728 x 90

خامنه‌ای در روز درختکاری

خامنه‌ای و مسمومیت مدارس
خامنه‌ای و مسمومیت مدارس

خامنه‌ای پس از مدتها سکوت درباره جنایت مسموم کردن دانش‌آموزان روز ۱۵اسفند به بهانه روز درختکاری به صحنه آمد و درباره مهمترین مسأله و مشکل روز جامعه ایران یعنی جنایت مسموم کردن دانش‌آموزان نیز چند جمله‌ای گفت.

 

این هم از طنز تلخ روز درخت‌کاری در میهن ماست که هر بار در نزدیک عید و نوروز که مردم می‌باید در شادترین روزهای سال و در آمادگی برای فرا رسیدن بهار باشند از صدقه سر حاکمیت ننگین ولایت فقیه، بیماری و مصیبت گریبان‌گیر مردم می‌شود و روزگارشان را سیاه می‌کند. درست سه سال قبل در چنین روزهایی بود که خامنه‌ای سکوت طولانی خود درباره کرونا را شکسته و به صحنه آمده بود و در حالی که ویروس مرگبار کرونا چندین ماه در کشور کشتار می‌کرد و به‌شدت در حال گسترش بود با کوچک‌نمایی گفته بود «آن را خیلی بزرگ هم نکنیم». این بار نیز پس از گذشت سه ماه از شروع جنایت مسمومیت‌ها، خامنه‌ای کمتر از دو دقیقه درباره همین جنایت مسمومیت صحبت کرد و بقیه صحبت‌های وی نیز چیزی جز بیان استیصال و تناقض نبود.

 

ما امروز مشکل داریم!

خامنه‌ای در اولین تناقض مجبور شد به گوشه‌هایی از وضعیت بحرانی اقتصاد مردم اشاره کند. او که همواره مدعی پیشرفت بود و می‌گفت: «ما در مسائل گوناگون کشور پیشرفت کرده‌ایم؛ در دانش پیشرفت کرده‌ایم، در مدیریتها پیشرفت کرده‌ایم»! (سایت خامنه‌ای، ۲۷مهر) اعتراف کرد که بحران اقتصادی و تکیه بر سیاست تک‌محصولی نفت «به همین جایی می‌رسه که امروز شما ملاحظه می‌کنید» [با اشاره دست و طلبکارانه!] و در ادامه اذعان کرد که «ما امروز مشکل داریم، هم در زمینه ارزش پول ملی‌مون مشکل داریم هم در زمینه تورم و گرانی مشکل داریم». البته مثل همیشه که هیچ راه‌حل و برون‌رفتی ارائه نمی‌دهد، با گفتن چند انشاءالله ماشاءالله یکی از کارهای مهم عبور از بحران اقتصادی را همین «درختکاری» دانست!

 

خامنه‌ای در تناقض دوم از صحبت‌های کوتاه خود گذری هم به اهمیت درخت‌کاری در محیط‌زیست زد و در حالی که دولت رئیسی جلاد با سوخت غیرمجاز مازوت در نیروگاهها، همزمان به جنگ مردم ایران و محیط‌زیست ایران رفته است مدعی شد که «ما جزء کشورهای معدودی هستیم که حفظ محیط‌زیست رو در قانون اساسیمون داریم»! اما مردم ایران با گوشت و پوست و ریه‌های خود بسیاری از روزهای سال گذشته را در شرایطی زیسته‌اند که میزان آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور از حد مجاز فراتر رفت و بارها مدارس و حتی ادارات تعطیل شد و در یک نمونه معاون درمان وزارت بهداشت رژیم از مراجعه «روزانه ۱۰هزار بیمار تنفسی» به بخش سرپایی بیمارستانها خبر داد.

 

شکست فرافکنی علیه مجاهدین

اما مهمترین نکته در سخنان خامنه‌ای اشاره وی به فاجعه مسمومیت عمدی دانش‌آموزان بود. از چند روز قبل رسانه‌های باند خامنه‌ای به‌طور هماهنگ، مجاهدین را عامل این فاجعه معرفی کرده بودند و می‌گفتند مجاهدین «این عملیات پیچیده‌ تروریستی را تحت عنوان کانون‌های شورشی در سال‌های اخیر تبلیغ کرده‌اند» (جوان، ۱۴اسفند) و حتی صدا و سیمای رژیم نیز به بهانه خواندن یک توئیت آن را «طرحی دقیق که می‌تواند کار سرویسهای جاسوسی باشد» خواند که «اجرای آن» برعهده مجاهدین است! (تلویزیون شبکه خبر رژیم، ۱۳اسفند) و حتی بعضاً رسانه‌های باند شکست‌خورده اصلاحات نیز فرافکنی کرده و در این باره «نیم‌نگاهی به مجاهدین‌» می‌انداختند اما با توجه به حضور خامنه‌ای پس از سه ماه، اگر رژیم از این فرافکنی به نتیجه‌یی رسیده بود و اگر پروپاگاندای حکومتی‌اش تاثیری می‌داشت، طبعاً امروز باید خامنه‌ای نیز پشت آن می‌رفت و خودش هم آن را به مجاهدین نسبت می‌داد. کما این‌که در ۳۰خرداد ۷۳ هم که انفجار حرم امام رضا بین ساعت ۲ و ۳ بعدازظهر رخ داد بلافاصله و چند ساعت بعد در اخبار شب تلویزیون حکومتی سخنان خامنه‌ای پخش شد که انفجار را به مجاهدین نسبت می‌داد!

 

نتیجه این که حداقل در مرحله اول این فاجعه، در حالی که قریب به اتفاق مردم ایران انگشت اتهام را به سوی «همونی که چلاقه» رفته‌اند فعلاً خامنه‌ای نتوانست پروژه را روی مجاهدین سرشکن کند. این شکست در اتهام زدن به مجاهدین در رسانه‌های رژیم هم بازتاب داشت و رسانه‌های رژیم نیز عقب‌نشینی کرده و حتی خبرگزاری سپاه هم اعلام کرد این اتهام و «این ادعا نمی‌تواند چندان جدی باشد»! (فارس، ۱۴اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed555a71-9e0e-488e-af98-fb2a0adc2503"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات