728 x 90

خشمی که از خروش نمی‌ایستد

سخن روز
سخن روز

بامداد شنبه ۱۸دیماه ۱۴۰۰، فرودگاه خمینی ملعون، همراه با خود بنیانگذار رژیم جنایت در گورش، و نظام بازمانده‌اش، با فریادهای «دادخواهی، دادخواهی» لرزید!

درست در همان ساعاتی که دو سال پیش به‌فرمان خامنه‌ای، سرکردگان سپاه جنایتکار پاسداران، به‌سمت هواپیمای مسافربری اوکراینی شلیک و آن را ساقط کردند، خانواده‌های ۱۷۶مسافر بیگناه این جنایت تجمع کردند؛ هنگامی‌که یکی از آنها خروشید: «طوری فریاد بزنیم «دادخواهی» که سقف اینجا بلرزد»، خروش «دادخواهی، دادخواهی» سقف فرودگاه خمینی ملعون را لرزاند و در تمام ایران طنین افکند. آنگاه مادر یکی از جان‌باختگان خروشید: «من فقط از علی خامنه‌ای و سرداران سپاه شکایت دارم. اینها مقصرند و پاره‌های جگر ما را اینها کشتند!».

 

در شهریار، محل سقوط هواپیمای اوکراینی نیز خانواده‌های جان‌باختگان و مردم تجمع کردند. صدا و سیمای رژیم هم که مأموریت سفیدسازی و پوشاندن جنایات خامنه‌ای و سپاه را دارد، با بلند کردن هلیکوپتر قصد داشت در یک نمایش مسخره، به‌اصطلاح محل حادثه را «گلباران!» کند؛ اما فریادهای «مزدور برو گمشو» ی جمعیت بساط نیرنگ دستگاه سانسور رژیم را برهم زد و خانواده‌های جان‌باختگان فریاد می‌زدند: «ما گل نمی‌خواهیم، گل‌های ما را خودتان پرپر کردید!»؛ و یکی از مادران هم فریاد زد: «مرگ بر خامنه‌ای!».

...

خامنه‌ای، حاجی‌زاده، سلامی و دیگر سرکردگان جنایتکار رژیم دو سال است با ضد و نقیض‌گویی، دروغ، تهدید، شانتاژ، وعده، رشوه و ترفندهای دیگر تلاش می‌کنند این جنایت ضدبشری را بپوشانند و به‌دست فراموشی بسپارند. اما در داخل ایران، طی این دو سال خانواده‌های داغدار با برگزاری تجمع‌های پیاپی، که با حمایت عظیم مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی همراه است، نگذاشتند خامنه‌ای دستان خونینش را پنهان کند.

 

در پهنهٔ بین‌المللی نیز گروه همکاری هواپیمای اوکراینی، کانادا، سوئد، اوکراین و انگلستان متوجه شدند که «تلاش برای مذاکره با رژیم ایران بی‌فایده است» و اعلام کردند این جنایت را «از راههای بین‌المللی پیگیری می‌کنیم» (بیانیهٔ رسمی گروه همکاری هواپیمای اوکراینی-۱۶دی۱۴۰۰)؛ آنها تأکید کردند رژیم ایران در حال لاپوشانی علت‌های اصلی ساقط شدن هواپیمای اوکراینی است.

از طرف دیگر دادگاه عالی ایالت انتاریو در کانادا نیز، با صدور حکمی ضمن اعلام کرد این واقعه عمدی و تروریستی بوده است و رژیم آخوندی را به‌پرداخت ۱۰۷میلیون دلار کانادا به ۶خانواده‌ای که به‌این دادگاه شکایت برده بودند، محکوم کرد.

 

بدین‌گونه جنایتی که خامنه‌ای می‌خواست آن را به‌دست فراموشی بسپارد، سراپا در مسیر دیگری حرکت کرد و اکنون دادخواهی خون قربانیان بی‌گناه این جنایت، با جنبش عظیم دادخواهی مردم ایران پیوند خورده است. جنبشی که با دادخواهی خون شهدای قتل‌عام ۶۷ آغاز شد، دادخواهی خون شهیدان آبان۹۸ توسط مادران آبان به آن پیوست و اکنون فریادهای «دادخواهی، دادخواهی» قربانیان جنایت هواپیمای اوکراینی هم در امتداد آن قرار گرفته است. جنبشی عظیم و رو به‌گسترش که ادامه دارد و همان‌طور که خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران گفتند: «این خواست مردم ایران است که مسئولان این جنایت بزرگ (ساقط کردن هواپیمای اوکراینی)، که همان مسئولان ۴دهه قتل‌عام و شکنجه و اعدام هستند، به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی و سرکردگان سپاه، در برابر عدالت قرار گیرند» (۱۸دی۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4220aaa-e7a4-4708-a923-8eed54334427"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات