728 x 90

دلهره‌های نظام از کروناست یا...؟ - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

دلهره‌های نظام از کروناست یا... ؟

در روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه ۱۹شهریور، بحرانهای اقتصادی- اجتماعی بیشترین مطالب را به خود اختصاص داده است. اما در کنار مطالب مربوط به بحران تشدید انزوای جهانی رژیم، پیامدهای عقب‌نشینی رژیم برای بازگشایی اجباری مدارس هم‌چنان در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.

کیهان خامنه‌ای ضمن حمله به باند روحانی وحشت نظام را از این‌که فضای مجازی در دسترس دانش‌آموزان قرار بگیرد این‌گونه بیان کرده است: «از دولت و مخصوصاً رئیس‌جمهور

به‌عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی انتظار می‌رود؛ حال که دانش‌آموزان به‌دلیل خانه‌نشینی، بیش از گذشته رو به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آورده‌اند و طبیعتا بیش از هر زمان دیگری در معرض خطرات و آسیب‌های این فضای رهاشده هستند، راه‌کاری برای کاهش این آسیب‌ها و حفظ سلامت روحی و تربیتی آنها ارائه کرده و به کار گیرند».

مستقل هم نوشته است: «مبارزه با کرونا هیچگاه در ایران شکل علمی به خود نگرفت و در هیچ زمانی بر اساس اولویت‌های واقعی طراحی نشد. واقعیت عریانِ ابتلای مجدد به ناباوران و خودفریبان نشان داد که پدیده‌ ایمنی کامل پس از ابتلای به یک بیماری مسری هنوز یک استثناء است و کرونا و اپیدمیولوژی آن از قوانین عمومی طبیعت پیروی می‌کند که امکان ابتلای چند باره در آن اصل است.

ولی اصرار متعصبانه به پدیده ‌ایمنی گله‌ای تلاش داشت که کویید۱۹ را مستثنی جلوه دهد». این روزنامه حکومتی در ادامه نوشته است: «سیاست‌گذاران ایرانی هنوز در آرزوی خام کنترل کوتاه مدت بیماری و در تفکراتی کودکانه برای ریشه‌کنی سهل آن با تاسی به تئوریهای بی‌فایده و منسوخ هستند و رفتارشان سبب بدآموزی و توسعه منش‌های غلط است».

فروپاشی از همه سو

در روزنامه‌های حکومتی در میان جنگ گرگها برای تقسیم تقصیر اعترافات چشمگیری دیده می‌شود.

جهان صنعت به‌نقل از احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است: «امروز گرفتار مسئولان بی‌دغدغه هستیم؛ فساد در سیستم است. الگوهای نامناسب برای اداره کشور تعقیب می‌شود. تعارض منافع همه را دارد بیچاره می‌کند. هم‌چنین توزیع درآمد وحشتناک ناعادلانه و ظالمانه است. اختلاف طبقاتی در جامعه بیداد می‌کند که بر اثر آن استخوان مردم در حال خرد شدن است».

جهان صنعت در مطلب دیگری به‌نقل از یک کارشناس اقتصادی رژیم اذعان کرده است: «آمارها اما نشان می‌دهد که درآمد سرانه ایرانیان در طول هفت سال گذشته از هفت میلیون و ۳۰۰هزار تومان به چهار میلیون تومان رسیده است. کوچک شدن سفره اقتصادی نشان می‌دهد که برای در اولویت قرار دادن اقتصاد موفق عمل نکرده‌ایم».

در حالی که اساس انبوه سازی مسکن در دست نهادها و بانک‌های وابسته به خامنه‌ای و سپاه است روزنامه اعتماد نوشته است: «در بخش اقتصاد خصوصی که حوزه مسکن و صنعت ساختمان نیز در این بخش قرار دارد رویکرد سرمایه‌داری و کاپیتالیستی حاکم است».

در مورد وضعیت دانش‌آموزان هم روزنامه جوان به‌نقل از «رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری» نوشته است: «دانش‌آموزان به مدرسه نروند/ تخت برای کودکان نداریم».

و ابتکار هم اعتراف پاسدار محسن رضایی مبنی بر انحصار غارت و چپاول در دست باندهای خاص را انعکاس داده و نوشته است: «وقتی اطلاعات بازار سرمایه و فرصت‌های اقتصادی آن به‌صورت یکسان برای عامه مردم شفاف نباشد عده ‌اندکی نوسانات را زودتر پیش‌بینی و رصد می‌کنند،

بنا بر اطلاعات موثق بیش از ۱۵۰نفر در کشور هستند که متخصص چتربازی هستند این افراد پول خود را در بانکها و یا دارایی‌های نقد شونده نگه می‌دارند و می‌دانند که هر چند سال یک بار چه فرصت‌های سودآوری ایجاد می‌شود».

بازتاب‌های انزوا از درون و بیرون نظام

روزنامه‌های وابسته به ولی‌فقیه آن دسته از باندهای حاکم را که در وحشت از انزوای جهانی و تشدید تحریم‌ها خواهان مذاکره شده‌اند را مورد حمله قرار داده‌اند.

جوان نوشته است: «مدتی است که جریان غربگرا و غربگدای داخلی به‌صورت پیدا و پنهان بر طبل اعتماد به شیطان بزرگ و مذاکره مجدد با آمریکا (ترامپ) کوبیده و مدعی است، شرایط داخلی آمریکا و شخص ترامپ به‌گونه‌یی است که حاضر است برای برنده شدن در انتخابات به ما امتیاز بدهد».

آرمان هم نوشته است: «الکاظمی در دیدار با مقامات عربستان و مصر در مورد طرح شام جدید با آنها به توافق رسید و بر اساس آن یک مجموعه عربی بر اساس الگوهای قومیتی عربی در چارچوب همکاریهای اقتصادی، امنیتی و نظامی شکل خواهد گرفت. عربستان سعودی به‌شدت دنبال این است که یک محور نظامی با شرکت عراق ایجاد کند تا موجب شود یک جبهه عربی مقابل ایران به‌وجود آید». این روزنامه در ادامه افزوده است: «الکاظمی نیز به‌نظر می‌رسد هم‌سو با این سیاست‌ها نگاه خود را از دایره اعتقادی دور کرده است و سعی می‌کند با نزدیک شدن به عربستان در حقیقت به نوعی مانع نفوذ معنوی ایران در عراق شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/984d24d4-9f7c-4ed3-84de-8dc8188f6f69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات