728 x 90

دادن امتیاز ماهیگیری به کشتی‌های چینی در جنوب، وجهی دیگری از وطن‌فروشی آخوندها!

صید ترال کف توسط کشتی‌های ماهیگیری چینی در آبهای  ایران
صید ترال کف توسط کشتی‌های ماهیگیری چینی در آبهای ایران

در ادامه غارت و چپاول مردم ایران و در ادامه سیاست ضدملی دادن امتیاز به بیگانگان برای غارت منابع این مردم، حاکمیت پلید آخوندی با دادن امتیاز بی‌سروصدا به صیادان چینی و کشتی‌های ماهیگیری آنها در آبهای جنوبی ایران، باعث خانه‌خرابی صیادان جنوب کشور شده است.

صیادان زحمتکش که با به‌جان خریدن انواع مشکلات کار صیادی، نان بخور و نمیری از طریق ماهیگیری به‌دست می‌آورند، اکنون دادشان بر آسمان است که صیادان چینی دریا را جارو می‌کنند و مجالی برای آنها در صید ماهی باقی نمی‌گذارند.

این در شرایطی است که شیلات جنوب نه به حرف آنها گوش می‌دهد، نه به شکایت آنها توجه می‌کند و نه به درد آنها رسیدگی می‌کند.

صیادان چینی توسط کشتیهای ماهیگیری برای صید صنعتی، با به جریان انداختن برق با ولتاژ بالا، حجم بالایی از ماهی و سایر آبزیان را صید می‌کنند و حتی به ماهی‌هایی که در شعاع دورتری هم هستند آسیب می‌زنند و آنها را نیز تلف می‌‌کنند.

در این رابطه درد دل یکی از صیادان بندر پارسیان در گفتگو با خبرنگار حکومتی ایسنا در ۱۸اردیبهشت ۹۷ چنین است‌: «چرا کشتیهای چینی باید به آبهای ایران وارد شوند و به صید "ترال کف" که همه چیز را از بین می‌برد بپردازند حال آن که این نوع صید ممنوع است! چرا باید صیادان خارجی با کشتیهای خود به‌راحتی در آبهای ایران صیادی کنند و هیچ‌کس با آنها کاری نداشته باشد، اما به‌محض این‌که یک صیاد ایرانی از مرز آبی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس عبور کند، آن را متوقف کرده و دادگاهی می‌کنند»؟

 یکی دیگر از صیادان هم می‌گوید: «چینی‎ها هر چه صید می‎کنند با خودشان می‎برند و بارها با آنها درگیر شده‌ایم که چرا با صید غیرمجاز کف دریا را هم آسیب می‎زنید اما گوششان بدهکار نیست و زورمان به آنها نمی‎رسد».

با این وجود مقامات حکومتی محلی موضوع صید ماهی توسط صیادان و کشتی‌های چینی را انکار می‌کنند.

در حالی‌که رسانه‌های حکومتی به‌کرات و در گزارشات متعدد خود به حضور چینی‌ها و کشتی‌های آنها برای صید ماهی در خلیج‌فارس و دریای عمان اذعان می‌کنند.

در این رابطه سایت تابناک ۵مرداد ۹۷ در مطلبی با عنوان: «تأملی بر حضور کشتی‌های ترال در خلیج‌فارس؛ به کام چین با پرچم ایران!» می‌نویسد: «صید ماهیان ایرانی(و دیگر گونه‌های کف‌زی دریا) توسط کشتی‌های چینی، البته با تمهیدات جدید و پیچیده ادامه دارد؛ این بار با یک تفاوت مهم: زیر پرچم ایران».

سایت باشگاه خبرنگاران ۷مرداد ۹۷ هم با عنوان «تور چینی‌ها روی منابع خلیج‌فارس» از قول سخنگوی انجمن صنفی دیانوردان به تخلفات کشتی‌های چینی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «ملوانان این کشتی‌ها ردیاب‌ها را خاموش می‌کنند و با پرداخت جریمه ۶۰میلیون تومانی به بهانه خراب بودن ردیاب‌ها به شیلات، بیش از ۸۰۰میلیون تومان ماهی را از صیدگاهها در شعاع غیرمجاز و تعیین نشده به‌صورت غیرقانونی صید می‌کنند که همین موضوع عامل اصلی کاهش صید صیادان بومی شده است».

دادن اجازه به کشتی‌های چینی برای «جارو کردن کف دریا» در خلیج‌فارس و دریای عمان در زمره سیاستهای خائنانه حاکمیت وطن‌فروش آخوندی است، هم‌چنان که آب و خاک مردم ایران را هم غارت و به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عراق صادر می‌کنند و با دادن امتیازات به کشورهای شمال دریای خزر، حقوق مردم ایران در این دریا را هم می‌فروشند تا بلکه این کشورها در مجامع بین‌المللی از این رژیم منزوی حمایت کنند.

رژیم آخوندی تنها چوب حراج به زمین، دریا و آب ایران نمی‌زند بلکه همین سیاست ضدملی را نیز از طریق خام فروشی منابع ملی سالیان است که پیش می‌برد.

سیاست برباد دادن آب و خاک و کف دریاهای ایران در شرایطی است که کشورهایی که حکومت آخوندی بی‌دریغ از منابع و پول‌های مردم ایران جیب آنها را پر می‌کند، در سر بزنگاه و در شرایطی که منافع ملی خودشان با حمایت سیاسی از رژیم در تضاد قرار می‌گیرد، نظام آخوندی را قال می‌گذارند.

هم‌چنان که بارها شاهد بوده‌ایم به‌رغم امتیازات اقتصادی بی‌دریغی که این رژیم وطن‌فروش به کشورهای چین و روسیه داده است، اما آنها در سر بزنگاه قالی را از زیر پای رژیم کشیده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3d66453-9228-47fe-9b0c-8cd7564b812f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات