ولایتی مشاور خامنه‌ای نوشت: «نفر سی‌ام لیست تهران در اسفند۹۸ از نفر اول لیست اسفند۱۴۰۲ رأی بیشتری آورده بود... مقایسه آرای منتخبان تهران در یک دوره ۴ساله و نه بیشتر «غم‌انگیز» است».

سایت حکومتی خبرآنلاین (۱۵ اسفند) نوشت: رأی نفر اول انتخابات تهران، کمتر از رأی نفر۵۲ انتخابات۱۳۹۴ است».

خبرگزاری حکومتی ایسنا (۱۵ اسفند) اعتراف کرد که ۴۵کرسی مجلس رژیم به‌خاطر این‌که کاندیدا از حداقل آرا یعنی ۲۰درصد حوزه انتخابیه برخوردار نبودند، تعیین‌تکلیف نشده است.

روزنامهٔ حکومتی هم‌میهن (۱۵ اسفند) نوشت: «بخش قابل توجهی از مردم پای صندوق نیامدند. بدنه رأی‌دهندگان به‌گونه‌یی ریزش کرد که تقریباً به‌هواداران سنتی رسید».

ناصر ایمانی، مهرهٔ رسانه‌یی باند حاکم اعتراف کرد: «آنهایی که فکر می‌کردند نارضایتی عمومی سال گذشته تمام شد، باید به‌نتایج انتخابات نگاه بکنند که نشان‌دهندهٔ این است که تمام نشده است» (سایت حکومتی خبر آنلاین ـ ۱۵ اسفند).

رسانه حکومتی بهارنیوز (۱۴ اسفند) نوشت: «این‌که شکست مفتضحانه در انتخابات را پیروزی جلوه می‌دهند و ابراز خوشحالی می‌کنند خیلی اتفاق عجیبی نیست. اینان برای اشتباهی که باعث شد غزه با خاک یکسان و یک میلیون انسان آواره شوند هم جشن گرفته بودند.

این دو اعتراف و اظهارنظر اخیر، بخشی از ابعاد شکست فجیع خامنه‌ای در نمایش انتخاباتی را معنا می‌کند. نخست آن‌که تحریم ۹۰درصدی و سراسری شعبدهٔ انتخابات خامنه‌ای به‌لحاظ سیاسی تداوم قیام سراسری۴۰۱ و شعله کشیدن مجدد خشم و خروش مردم ایران است.

دوم آن‌که باز شدن زبانها در داخل رژیم علیه جنگ‌افروزی جنایتکارانه رژیم در غزه، همان‌گونه که رهبر مقاومت گفت نشان می‌دهد «خامنه‌ای در شکست فجیع در مهندسی انتخاباتش بخش عمدهٔ منافع حاصل از خون‌ریزی و کشتارها در غزه را از دست داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d89322e7-c139-473c-a161-e64a250a2358"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات