728 x 90

رانت‌های چند ده میلیاردی در حاکمیت آخوندی و گرسنگی مردم!

دزدبازار آخوندی
دزدبازار آخوندی

مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم در گزارشی نوشت: «تلاطمات و جهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر باعث کشیده شدن دامنه تحولات ارزی به سایر بازارها از جمله مسکن، طلا، سکه و بازار اقلام مصرفی خانوار شده است. هر قطعه سکه در یکی دو ماه اخیر با جهشی چشمگیر، رکوردهای قیمتی مختلفی را به ثبت رساند و به بیش از ۴میلیون تومان نیز رسید. همچنین هر دلار آمریکا به حدود ۱۲هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز به مرز ۳۰۰هزار تومان نزدیک شد».(خبرگزاری ایلنا ۱۳مرداد ۹۷)

هم‌چنان که در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع نیز به آن اشاره شده است جهش قیمت دلار روی اقلام مصرفی خانوارها هم تاثیر گذاشته است به‌گونه‌یی که قیمت هر عدد تخم‌مرغ نیر از ۶۰۰تومان عبور کرد و در این رابطه رئیس صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت‌: «قیمت یک شانه ۳۰تایی تخم‌مرغ برای مصرف‌کنندگان حدود ۱۸هزار و ۴۰۰تومان است و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار مصرف به بیش از ۱۱هزار تومان رسیده است».(خبرگزاری ایرنا ۱۳مرداد ۹۷)

در سایر زمینه‌ها از جمله در زمینه اقلام وارداتی هم نیز جهش قیمت‌ها مشاهده می‌شود از جمله این‌که کالاهای وارداتی از چین نیز در ۴ماهه ‌نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش قیمت ۲۰درصدی همراه بوده‌اند.(خبرگزاری ایسنا ۱۲مرداد ۹۷)

در شرایطی که مردم و به‌ویژه اکثریت مردمی که در زیر خط فقر زندگی می‌کنند، زیر بارگرانی افسار‌گیسخته کمرشان خم شده است، اما هم‌چنان سردمداران نظام اموال آنان را به غارت می‌برند و از این طریق نیز مردم محروم تحت فشار مضاعف قرار می‌گیرند.

لازم به توضیح است که تنها فرار مالیاتی سردمداران و نهادهای حکومتی در سال ۹۰میلیارد دلار برآورد شده است.

در این رابطه سایت حکومتی الف ۱۰مرداد ۹۷ در گزارشی نوشت: «میانگین سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی در کشورهای اروپایی بیش از ۴۰درصد است! این رقم در ایران تنها به ۷درصد می‌رسد. یعنی بیش از ۹۰میلیارد دلار فرار مالیاتی»!

صادرات شرکت‌های پتروشیمی نیز که عموماً در چنگال سپاه پاسداران ضدخلقی هستند درآمدشان در سال ۹۷ به بیش از ۳۰میلیارد دلار خواهد رسید. در این زمینه سایت افکار نیوز نوشت: «با توجه به صادرات محصولات پتروشیمی و فلزات اساسی و معدنی در سال ۹۷که بیش از ۳۰میلیار دلار خواهد شد، با فروش ارز صادراتی در بازار ثانویه ارز، بیش از هزار تریلیون ریال (صد ‌هزار‌میلیارد تومان) رانت ارزی برای تولیدکنندگان پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی ایجاد خواهد شد».(افکار نیوز ۱۱مرداد ۹۷)

یکی دیگر از موارد چپاول سردمداران و نهادهای حکومتی، غارت ۵۰میلیارد تومانی در بازار میل‌گرد است. در این زمینه هم عضو هیأت‌مدیره انجمن فولاد اذعان کرد: «سبد میل‌گرد یک شرکت اصفهانی در حالی به نرخ هر کیلو ۲۴۴۵تومان در بورس کالا عرضه شده که هر کیلو از این محصول در بازار حداقل ۴۴۰۰تومان است. با توجه به عرضه ۲۵هزار تنی این محصول حدود ۵۰میلیارد تومان رانت داریم».(سایت تابناک ۱۰مرداد ۹۷)

محمدنبی حبیبی، یکی از عناصر بالایی باند خامنه‌ای هم در جنگ‌وجدال باندی به دزدی صدها میلیارد تومانی در بازار خودرو توسط دولت آخوند حسن روحانی این‌چنین اعتراف کرد: «عامل اصلی ورود بیش از ۶هزار اتومبیل خارجی آن هم با تقلب در اسناد و مدارک جز با تبانی افرادی در داخل دولت میسر نبوده است. کار غیرقانونی محرزی که صدها میلیارد تومان درآمد نامشروع بادآورده را نصیب چند نفر کرده است».(روزنامه رسالت ۱۵مرداد ۹۷)

ملاحظه می‌شود که آن روی سکه وضعیت فقر و فاقه مردم دزدی و چپاول‌های نجومی سردمداران و نهادها در حاکمیت پلید آخوندی است.

امری که باعث شکاف طبقاتی بی‌سابقه بین اکثریت ۹۷ و یا ۹۸درصدی مردم و اقلیت ۲ الی ۳درصدی عناصر غارتگر در حاکمیت شده است.

شکافی که مردم محروم ایران‌زمین دریافته‌اند که ریشه آن اساساً قبل از هر چیز در هیأت حاکمه ضدمردمی و غارتگر آخوندی است. واقعیتی که این روزها در خیابان شهرهای سراسر ایران مردم در شعارهایشان فریاد می‌زنند: «آخوند خدایی می‌کند، ملت گدایی می‌کند؛ رهبر خدایی می‌کند، ملت گدایی می‌کند».

آری، بی‌دلیل نیست که مردم رأس نظام را هدف گرفته‌اند و شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی سرمی‌دهند.

در یک‌کلام ریشه فقر مردم و اختلاف فاحش طبقاتی درآمدهای بالای سران و کارگزاران رژیم چه از طریق رسمی و به‌اصطلاح قانونی و چه از طریق چپاول و غارتگری نظیر اختلاس، فساد، تجارت، قاچاق کالا و... است.

به‌لحاظ سیاسی هم علت واضح است، قدرت در دست آخوندها و عوامل آنها متمرکز است و اتفاقاً همین تمرکز قدرت عامل اصلی است که سران و ایادی چپاولگر رژیم را قادر می‌کند بدون ترس از هیچ حسابرسی، ثروت‌های مردم را غارت کرده و اکثریت مردم را در زیر خط فقر به خاک سیاه بنشانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6816a32-c312-41ca-b8ce-20c9e64eaa89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات