728 x 90

جمع شدن بی‌سر و صدای پروژه واکسن برکت!

واکسن قلابی
واکسن قلابی

پس از چندماه تبلیغات و دودودم در مورد ساخت و تأثیرگذاری واکسن کووبرکت، شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو «خبر داده که «مقدمات کار واکسن برکت برای دریافت تأییدیه سازمان جهانی بهداشت انجام شده است و مدارک را کامل کردند و برای اخذ مجوز از سازمان جهانی بهداشت کاندیدا شده‌اند». اما زمانی‌که به وبسایت سازمان جهانی بهداشت مراجعه می‌کنیم، خبری از واکسن برکت نیست» (روزنامه آرمان ۲۱مهر ۱۴۰۰).

محمدرضا محبوب‌فر یک کارشناس حوزه سلامت پارا فراتر گذاشته و در روزنامه همدلی ۲۱مهر ۱۴۰۰ نوشت: «با اوجگیری دوباره کرونا در ایران و ورود زود هنگام به پیک ششم بیماری، اخبار منتشر شده حاکی اســت که تزریق واکسن کرونای برکت متوقف و پروژه واکسن برکت بی‌سر و صدا جمع شده است. در حالی‌که ظهور برخی عوارض واکســن در تزریق کنندگان و استقبال کم مردم از چنین واکســنی عامل توقف آن عنوان شده اســت، اگر تأخیر هشت ماهه واکسیناسیون در کشور صرفاً به‌دلیل تأمین واکسنهای ایمن برای مردم کشور بوده است، پس چرا تاکنون برخلاف همه واکسنهای دنیا، بعد از ماهها تزریق واکسن برکت هنوز یک مقاله علمی از نتایج واکسن برکت و مستندات آن منتشر نمی‌شود و کشورهای خاورمیانه و دنیا پذیرش گواهی واکسیناسیون واکسن برکت را موکول به تزریق یک دز اضافی از واکسنهای معتبر خارجی مثل فایزر، مدرنا، جانسون و آسترازنکا کرده‌اند».

این وضعیت فضاحت‌بار در زمینه واکسیناسیون در شرایطی است که پیک ششم کرونا در راه است و پزشکان و متخصصان زیادی نسبت به شیوع آن هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

نگرانی مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست این است در حالی که اکثر مردم واکسینه نشده و واکسنهای موجود هم اعتبار چندانی ندارند «پیک ششم با واریانت‌های جدید رخ دهد» در شرایطی که «نسبت افرادی که دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند کمتر از چهار درصد است، در حالی که جمعیت ۵۰کشور جهان بیش از نیمی از دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند» (روزنامه جهان صنعت ۲۱مهر ۱۴۰۰).

در مورد عواقب مرگبار واکسنهای تزریق شده خصوصاً واکسن موسوم به کووبرکت و سایر واکسنهای دست‌ساز آخوندی، و هم‌چنین بی‌اعتمادی مردم به این واکسن‌ها پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مصاحبه با تلویزیون شبکه ۱ گفت: «چرخش ویروس هنوز خطرناک است شما الآن این چند روزه می‌شنوید خیلی مریضها هستند مثلا دو دوز هم زدند و متأسفانه فوت کردند خیلی سؤال می‌کنند پس چرا واکسن چی شد؟ چرا واکسن اثر نکرد؟».

بنابراین علاوه بر این که واکسن دست پخت محمد مخبر معاون اول آخوند رئیسی و ۶واکسن موهوم دیگر دست‌ساز نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای از جمله سپاه جهل و جنایت از نظر جهانی اعتبار ندارند، به‌لحاظ داخلی نیز اعتبار این واکسن زیر علامت سؤال است،

چنانکه به اذعان رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی، بسیاری از مردم از ترس عواقب مرگبار این واکسن‌ها به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمی‌کنند.

واقعیت این است که سردمداران حاکمیت کاملاً آگاه بودند که زیرساخت تولید واکسن بیماری خطرناکی مانند کرونا در کشور وجود ندارد.

اما با این حال خامنه‌ای تلاش کرد با تولید واکسنهای غیرمعتبر نهادهای وابسته به بیت خود، هم فتوای مضحک و دجالگرانه خود در زمینه ممنوعیت واکسنهای معتبر نظیر فایزر، مدرنا و آسترازنکا را توجیه کند، و هم سود هنگفتی به جیب این نهادها و بیت منفور خود بریزد.

پیش از این حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع به این واقعیت که نظام آخوندی توان ساخت واکسن معتبر را ندارد اعتراف کرده بود.

مجری رادیوی حکومتی جوان از او سؤال کرد از سرنوشت ۷ واکسن ایرانی کاملاً مطلعید شما؟

شهریاری: بله

مجری: آیا ما به هوای این‌که در داخل واکسن تولید کنیم در خرید واکسن خارجی واکسن داشتیم؟

شهریاری: بله

مجری: به‌نظر شما مدیران پروژه واکسن برکت خودشان می‌دانستند که نمی‌توانند به‌قول ۲۰میلیون واکسن تا پایان مرداد و ۵۰میلیون تا پایان شهریور عمل کنند؟

شهریاری: نمی‌دانستند که دروغ می‌گویند. (سایت آفتاب به‌نقل از رادیو جوان ۲۸مرداد ۱۴۰۰). .

با این وجود باز هم مقامات دولت رئیسی مدعی تولید واکسن هستند. در این رابطه حیدر محمدی مدیرکل حکومتی امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو مدعی شد: «در حوزه واکسن کرونا هم‌اکنون سه تولیدکننده واکسن مجوز مصرف دریافت کردند و چند تولیدکننده هم در مسیر اخذ مجوز هستند که امیدواریم به‌زودی وارد این عرصه شوند. صنعت دارویی ما با افتخار جزو اولویت‌های دنیاست» (خبرگزاری تسنیم ۱۹مهر ۱۴۰۰).

اگر صنعت دارویی رژیم جزو اولویت‌های دنیا است چرا نتوانسته جلو مرگ و میر روزانه حدود ۲هزار نفر در سه ماه هم اخیر را بگیرد و چرا واکسن کوو برکت بدون سر و صدا در حال جمع شدن است؟

واضح است که این هم یکی از دروغ‌ها و شیادی‌هایی است که به قیمت از دست رفتن جان دهها هزار انسان شده و به‌مثابه قتل‌عام و جنایت علیه مردم ایران است.

جنایتی که اولین مسئول آن خامنه‌ای است که با فتوی ضدمردمی خودش از ورود واکسن معتبر به ایران جلوگیری کرد.

جنایتی که مردم ایران آن را نه فراموش می‌کنند و نه می‌بخشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7a4dea3-cb5e-49c2-a806-45ccd5a50630"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات