728 x 90

حمایت از کالای ایرانی یا ادامه روند نابودی تولید داخلی؟

رکود تولید داخلی
رکود تولید داخلی

«سوزوکی سوار می‌شویم و از کالای ایرانی حمایت می‌کنیم! »

این تیتر در صفحه اول روزنامه حکومتی آفتاب یزد پنجشنبه 16فروردین۹۷نوشته شده است.

روزنامه رسالت ارگان باند مؤتلفه هم به‌نقل از آخوند مکارم شیرازی نوشته است: «حمایت از کالای ایرانی، نیازمند عزم جدی است! ».

وقتی بدانیم که مکارم شیرازی همان سلطان شکر ایران است میزان خلوص و جدیت نظام ولایت در «حمایت از کالای ایرانی» بیشتر روشن می‌شود.

حتماً متوجه شدید که بحث، بحث حمایت از کالای ایرانی است که علی خامنه‌ای آن را شعار امسال حکومتش اعلام کرد و از آن روز تا الآن تمام رسانه‌های حکومتی از هر دو باند حاکم در این بوق می‌دمند. برای این‌که ببینیم اوضاع حمایت از کالای ایرانی به‌خصوص در عرصه تولید صنعتی و تولید کشاورزی چطور پیش می‌رود رسانه‌های حکومتی هم با همه رقم سازی هایشان کفایت می‌کنند. چون آش به قدری شور است که آشپز هم نمی‌تواند لاپوشانی کند.

در حالیکه روزانه صدها و شاید هزاران بار شعار حمایت از کالای ایرانی از رسانه‌های حکومتی به گوش می‌رسد اما واقعیت و خبرها حتی بر اساس آنچه که همین رسانه‌ها پخش می‌کنند، از نابودی سیستماتیک تولید ایرانی حکایت می‌کند.

تلویزیون رژیم در روز 15اسفند از«هراس قطعه سازان» و از «خزان در بهار خودروسازها» خبر داد.

در حالیکه واردات خودرو با قراردادهای برجامی و غيربرجامی، ریشه صنایع داخلی را خشک می‌کند، وضعیت تولید کشاورزی نیز حال و روز بهتری ندارد. تلویزیون رژیم در گزارش دیگری در روز 15فروردین۹۷تحت عنوان «کشاورزی بر سر دو راهی» از بلاتکلیفی کشاورزان توسط دولت خبر داد. و این‌که شیب تمایل دولت بر واردات است برای همین نرخ های حمایتی را برای محصولات کشاورزی به موقع اعلام نمی‌کند. و کشاورز نمی‌داند فی المثل گندم کشت کند یا نکند. اگر کشت بکند و دولت نخرد چه می‌شود؟ و اگر کشت نکند چه کند؟

روزنامه حکومتی وطن امروز در روز پنجشنبه 16فروردین 97 در واکنش باندی برای خالی کردن زیرپای رقبای حکومتی‌اش نوشت: «در وضعیتی هستیم که حتی اگر تبلیغ و خرید محصولات تولید داخل هم به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد، باز هم اقتصاد ایران نخواهد توانست بهره‌‌ای را که باید از فروش محصولاتش ببرد». سپس با اشاره به ساختار حاکم بر مناسبات تولیدی در نظام آخوندی می‌نویسد: «بی‌تردید کارگر حقوق نگرفته‌یی که هر روز خطر تعدیل و اخراج را از نزدیک حس می‌کند و سایه حمایت اتحادیه‌یی را نیز روی سر خود نمی‌بیند، ناتوان از تولید کالایی است که بتواند جایگزین کالای مشابه خارجی شود.  تولیدکننده‌ای که ادامه حیات اقتصادی‌اش بستگی دارد به تصمیم‌های خلق‌‌الساعه و گاه در خدمت رانت در بالا و پایین شدن تعرفه‌ها، چطور می‌تواند دلگرم به چنین کاری بماند».

در یک خبر تبلیغاتی دیگر، سرکرده ارتش تحت‌امر آخوندها اعلام کرد خرید اجناس خارجی که مشابه داخلی دارند در ارتش ممنوع شده است.

عبدالرحیم موسوی گماشته آخوند خامنه‌ای با اشاره به نامگذاری سال 97  به نام سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی از سوی خامنه‌ای، مدعی شد: « ما پیش از این نیز از منویات (خامنه‌ای) آگاهی داشتیم و چندین سال است که خرید جنس خارجی که مشابه داخلی دارند در ارتش ممنوع شده است».

قابل ذکر است که وی هیچ اشاره‌یی به واردات مستمر نظامی از کره شمالی، روسیه و دیگر کشورهای صادر‌کننده سلاح نکرد.

 

بهار نکوی سال حمایت از کالای ایرانی را می‌شود در گزارش  خبرگزاری حکومتی ایلنا در روز 15فروردین۹۷دید که« کارخانه ایران سیلندر شهر ری تعطیل شد. این واحد تولیدی که در زمینه تولید انواع کپسول و سیلندرهای گاز در شهرستان ری در استان تهران فعالیت دارد، از اول فروردین ماه سال جاری (۹۷) به‌دلیل مشکلاتی که در زمینه تولید دارد، تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم‌اکنون بیکار شده‌اند».

مشابه مشکلات کارگران ایران سیلندر را کارگران سایر صنایع داخلی از قبیل صنایع نیشکر هفت‌تپه، هپکوی اراک، نورد اهواز و دهها کارخانه بزرگ و کوچک دیگر نیز دارند و تقریباً روزانه در حال اعتراض و اعتصاب برای حل مشکلاتشان به‌سر می‌برند.

لازم به یادآوری است تمامی شعارهای حمایت از کالای ایرانی در حالی انجام می‌شود که دولت  روزانه در حال تلاش برای اجرایی کردن قرارداد با شرکتهای خارجی در روسیه و ترکیه و ارمنستان و آذربایجان و توتال و شرکتهای آلمانی و ایتالیایی و امثالهم است. تلاشی که اولین نتیجه‌اش انهدام کامل ته مانده زیرساختهای صنعت و کشاورزی بومی کشور است!

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11e0cd1b-f925-4954-884e-31951f766f68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات