728 x 90

خامنه‌ای؛ التماس رأی دادن برای نجات نظام

سخن روز
سخن روز

روز چهارشنبه ۹اسفند خلیفهٔ ارتجاع به بهانهٔ دیدار با گروهی از بسیجی‌ها تحت عنوان «رأی اولیها» بار دیگر به صحنه آمد تا در آستانهٔ نمایش انتخابات، به نیروهایش هشدار دهد «اگر انتخابات ضعیف برگزار بشود هیچکس سود نمی‌برد، همه ضرر می‌کنند همه ضربه می‌خورند» و «اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین‌کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم».

او با اذعان به رویگردانی گسترده از شعبدهٔ انتخاباتی، افزود: «در داخل هم بعضی نسبت به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند البته من احدی را متهم نمی‌کنم اما یادآور می‌شوم... آن کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند که خب هستند متأسفانه، هم خودشان اظهار بی‌میلی می‌کنند هم دیگران را تشویق می‌کنند به عدم حضور، اینها به نظر من قدری بیشتر فکر کنند، رأی ندادن هیچ فایده‌ای ندارد».

خامنه‌ای ۱۰روز پیش (۲۹بهمن) با اشاره به کسانی که «اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند» گفته بود: «باید در انتخابات همه شرکت کنند». پیش از آن نیز در ۶دی خطاب به جمعی از زنان حکومتی گفت: «درمسأله انتخابات، شما بانوان و خانمهای عزیز می‌توانید نقش ایفا کنید، مهم‌ترین نقش شما در داخل خانه است مادرها می‌توانند نقش ایفا کنند وادار کنند فرزندان را همسر را برای این‌که در زمینه انتخابات فعال باشند»... .

طی دو ماه گذشته بسیاری از نمایندگان خامنه‌ای هم قطارکش به میدان آمدند و با عجز و لابه خواستار مشارکت در این نمایش رسوا شدند.

آخوند دری نجف‌آبادی در نمایش جمعهٔ (۴ اسفند) اراک با التماس خطاب به جمعیت اندکی که مقابلش بودند گفت: «من خواهش می‌کنم برادران من، خواهران من، با صندوقهای رأی قهر نکنید، با امام زمان قهر نکنید، با شهدا قهر نکنید، با رهبری قهر نکنید... شرایط بسیار شرایط حساسی است... گرگ زیاد است حتی گاهی توی لباس ماها، بنابراین شما خودمان کمک بدهیم به انتخابات و حضور».

در همان روزآخوند عابدینی در نمایش جمعهٔ قزوین، ضمن اظهار نگرانی از فوران خشم مردم گفت: «ممکن است کسی از مشکل و یا معیشتی ناراحتی دارد، این ناراحتی با بی‌تفاوتی بهتر نخواهد شد».

آخوند اعرافی در نمایش جمعهٔ قم به خطاب نیروهای نظام گفت: «همهٔ آنهایی که دل در گرو ایران بسته‌اند، دل در گرو اسلام بسته‌اند، دل در گرو عظمت و اقتدار و امنیت ایران دارند، همه گروهها، همه جناح‌ها همه اشخاص، همه طوایف، همه گروهها به‌عنوان یک وظیفه ملی اسلامی انقلابی و به‌عنوان یک عبادت هفته آینده باید بیایند و دیگران را هم بیاورند. هم بیایید هم بیاورید».

آخوند مقدسی بیرجندی در نمایش جمعهٔ تهران گفت: «در جلسه‌یی بودم یکی گفت برادرم می‌گوید رأی نده، اون میگه پسرم میگه رأی نده، اون می‌گفت که شوهرم می‌گفت رأی نده گفتم بسیار خوب عقل می‌گوید رأی بده، دین می‌گوید رأی بده، مراجع تقلید می‌گویند رأی بده، رهبر معظم انقلاب می‌گوید رأی بده «.

آخوند علم‌الهدی، پدرزن رئیسی و نمایندهٔ خامنه‌ای در مشهد گفت: «حداقل رئیس خانواده‌ات که هستی باید همه اینها را وادار کنی به رأی دادن همون جور که وادار می‌کنی به نماز خوندن. مگر بچه‌ات را صبح بیدارش نمی‌کنی پاشو نماز صبح بخون به همون کیفیت باید او را وادار کنی به رأی دادن».

پیش از اینها در ۹دی، آخوند احتشام کاشانی با التماس و نگرانی خطاب به خودیهای نظام در سپاه و حوزه و بسیجیان دانشگاه گفته بود: «اگر خدای ناکرده، خدای ناکرده، خدای ناکرده، حوزه و دانشگاه و خواص و جامعه کوتاهی کنند و این دفعه پایین‌تر بیاید کی مسئول است؟».

علی مطهری هم که در این روزها مأمور گرم کردن تنور خاموش نمایش انتخابات شده، می‌گوید: «به‌خاطر حوادث سالهای گذشته، انتخابات آینده مهم تلقی می‌شود». وی ضمن اذعان به انزوای جهانی رژیم به‌خاطر جنگ‌افروزی و تروریسم می‌افزاید: «شرایط منطقه به گونه‌یی است که غرب و شرق نگاهی به ایران دارد. میزان مشارکت مردم می‌تواند تاثیرگذار در تصمیمات قدرتهای جهانی باشد».

فهرست عجز و لابه برای رنگ و لعاب دادن به شعبدهٔ ورشکسته انتخابات، در اشکال مختلف طولانی است. اما فصل‌مشترک همهٔ اینها درهم‌شکستگی و تلاش برای حفظ «امنیت» نظام و «نجات» رژیم از مهلکه سقوط است.

با این حال مردم به چیزی کمتر از سرنگونی رضایت نمی‌دهند و امروز دوست و دشمن دریافته‌اند که زمان شعبده و نمایش سپری شده و «زمان، زمان انقلاب است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a54b0a1-e93c-4973-b5cc-4a9e489ac79d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات