728 x 90

خروج آمریکا از برجام و تنگ‌تر شدن حلقه انزوای رژیم

بنیادگرایی و صدرو تروریسم
بنیادگرایی و صدرو تروریسم

پس از خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌های اقتصادی، فشارهای سیاسی از همه سو علیه حاکمیت آخوندی در حال افزایش است؛ با تشدید این فشارها حلقه انزوای روزافزون آن نیز در حال تنگ‌تر شدن است. برای جامعه جهانی هر روز خطر دخالتهای تروریستی رژیم در منطقه که به‌گفته مریم رجوی صدبار خطرناکتر از برنامه اتمی رژیم است،‌ بیشتر آشکار می‌شود.

در همین رابطه کشورهای عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی به همراه آمریکا اعضای شورای حزب‌الله به‌ویژه حسن نصرالله رهبر آن که دست‌نشانده حکومت آخوندی در لبنان هستند را تحریم کردند.

در رویدادی دیگر، روز سه‌شنبه ۲۵اردیبهشت برخی رسانه‌های آمریکا خبر دادند حزب‌الله لبنان گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در منطقه مثلث مرزی بین تقاطع آرژانتین، برزیل و پاراگوئه به مدت طولانی پول‌شویی می‌کند و سهم خود از پولشویی را برای کشتن شهروندان آمریکایی و هم‌پیمانان ایالات‌متحده در سراسر جهان استفاده می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز گزارش داد: «پولی که به حزب‌الله از شبکه‌های غیرقانونی لبنان می‌رسد، نگرانی ویژه‌یی برای مقامات ایالات‌ متحده می‌باشد.

خبرگزاری رویتر، ۲۸اردیبهشت ۹۷ گزارش داد برایان هوک یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه گفت مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا یک «نقشه‌مسیر دیپلوماتیک» را ترسیم می‌کند و خواستار حمایت وسیعی از اروپا و سایر متحدان برای فشار بر رژیم ایران می‌شود تا آن را به پای میز مذاکره بکشاند.

برایان هوک مشاور ارشد در وزارت‌خارجه گفت در اولین سخنرانی سیاست خارجی که پمپئو روز دوشنبه ایراد خواهد کرد، خواستار حمایت وسیع در پرداختن به تمامیت تهدیدات رژیم ایران خواهد شد...

هوک گفت: «شما اعتراضات در ایران را دیده‌اید که مردم علناً نارضایتی خودشان از بسیاری از سیاست‌های این رژیم که کمکی به مردم نکرده را نشان داده‌اند».

سیاست صدور تروریسم و پولشویی جهت تأمین نیازهای مالی گرو‌ه‌های دست‌نشانده تروریستی، همواره یکی از پایه‌های اصلی سیاست خارجی حاکمیت آخوندی بوده است. رژیم از طریق این گروه‌های اجیرشده تلاش می‌کند کشورها را مرعوب کند و سیاست توسعه‌طلبانه‌اش را در منطقه پیش ببرد.

از طرف دیگر افشای سیاست صدور تروریسم و ارتجاع رژیم همواره وجهه نظر مقاومت ایران در فعالیت‌های بین‌المللی‌اش بوده است. مریم رجوی دیکتاتوری حاکم بر ایران را «تهدید عاجل برای صلح و امنیت جهان» می‌داند که از طریق: «جنگ‌افروزی در سوریه و یمن، اعمال تروریستی گروه‌های شبه‌نظامی سپاه پاسداران در منطقه، پولشویی و تأمین مالی تروریسم» سیاست مداخله‌گرانه‌اش در امور کشورهای دیگر را پیش می‌برد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c82cc88f-943e-47b7-b9f6-bed8b849f64f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات