728 x 90

خیز خالص‌سازی در مدارس با برکناری ۲۰ هزار مدیر

خالص‌سازی در مدارس...
خالص‌سازی در مدارس...

همزمان با آغاز سال تحصیلی، وزیر آموزش و پرورش رژیم خبر از برکناری ۲۰هزار تن از مدیران مدارس کشور داد. این اقدام هم‌جهت با طرح خالص‌سازی دانشگاهها و در راستای سرکوب دانش‌آموزان و معلمان معترض می‌باشد. وزیر آموزش و پروش طی سخنانی در چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان به تصفیه بزرگ در این وزارت‌خانه اعتراف کرده و می‌گوید:

«امسال نزدیک به ۲۰هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا در مدارس تحول ایجاد کنند، هم‌چنین ۷هزار مدرسه در مسیر تحول، شناسایی شدند که امسال در ۵هزار مدرسه فعالیت‌های خود را آغاز خواهیم کرد» (خبرگزاری ایسنا ۳۱شهریور ۱۴۰۲)

وزیر مذکور به این وسیله خبر از تغییر حداقل ۵هزار تن از مدیران مدارس دیگر هم کرده است. البته باید توجه داشت که در ادامه، این تصفیه شامل حال دانش‌آموزان مدارس هم خواهد شد. صحرایی، هم‌چنین از تشکیل نهادهای سرکوب در مدارس تحت عنوان «هسته سخت انقلابی» نام برد. وی در ادامه از دانش‌آموزان بسیجی خواستار همکاری در سرکوب دانش‌آموزان و معلمان معترض در مدارس شد و گفت:

«توقع اصلی از دانش‌آموزان هسته سخت انقلابی این است که همواره باهم کار کنند» (ایسنا ۳۱شهریور ۱۴۰۲).

 

علت برکناری مدیران مدارس چیست؟

نکته ناگفته از صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش علت برکناری این مدیران است. سال گذشته، پیوستن دانش‌آموزان به اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ اوج تازه‌یی به آن داد و وحشت زیادی در بین سران رژیم ایجاد کرد. مأموران امنیتی با حضور در مدارس خواهان معرفی دانش‌آموزان معترض شده بودند. مدیران برکنار شده کسانی هستند که از همکاری با مأموران امنیتی خودداری کرده بودند.

این حجم برکناری ظرف یک‌سال یادآور تصفیه خونین معلمان و دانش‌آموزان در ابتدای دهه۶۰ می‌باشد. در آن سال‌ها سران رژیم آخوندی به‌منظور استقرار سلطه سرکوبگرانه خود بر مدارس اقدام به تصفیه دانش‌آموزان و فرهنگیان مجاهد و مبارز کردند. بسیاری از آن دانش‌آموزان و معلمان در اعدام‌های کور دهه۶۰ به‌قتل رسیدند.

 

شکست طرح‌های سرکوبگرانه در مدارس

اکنون پس از گذشت نزدیک به ۴۰سال بار سران رژیم در هراس از سرنگونی، خیز سرکوب دوباره دانش‌آموزان و فرهنگیان را برداشته‌اند. البته با توجه به شرایط انفجاری جامعه وزیر آموزش و پرورش به شکست طرح‌های سرکوبگرانه خود اشراف داشته و به دانش‌آموزان بسیجی نیز هشدار داده و می‌گوید:

«دانش‌آموزان عزیز باید بدانید که اگر در مسیر دفاع از ارزش‌ها قرار گرفته‌اید، سختی‌هایی نیز وجود دارد» (ایسنا ۳۱شهریور ۱۴۰۲)

سران رژیم در ۴دهه گذشته با تغییر متون کتب درسی، وارد کردن نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تحت عنوان معلم پرورشی، اخراج دانش‌آموزان و فرهنگیان معترض و... تلاش کردند، فرهنگ ارتجاعی خود را به دانش‌آموزان مدارس تحمیل کنند. شرکت گسترده دانش‌آموزان در اعتراضات ضدحکومتی و آمار بالای شهدا و زخمی‌ها در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ نشان داد، تلاش‌های حکومت برای سلطه بر مدارس به شکست انجامیده است. دانش‌آموزان همواره از اجزای اصلی اعتراضات ضدرژیم بوده‌اند. تلاش‌های سران رژیم هم همان‌طور که وزیر جنایتکار از پیش گفته بود به شکست خواهد انجامید و تنها به ضعیف‌تر شدن این رژیم منجر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/036a025e-a0e1-45ed-b035-e4bd01e2668a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات