728 x 90

جلاد۶۷ و رکوردشکنی در دروغ و وقاحت

سخن روز
سخن روز

رئیسی جلاد روز سه‌شنبه (۷شهریور) در یک نشست خبری، بار دیگر رکوردهای جدیدی از دروغ و وقاحت به‌جا گذاشت و در حالی که اقتصاد‌دانان و کارشناسان حکومتی از انهدام شالوده‌های اقتصادی خبر می‌دهند و عموم مردم سخت‌ترین و سیاهترین وضعیت معیشتی را تجربه می‌کنند، رئیسی با دریدگی و وقاحت حیرت‌انگیری بخش بزرگی از روده‌درازیهای خود را به‌بیان آمارهای دروغ و ساختگی اختصاص داد و مدعی شد که شاخصهای اقتصادی در همهٔ زمینه‌ها رشد و پیشرفت داشته است. وی گفت: در کشور امید ایجاد شده تورم تولیدٍ۱۰۳ تبدیل شد به‌۳۰درصد. تورم تولید رشد ماشین‌آلات تولید در کشور ۱۹درصد شد. رشد تولید ۶درصد شد. همه شاخص‌ها نشان‌دهنده رشد و تلاش و پیشرفت (است) وضعیت اشتغال که بسیاری نگران آن بودند ۸ و ۲دهم درصد شد. ۲۳استان کشور ما اعلام می‌کنند که وضعیت بیکاری... کاملاً متفاوت شده.

رئیسی به‌رغم همهٔ وقاحتش نتوانست ادعا بکند که قیمت حتی یک کالا کاهش داشته یا ثابت مانده، چرا که افزایش روز به‌روز قیمتها را مردم به‌چشم می‌بینند و فشار تورم و گرانی را در عمق جان خود حس می‌کنند.

حتی آمارهای رتوش شدهٔ نهادهای حکومتی که در رسانه‌های رژیم منعکس می‌شود، واقعیتی ۱۸۰درجه متفاوت از ادعاهای وقیحانهٔ جلاد۶۷ را به‌نمایش می‌گذارد. سایت حکومتی اعتماد آنلاین در گزارشی با عنوان کالاهای اساسی در سال دوم دولت رئیسی چند درصد گران شدند؟ در یک اینفوگرافی از ۱۲قلم کالاهای اساسی نشان داد که در سال دوم رئیسی، مرغ ۲۰۳درصد، گوشت ۳۱۸درصد، روغن مایع ۳۲۸درصد، ماکارونی ۲۸۳درصد، شکر ۲۵۳درصد، ماست ۳۰۷درصد و تخم‌مرغ ۱۶۱درصد گران شده است.

یک اقتصاددان حکومتی نیز گزارش داد: در ۲۳ماه دوران دولت رئیسی به‌اندازه دوره ناصرالدین‌شاه قاجار تا دولت حسن روحانی نقدینگی ایجاد شده و... بدتر این‌که دوسوم نقدینگی به‌دلیل ناترازی بانکها و فساد صورت گرفته در این شبکه ایجاد شده است. وی این نقدینگی را غارت کامل و تمام‌عیار از ملت ایران توصیف کرد (سعید لیلاز ـ روزنامهٔ حکومتی هم‌میهن ـ۲۳خرداد ۱۴۰۲).

معیشت مردم چنان فاجعه‌بار است که حتی پدرزن رئیسی، آخوند علم‌الهدی نیز در نمایش جمعهٔ (۳شهریور) مشهد ضمن بازارگرمی مسخره برای موفقیتها و پیشرفتها ی دامادش، ناگزیر اقرار کرد معیشت مردم ثبات ندارد، وضع گرانی‌ها در یک جریانی است که سفره امروز معلوم نیست فردا هم به‌همین قیمت پهن می‌شود یا نه.

گماشتهٔ دیگر خامنه‌ای در نمایش جمعهٔ (۳شهریور) شهرکرد، آخوندی به‌نام نکونام هم ضمن آن‌که از رشدهای اقتصادی واقعاً اعجاب‌آور دولت رئیسی دم می‌زد، گفت: اما نمی‌شود که اینها را برای مردم گفت.

رئیسی جلاد در دروغهای بی‌دنده و ترمز خود، از ادعای رفع بحران آب و برق هم ابا نکرد و گفت: ۲۲هزار مگاوات ما ناترازی برق داشتیم تا امروز که در خدمت شما هستم، ۷هزار مگاواتش ناترازی جبران شده... ۱۰هزار روستا را که تنش آبی داشت امروز که در خدمت شما هستیم، ۳۵۰۰روستا مشکل تنش آبی‌اش حل شده.

حتی اگر این رقم‌سازیهای رئیسی را هم باور کنیم، این اظهارات به‌معنای آن است که در برق ۱۵هزار مگاوات کمبود هست و ۶۵۰۰روستا هم‌چنان دچار بی‌آبی و تشنگی هستند.

در حالی که رئیسی جلاد در دروغ‌بافی‌های خود در این نشست خبری به‌کرات از وجود امید و آرامش در کشور دم زد، یک خبرنگار حکومتی به‌فضای ملتهب در جامعه و ناکارآمدی دولت رئیسی در کنترل بحرانها اشاره کرد و گفت: ما داریم به‌سمت یک دوقطبی سازی منحصر به‌فردی در جامعه حرکت می‌کنیم که در سال‌های اخیر نظیر نداشته. رئیسی در پاسخ به‌طور مسخره‌یی و با تأسی از وارونه‌گویی‌های اربابش خامنه‌ای گفت: ما این التهابی که شما گفتید این التهاب را معتقد نیستیم. التهاب در طرف مقابل است، در دشمن قرار دارد، دشمن ملتهب است... جامعه دارای انسجام است و این التهاب و دوقطبی را آنها دارند القا می‌کنند.

رئیسی جلاد در پاسخ به‌سؤالی در مورد برنامهٔ دولتش برای تضمین محیط علمی دانشگاه نیز با لفاظی و کلی‌گویی‌های شیادانه از حفظ محیط علم و دانش و این‌که ارتقای علم و دانش در گرو حفظ آرامش در دانشگاههاست دم زد، اما در عین‌حال گفت: اگر افراد نادری بخواهند قانون‌شکنی کنند خود دانشگاه نباید اجازه بدهد... اگر یک فردی بخواهد نظم دانشگاه را برهم بزند. خوب در دانشگاه یک چارچوبی وجود دارد.

این اولین بار نیست که رئیسی در برخورد با این‌گونه سؤالها، پشتک وارو می‌زند و با جوابش همه را مبهوت می‌کند؛ وی در اولین نشست خبری پس از انتصابش به‌ریاست جمهوری، در پاسخ به‌یک خبرنگار خارجی که از او دربارهٔ نقشش در قتل‌عام۶۷ سؤال کرد گفت آن اقدام، دفاع از حقوق‌بشر بوده است.

بگذار خلیفهٔ ارتجاع و گماشتهٔ جلادش قتل‌عام را دفاع از حقوق‌بشر و شرایط جامعه در آستانهٔ انقلاب را آرامش و انسجام توصیف کنند، اما بر کسی پوشیده نیست که همین وارونه‌گویی‌ها نشانهٔ درماندگی و هراس از نزدیکی چشم‌انداز سرنگونی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/518fe849-0de3-41c8-a703-02484bbe1eda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات