728 x 90

خیزش معلمان علیه حکمرانی آخوندها

اعتراض معلمان
اعتراض معلمان

حاکمیت ننگین ولایت‌فقیه در چنبرهٔ بحرانهای دوران سرنگونی هیچ پاسخی برای مطالبات برحق مردم و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها ندارد. واقعیت این است که حل مسایل اقتصادی تماماً به حل مسایل پایه‌ای در دنیای سیاست و حاکمیت مردم منوط است و تا وقتی تمام نهادهای اقتصادی دست سپاه جنایتکار و چپاولگر باشد روز‌به‌روز شاهد اعتراضات و تظاهرات بیشتر مردم در اعتراض به بی‌عدالتی اجتماعی و فقر اقتصادی خواهیم بود.

در میان قشرهای معترض یکی از اقشاری که مطالبات و حقوق معوقه بسیاری بر گردن دولت درگل‌مانده روحانی دارد، معلمان هستند. احمد انارکی محمدی، نماینده رژیم از رفسنجان، چندی قبل فاش کرد که «در عمل سفرهٔ دل فرهنگیان و بازنشستگان پر‌غصه و سفره معیشت آنان خالی‌تر از گذشته است طرح رتبه‌بندی معلمان پس از سال‌ها وعده‌و وعید تنها با ۲۰۰۰میلیارد بودجه عملیاتی خواهد شد جالب‌تر این‌که مطالبات این عزیزان به مرز ۲۰هزار میلیارد رسیده است».(خبرگزاری خانه ملت ۵شهریور ۹۸)

یعنی تمام آنچه روحانی و دولتش با وعده‌درمانی و دروغ‌درمانی در پی تحقق آن هستند به‌گفته خودشان یک‌دهم مطالبات واقعی معلمان است!

وضعیت اسفناک زندگی معلمان که عمری را با شرافت و کرامت در کلاسهای درس گذرانده و به خدمت به کودکان و آینده‌سازان این کشور سر کرده‌اند، به جایی رسیده است که رسانه‌های خود رژیم مجبورند گوشه‌هایی از آن را برملا کنند.

 

معلمان حتی کرایه ماشین هم ندارند

«در حالی که تا به امروز تاریخ‌های مختلفی برای پرداخت معوقات معلمان وعده‌ شده اما محقق نشده است، بدهی ۹۰۰میلیارد تومانی بابت حق‌التدریس معلمان و حقوق نیروهای خرید خدمات هم‌چنان باقیست؛ معلمانی که امروز حتی توان پرداخت کرایه ماشین تا مدرسه را هم ندارند!...

«۲فرزند دارم و یک فرزندم معلول است که هزینه‌های زندگی و درمان فرزندم بالاست اگر به شما بگویم برای امتحانات شهریور دانش‌آموزان که باید به مدرسه می‌رفتم، حتی کرایه ماشین نداشتم باور نمی‌کنید».(تسنیم ۲۷شهریور ۹۸)

 

حقوق ماهانه ۴۰۰هزار تومان در نقطه صفر مرزی!

در حالی که نیروی تروریستی قدس میلیاردها دلار برای رژیم جنایتکار اسد در سوریه هزینه می‌کند و در مواردی این کمک مبلغی تا ۱۵میلیارد دلار را دربرگرفته‌ است. رسانهٔ همین ارگان تروریستی در منتهای وقاحت از حقوق ۴۰۰هزار تومانی معلمان(معادل ۳۳دلار) در مناطق سخت می‌نویسد! گویی که عامل این جنایت و مرگ تدریجی معلمان افراد یا ارگانی خارج از حاکمیت پاسداران و نظام غارتگر ولایت فقیه است. این سایت حکومتی در قسمتی از گزارشش به‌نقل از یک معلم دردمند در مناطق مرزی می‌نویسد: «همکارانی را داریم که در مرز آذربایجان شرقی کار می‌کنند و ۵روز بیمه با ۵۰۰هزار تومان حقوق دارند یا همکار دیگری که همراه با عشایر جابه‌جا می‌شود اما ۱۰روز بیمه با ۴۰۰هزار تومان حقوق دارد آیا این واقعاً انصاف است؟... متأسفانه در ادبیات مسئولان به معلمان خرید خدمات آموزشی می‌گویند روش اورژانسی اضطراری و مُسکن برای جبران کمبود معلم و این یعنی شما معلمان خرید خدمات صرفاً یک مدت کار خواهید کرد؛ ما از سال ۹۳ در بدترین شرایط به وزارت آموزش و پرورش کمک کردیم تا در وضعیتی که با بحران کمبود معلم مواجه است، کلاس‌های درس خالی نماند آیا این عدالت است بعد از چند سال که نیروهای دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شدند به ما بگویند خوش آمدید!؟».(سایت حکومتی تسنیم ۱۰شهریور ۹۸)

 

درآمد میلیاردی مدیران حکومتی مدارس لاکچری!

در حالی‌که یک معلم زحمتکش که در نقطه صفر مرزی و با بالاترین محرومیتها خدمت می‌کند فقط ۴۰۰هزار تومان آن‌هم در ماه حقوق دارد مدارسی هستند که سودهای میلیاردی دارند و تمام این اموال بادآورده به جیب عوامل حکومتی به اسم «مدیران و هیات امنا» می‌رود.

«سود مدارس لاکچری فقط به جیب مدیر و هیأت‌امنای مدارس می‌رود و معلمان این مدارس حقوق کمی می‌گیرند... درآمد مدارس لاکچری میلیاردی است... مدیران این مدارس به بهانه ارائه امکاناتی چون کلاس‌های فوق‌برنامه، آموزش زبان دوم و سفر دانش‌آموزان به تور اروپا از خانواده‌های آنان شهریه‌های کلان دریافت می‌کنند».(همان منبع ۲۴شهریور ۹۸)

 

 

معلمانی که روز معلم چادر‌نشین شدند!

چادرنشینی معلمان و در چادر درس‌خواندن دانش‌آموزان یکی دیگر از ظلم‌های این حاکمیت در حق معلمان و دانش‌آموزان است. در این نمونه دقت کنید:

«۱۶خانواده از معلمان منطقه ۱۴ تهران که در شهر پردیس صاحب‌خانه شده بودند با اهما‌ل آموزش ‌و پرورش و در اقدامی عجیب در روز معلم چادرنشین شدند. این در حالی است که فرماندار پردیس و اداره کل آموزش و پرورش تهران درباره این اتفاق سکوت کرده‌اند.

فرزند یک معلم: من با مامانم و خواهرانم تو خونه خوابیده بودیم بعد اینها ریختن تو خونه‌هامون اونا را از ما گرفتن بعد الآن درست یک روز قبل از روز معلم ما اومدیم دیگه تو چادر درس بخونیم صبح که من پا می‌شدم میرفتم مدرسه و می‌اومدم دیگه تو چادر زندگی می‌کردیم درس می‌خوندیم».(فارس۱۷اردیبهشت ۹۸)

 

معلمان در صف اول اعتراض علیه رژیم

در پاسخ به بی‌راه‌حلی این رژیم جنایتکار معلمان همیشه در صف اول اعتراضات اجتماعی بوده‌اند. نگاهی به همین اعتراضات ماه جاری گویای این مدعاست:

روز یکشنبه ۲۴شهریور ۹۸ جمعی از معلمان که سالهای گذشته برای تدریس به مدارس خارج کشور اعزام شده بودند، اما هنوز مطالبات خود را از وزارت آموزش و پرورش رژیم نگرفته‌اند، برای دومین روز پیاپی در تهران در مقابل این وزارت‌خانه رژیم تجمع کردند. تجمع‌کنندگان از جمله شعار می‌دادند: «ما هستیم، می‌ایستیم، ذلت نمی‌پذیریم. اجرای احکام ما، حق مسلم ماست»!

صبح روز سه‌شنبه ۱۲شهریورماه ۹۸ عده‌ای از معلمان حق‌التدریسی وزارت آموزش و پرورش، در اعتراض به وضعیت استخدامی و بلاتکلیفی خود در این حوزه، در مقابل ساختمان مجلس ارتجاع در تهران، دست به تجمع زدند. این معترضان پلاکاردهایی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده: «۳۰هزار حق‌التدریسی» و «استخدام حق من است».

«جمعی از معلمان حق‌التدریس غیرمستمر سال ۹۳ و خرید خدمات آموزشی سال ۹۳ در مقابل مجلس تجمع کردند و خواهان تبدیل وضعیت، استخدامی و بهبود وضعیت معیشت خود شدند».(فارس ۱۰شهریور ۹۸)

روز سه‌شنبه ۵شهریور ۹۸ جمعی از بازنشستگان فرهنگی برای دومین روز متوالی در اعتراض به تبعیض و پایین بودن سطح دستمزدها و زندانی کردن معلمان در مقابل نهاد ریاست‌جمهوری ساختمان کوثر تجمع اعتراضی برپا کردند. روی تراکتهای دستشان این نوشته‌ها به‌چشم می‌خورد: «خواهان بیمه کارآمد و جامع هستیم. حقوق ما برای آب و برق هم کم است. منزلت، معیشت، بیمه کارآمد، بهداشت و درمان حق مسلم ما بازنشستگان است. انتظار تا کی»؟

روز دوشنبه ۴شهریور ۹۸یکی از معلمان کوهدشت استان لرستان با در دست داشتن تراکتهایی که رویش نوشته شده بود: «نه به تبعیض، فریاد فریاد از این‌همه بیداد» در مقابل مقابل آموزش و پرورش این شهر نسبت به بیعدالتی و تبعیض اعتراض کرد.

 

اعتراضات معلمان آسیب جدی به حکمرانی آخوندها

وقتی رسانه‌های رژیم را مرور کنیم اشک تمساح زیادی از هر دو باند نسبت به معیشت و اوضاع اقتصادی معلمان مشاهده می‌شود. بدیهی است که هیچ‌یک از سردمداران این رژیم دزد از بابت دلسوزی این حرفها را نمی‌زنند. هشدارهای متقابل دو باند رژیم در هراس از تبدیل شدن اعتراضات معلمان به قیامی فراگیر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش رژیم در اظهارات اخیر خود، آنجا که به پاسخ نگرفتن مطالبات معلمان اشاره می‌کند، این نگرانی را بارز کرده و نسبت به آن هشدار می‌دهد. مشکل آسیب وارد آمدن به حکمرانی ولایت فقیه و حضرات در قدرت است. ارگان مطبوعاتی تروریستی قدس که در بیان کمبودهای معلمان بیش از سخت قلم‌فرسایی می‌کند، بیش از هر رسانهٔ حکومتی نگران شکستن عمود خیمه نظام و لرزش ارکان حکمرانی ولایت است. این رسانهٔ حکومتی روز ۲۳شهریور می‌نویسد: «وقتی حقوق معلم عقب می‌افتد نه تنها معیشت او آسیب می‌بیند بلکه حکمرانی ما نیز دچار آسیب جدی می‌شود».

 

رسانه ارگان تروریستی قدس ـ ۲۳شهریور ۹۸

رسانه ارگان تروریستی قدس ـ ۲۳شهریور ۹۸

 

آری ولی معلمان کشور هم دوشادوش بقیه مردم ایران عزم جزم کرده‌اند که با تداوم اعتراضات خود به حکمرانی ننگین آخوندها پایان داده و ایرانی آباد و آزاد بنا کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16075904-4348-4a9c-87aa-2eb4e6e71c4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات