728 x 90

خامنه‌ای و درخواست «صدای واحد»! در جنگ گرگها

سخن روز
سخن روز

خامنه‌ای در دیدار روز یکشنبه (۳۱تیر) با اعضای مجلس ارتجاع که پزشکیان هم در میان آنها نشسته بود، نگران و هراسان بود. هراسان از بالا‌گرفتن جنگ گرگها در رژیم، نگران از دولتی که قرار است «رئیس‌جمهور یهویی» معرفی کند و نگران از پیامدهای آن و بالا‌گرفتن جنگ و دعوا میان مجلس و دولت آینده.

راه و چاره‌یی که او برای دور زدن این طوفان در کمین، پیدا کرده، درخواست «صدای واحد» در بحبوحه جنگ رو به‌تزاید گرگهاست!

خامنه‌ای گفت: «در مسائل مهم کشور باید صدای واحدی از کشور شنیده بشود در مسائل مهمی که حالا البته تشخیص اش با شماست یک جاهایی هست که بایستی دولت و مجلس و مسئولان گوناگون یک حرف بزنند. آن کسانی که در دنیا گوش تیز کردند که نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند آنها مایوس بشوند یک صدا باید شنیده بشود»

خامنه‌ای در همین رابطه خواستار تعامل سازنده بین مجلس دست‌سازش با دولت پزشکیان شد و گفت: «پیروزی او پیروزی همه ماست این را باید واقعاً از بن دندان باور داشت». اما این آرزو به‌شرط چاقوست. چرا که در جملهٔ بعد در حالی که خطابش به‌پزشکیان بود، افزود: «آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بن دندان به‌جمهوری اسلامی، به‌نظام اسلامی معتقد باشد».

نیازی به‌توضیح ندارد که معنی این عبارات آن است که همهٔ اعضای دولت باید «اعتقاد قلبی و التزام عملی» به‌شخص خودش به‌عنوان ولی‌فقیه داشته و با او «یک صدا» باشند.

خلیفهٔ ارتجاع به‌شورای راهبری که پزشکیان به‌ریاست ظریف راه انداخته و به‌شاخصهای اعلام شده توسط ظریف در تلویزیون رژیم، فاتحه خواند و با تأکید بر شاخصهای تعیین شده توسط خودش، تصریح کرد: «هم رئیس‌جمهور منتخب و هم مجلس باید این معیارها را رعایت کنند».

خامنه‌ای اعلام کرد: «ایمان یک شاخص مهم است. امید به‌آینده و نگاه مثبت به‌افق، شاخص مهم دیگر است. به‌کسانی که نگاهشان به‌افق تاریک است و معتقدند نمی‌شود کاری کرد، نمی‌توان مسئولیت‌های مهم و کلیدی داد». سپس برای محکم‌کاری افزود: «تشرّع، اشتهار به‌صداقت و پاکدستی، نداشتن سابقه سوء، برخورداری از نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل سیاسی و جناحی و کارآمدی از معیارهای ضروری دیگر برای اعضای کابینه دولت چهاردهم» است.

خلیفهٔ ارتجاع زیرآب سخن‌ پراکنی‌های انتخاباتی پزشکیان و شرکا، به‌ویژه ظریف و روحانی در مورد مذاکره و رفع تحریم را هم زد و گفت: «بنده مکررا گفتم این را که برداشتن تحریم دست شما نیست، اما خنثی کردن تحریم دست شماست. راههای خوبی وجود دارد برای خنثی کردن تحریم».

در همین زمینه، خامنه‌ای با حمایتی غلیظ از قانون اقدام راهبردی که مجلس قبلی رژیم در مقابل برجام‌‌خواهی روحانی علم کرده بود، رو به‌اعضای مجلس گفت: «حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی مسائل دیپلماسی مهم است یک نمونه از کارهای خوب همین قانون اقدام راهبردی مجلس قبلی است که یکی از کارهای بسیار خوب است؛ البته بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب‌جویی کردند مطلقاً این عیب‌جویی وارد نیست کار بسیار درستی بود».

خامنه‌ای راهبرد جنگ‌افروزی برای سد بستن در برابر قیام و حفظ نظام راهم بار دیگر مورد تأکید قرار داد و گفت: «غزه هم‌چنان مسألهٔ اول دنیای اسلام است. اهمیت مسألهٔ غزه حتی بیشتر از روزهای اول است. دربارهٔ غزه آرام نگیرید و ساکت نباشید. امروز مصداق مهم فعالیت مجلس در مسائل خارجی و دیپلماسی، مسأله غزه است».

خلیفهٔ درمانده با نگرانی از بالا‌گرفتن جنگ گرگها در مجلس ارتجاع به‌آنها هشدار داد که «مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی مردم بشود. سیاه‌نمایی کردن، منفی‌بافی کردن که گاهی اوقات در بعضی از مجالس دیده شد...» .

درخواستهای خلیفهٔ ارتجاع برای مهار بحران‌هایی که او به‌آنها اشاره کرد، محال می‌نماید؛ چرا که این وضعیت، بحران و از هم‌پاشیدگی در درون و بن‌بست در بیرون رژیم، نتیجهٔ غیرقابل اجتناب ضربه استراتژیک هلاکت رئیسی و ضربات پی‌درپی و پتک‌آسای تحریم، بر بساط انتخابات رژیم ولایت فقیه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adaa9c4c-583f-451d-83ec-085c30923581"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات