728 x 90

حسن روحانی؛ ابراز وحشت به زبان معکوس

روحانی شیاد
روحانی شیاد

آخوند حسن روحانی ۱۱مهر ۹۷ در جلسه هیأت دولت سخن گفت و بار دیگر با وقاحت خاص آخوندی، وقیحانه‌تر از دفعات قبل، ادعا کرد وضع اقتصادی از هر نظر خوب است، «وضعیت ارزی کشور و ذخایر اسکناس بهتر از هر زمان دیگری است... از ابتدای دولت تا امروز بر اساس آخرین آمار امروز بهترین شرایط را در این زمینه دارا هستیم».

روحانی همچنین نقش دولت را در بالا پایین کردن عامدانه نرخ ارز انکار و تکذیب کرد.

حسن روحانی با ضدونقیض‌گویی به شرایط سخت کنونی و شرایطی که در آینده ممکن است سخت‌ترین شرایط پیش بیاید اشاره کرد و گفت: «البته یک خرده دولت مقداری با احتیاط قدم برمی‌دارد و این به‌خاطر آن است که اگر در آینده سخت‌ترین شرایط پیش روی دولت قرار گرفت با مشکل مواجه نشویم، اما امروز همان سخت‌ترین شرایط است و آمریکایی‌ها همه اقدامات را علیه ملت ایران انجام دادند و چیزی برای آبانماه باقی نمانده و هیچ‌کس کلمه ۱۳آبان را در ذهن خود خطور ندهد چرا که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ تمام کارهایی که قرار بود آمریکایی‌ها در آبانماه انجام دهند در شهریور و مهر انجام دادند».

مردم ایران به تجربه می‌دانند این سخنان روحانی، نشانه آن است که خود او انتظار بروز فاجعه را در تاریخ ۱۳آبان دارد و از آن به‌شدت وحشت‌زده است.

کما این‌که همه به یاد دارند که روحانی در مصاحبه تلویزیونی خود در ۲بهمن ۹۶ که نرخ ارز تازه سیر صعودی خود را شروع کرده بود، پیش‌بینی کرد که قیمت ارز به‌زودی پایین خواهد آمد و در پاسخ به مجری برنامه که آیا خیال ما بابت دلار راحت باشد؟ قاطعانه گفت: «بله راحت باشد»! اما بعد همه دیدیم که چه شد!

روحانی با همین شیوه دست‌داشتن دولت در بالا پایین شدن نرخ کنونی ارز را انکار می‌کند: «ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم از بالا رفتن ارز، ریال به دست بیاوریم این یک تهمت است به دولت، چرا که دولت راههای سالمی را برای تأمین ارز مورد نیاز خود، دارد و نیازی به این کار ندارد و این اقدامات به ضرر دولت است؛ دولت هیچ‌وقت نمی‌خواهد که نرخ ارز در بازار نامتعادل باشد و همواره توصیه من به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سایر مسئولان این بوده که باید قیمت ارز را متعادل نگهداریم».

انکار نقش خائنانه دولت در افزایش نرخ ارز، در حالی است که نه تنها باند خامنه‌ای بلکه مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی نیز صراحتاً از بازی دولت با ارز برای تأمین کسر بودجه‌اش سخن می‌گویند. آخرین مورد، نامه ۵۰تن از اقتصاددانان حکومتی به سران سه‌قوه است که محور اصلی آن هشدار نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار افزایش عامدانه نرخ ارز توسط دولت روحانی است. 

این نامه با این جمله آغاز می‌شود که: «لطفاً از بروز یک فاجعه ملی جلوگیری فرمایید». نویسندگان نامه از جمله به «فرو غلتیدن ناگهانی میلیونها نفر از افراد طبقه متوسط جامعه به زیر خط فقر» اعتراف کرده و سپس هشدار می‌دهند: «استمرار خطاها و سهل‌انگاری‌های صورت‌گرفته در قیمت ارز موجب خواهد شد که خانوارهای ایرانی با بالاترین نرخ تورم بعد از جنگ جهانی دوم مواجه شوند».

نویسندگان این نامه سپس با اشاره به مافیای «قدرت، ثروت، رسانه» هشدار داده‌اند که این باند مافیایی درصدد ایجاد «موج جدیدی از جریان‌سازی برای جهش‌های بعدی نرخ ارز» است. و این در حالی است که «بر اساس گزارشهای جدید جهانی خط فقر شدید، مصرف یک خانوار ۳نفره، به میزان ۱۷۰دلار در ماه مشخص شده است. در این‌صورت با استقرار دلار ۹هزار تومان به بالا، حداقل نیمی از جمعیت کشور به زیر خط فقر مطلق می‌رود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36775d63-c22a-4eca-9e52-6c03fd1f7f44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات