728 x 90

رخداد ـ زندگی قسطی!

هفته گذشته موضوع خرید نون قسطی خبرساز شد و تلویزیون خامنه‌ای در یک نمایش مضحک و ناشیانه تکذیب کرد.

گزارشگر تلویزیون حکومتی: «برخی ادعا کردن که نون تو شهری مثل زابل داره به‌صورت قسطی بین نیازمندان توزیع میشه ما هم اول رفتیم به یک نونوایی تا یه نون قسطی بخریم.

گزارشگر: نون قسطی هم دارین

بازیگر نقش نانوا: نخیر

خبرنگار: شنیده بودین اصلاً همچین چیزی

نه ما نشنیدیم

۲۴آذر رسانه حکومتی آرمان ضمن تأیید خبر و گسترش آن به قزوین و بندرعباس نوشت:

«در همین تهران و محلات پایین شهر، بسیاری نانوایی‌ها هستند که به مردم نان قرضی می‌دهند. در بررسی دفتر قرضی آنها یکی ۱۵هزار تومان بدهکار است، دیگری ۳هزار تومان و بدهی یکی به ۷۰هزار تومان می‌رسد».

یک شهروند: «اون مسئولی که میاد پشت تلویزیون برمی‌گرده میگه ما با مردم همدردیم، شبها مثل ما فقیرها نون و ماست می‌خوره؟ نونوای محل و سوپری محل هر دقیقه جلوشو می‌گیرن واسه پول نسیه؟ شده تا حالا ماهی یک بار میوه تو خونه‌اش نیاد؟».

اما موضوع زندگی قسطی و اجاره‌ای فقط به نون ختم نمیشه. وقتی ثروت و سرمایه مردم میره تو جیب یه مشت پاسدار و آخوند و آقازاه، گوشی موبایل هم ساعتی اجاره میشه.

تلویزیون حکومتی ـ ۲۰آذر ۹۹:

«در جامعه‌ی که شهریه برخی از مدارس شان به چند ده میلیون در سال می‌رسد و ثروتمندان بچه‌هایشان را غرق در امکانات آموزشی از مدارس غیرانتفاعی تا بسته‌های آموزشی و معلم خصوصی می‌کنند نبود امکانات آموزشی در مناطق محروم و روستایی باعث شده که پدیده‌های عجیبی مانند اجاره ساعتی گوشی برای استفاده در محیط نرم‌افزار استاندارد آموزش و پرورش یعنی نرم‌افزار شاد به رفتاری عادی تبدیل شود».

اما دیر نیست که خامنه‌ای و روحانی پاسخ آتشین به این وضعیت دردناک را از همین دانش‌آموزان و جوانان محروم و شورشی، دریافت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f363a41-bb0e-4c53-a185-f15c41678cba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات