728 x 90

حکم بی‌سابقه نقطه عطفی علیه نظام - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی روز شنبه ۱۸بهمن، بیشتر مطالب و تیترهای خود را به دعوای دولت و مجلس و دولت و باند دلواپسان نظام بر سر بودجه و مذاکره با آمریکا اختصاص داده‌اند. بحران کرونا به‌خصوص با ضدونقیض گویی‌های مقامات حکومتی به اعتراف در روزنامه‌ها هم کشیده است.

بحران اقتصادی اجتماعی و پیامدهای تحریم‌ها از دیگر نکات روزنامه‌های امروز است. روزنامه‌های امروز به‌نظر می‌رسد به‌صورت دستوری همه به جز دو مورد در باند خامنه‌ای در مورد محکومیت دیپلمات تروریست رژیم در دادگاه بلژیک سکوت کرده‌اند. دو روزنامه وطن امروز و کیهان هم ضمن سوزوگداز از نقش مجاهدین و مقاومت ایران در محکومیت اسدالله اسدی، باند روحانی را مورد حمله قرار داده‌اند.

حکم بی‌سابقه نقطه عطفی علیه نظام

«مصونیت از‌دست‌رفته!» تیتردرشت صفحه اول وطن امروز است که ضمن این‌که این محکومیت را «بی سابقه» و «نقطهٔ عطف» رویارویی «برخی کشورهای اروپایی» علیه نظام توصیف کرده، از پیامدهای این حکم ابراز وحشت کرده و از جمله نوشته است: «دستگیری و محاکمه دیپلمات (نظام) در ادامه سناریوی حذف دیپلمات‌های وفادار به نظام در اروپا صورت گرفته است، سناریویی که در صورت امکان، می‌توانند علیه دیگر دیپلمات‌های مؤثر ما در اروپا نیز اعمال کنند».

در این مقاله بسیار مفصل جابه‌جا به پیامدهای بعدی این حکم تاریخی ابراز نگرانی شده و با یادآوری ضربات قبلی که دیپلمات تروریستهای نظام در اروپا دریافت کرده‌اند به دولت روحانی حمله کرده و از جمله نوشته است: «اخراج دیپلماتها و سفرای ایرانی از فرانسه و آلبانی و همین‌طور حملات مکرر به سفارتخانه‌ها و مراکز دیپلماتیک ایران در اروپا نشان می‌دهد یک سناریوی حذف «دقیق» علیه دیپلمات‌های زبده ایرانی در اروپا اجرا شده است. عملکرد وزارت امور خارجه ایران در قبال این سناریوی حذف دقیق، بسیار منفعلانه و ضعیف بوده است».

کیهان خامنه‌ای با یادآوری سابقهٔ دستگیری دپیلمات تروریست رژیم نوشته است: «انفعال ۲ساله وزارت امور خارجه در قبال این نیروی خودی و موج‌سازیهای فراوان (مجاهدین) برای بهره‌برداری از این پرونده‌سازی باعث شد دستگاه قضایی بلژیک سرانجام با اعلام پایان یافتن مراحل تحقیقات، دادگاههای رسیدگی به اتهامات اسدی و ۳ فرد دیگر را آغاز کند که در نهایت به صدور حکم علیه آنها منجر شد».

واکسن کرونا و تناقض‌گوییهای حداکثری

مطالب متنوعی در مورد ضد و نقیض‌گوییهای حکومتی در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود. آرمان در مطلبی با عنوان «تناقض‌گویی‌ها موجب افزایش دلهره مردم از آینده» از جمله نوشته است «یک روز اعلام کردند که تعداد ۲میلیون واکسن از روسیه خریداری شده، چند وقت بعد اعلام شد که ۵۰۰هزار دوز خریدار شده و حالا یکی از مسئولان می‌گوید که «چند ده‌هزار» دوز واکسن کرونا از روسیه رسیده است! تناقض‌ها در گفتار به حداکثر رسیده». این روزنامه در ادامه نوشته است: «این‌که حالا واکسن به کشور رسیده نیز یک مسأله دیگری است که آیا واقعاً به دست نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر می‌رسد یا خیر؟ آیا آقازاده‌ها و مسئولان در اولویت هستند یا خیر؟».

سیاست روز از باند خامنه‌ای هم در قسمتی از مطلب طنزش نوشته: «یک مقام وزارت بهداشت: برای واردات واکسن عجله نداریم و باید تا... بررسی و مطالعه کنیم».

بعد هم اضافه کرده: «نقطه چین بالا را با گزینه مناسب پر کنید.

الف) چهل سال بعد

ب) هزاره چهارم

ج) وقت گل نی

د) هیچکدام».

انحراف بنیادین در سیاست‌گذاری نظام

روزنامه‌های حکومتی از باند مغلوب به بی‌نیازی آمریکا به مذاکره با رژیم توجه داده و هشدار داده‌اند این نظام است که برای رفع تحریم‌ها نیاز به مذاکره دارد. هم‌چنین روزنامه‌های آرمان، اعتماد و ستاره صبح با یادآوری مسخرگی مصوبه مجلس رژیم برای خروج از ان.پی.تی بن‌بست و تناقض رفتاری نظام را گوشزد کرده‌اند. جهان صنعت هم در مطلبی از آخوندی وزیر پیشین راه و ترابری در دولت روحانی به گوشه‌یی از خسارت سیاست‌های رژیم به مردم ایران اشاره کرده و با یادآوری این‌که دور زدن تحریم‌ها برای نظام ۱۵ تا ۳۰درصد هزینه اضافه داشته نوشته است: «میزان صادرات و واردات ایران از سال۸۵ تا ۹۸ معادل ۲۰۸۱میلیارد دلار بوده است. اگر میانگین هزینه‌های گفته شده را ۲۰درصد در نظر بگیریم چیزی حدود ۴۰۰میلیارد دلار اضافه هزینه تجارت ایران در این ۱۵سال در این شبکه توزیع شده تا بتواند هدف دور زدن تحریم‌ها را محقق کند». بعد هم اضافه کرده این خسارت با دامنهٔ «سالانه ۲۰ تا ۲۵دلار ادامه دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ae3b32c-5ae8-4eef-822e-23bca32eabdc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات